צילומים: פלאש 90

סער: "נתניהו לא יוכל להקים ממשלה גם בבחירות רביעיות"; ברקת: "המרד נכשל"

סער הצהיר כי "אם אנצח בפריימריז אוכל להקים ממשלה בכנסת הנוכחית". והציע לברקת "להתעטף בצניעות". חה"כ ברקת אמר: "שגדעון יזכור שיש לנו תנועה ומנהיג לתנועה – זה היה ניסיון פוטש לראש הממשלה במטרה לקחת ממנו את השלטון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יריבו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו חה"כ גדעון סער בירך הבוקר (שני) על הסכמתו של ראש הממשלה לקיים פריימריז במפלגה, אך הוסיף כי "חשוב לקיימם בתוך הזמן של 21 הימים כדי למנוע בחירות שלישיות שימנעו את המשך הרעל בעם", כדבריו.

סער הוסיף כי הוא "מאמין שאם אנצח בפריימריז – אוכל להקים ממשלה בכנסת הנוכחית". הוא תקף את נתניהו ואמר: "נתניהו לא יוכל להקים ממשלה גם אם יתקיימו בחירות שלישיות ורביעיות. הוא היה צריך להסיק מסקנות".

את הדברים אמר סער בראיון ל'כאן רשת ב", הוא התייחס גם להפגנות המתוכננות לתמיכה בראש הממשלה ונגד הפרקליטות והיועמ"ש ואמר: "חמור בעיניי שמנגנון התנועה, שעובדים שמקבלים שכר מהמיסים שאני וחבריי משלמים, פועלים לארגן הפגנות נגד מה שמכונה ניסיון הפיכה שלטונית. אני גם מקווה שהידיעות לפיהן ראש הממשלה ישתתף בהפגנה כזאת אינן נכונות".

בדבריו התייחס סער לבקשתה של חני בלייווייס, מנהלת לשכת יו"ר הליכוד, מחברי הכנסת והשרים של הליכוד להגיע להפגנה נגד הפרקליטות שאמורה להתקיים ביום שלישי הקרוב במוזיאון תל אביב. בהפגנה שתוכננה בעקבות ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, צפויים לתקוף הנואמים את הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, ברוח דבריו של נתניהו בנאומו לאחר פרסום החלטת מנדלבליט.

בנוסף התייחס בכיר הליכוד למתקפה נגדו מצד חברי מפלגתו – ובראשם ח"כ ניר ברקת. "הוא הגיע אלינו מקדימה אחרי שתמך בהתנתקות ואוסלו – שיפגין צניעות. הוא התנגד לפריימריז אבל הציע בחירות לממלא מקום – לזה התכוונתי בזיגזוגים ובמצמוצים ולא, חלילה, לתיקים שלו, אי אפשר להטיח רפש כשרק אתמול הגעת בחבר מפלגה ותיק שרק רוצה בחירות דמוקרטיות. אני אתמודד מול יו"ר התנועה בנימין נתניהו".

"יש מסע הכפשות נגדי ונגד משפחתי, מי שעוקב אחר הרשתות מבין שיש איום באלימות, אלה לא דברים שאני שופט בהם, יש גופים שמחליטים. כל זה לא ירתיע אותי מלעשות את הדבר הנכון עבור הליכוד. אני מאמין שגם אם יש אנשים בליכוד שלא מבינים את מה שאני עושה, הם יבינו אותי בעתיד. אם לא נחזור לבסיס של המפלגה אנחנו נגיע למקומות שאנחנו לא רוצים. יש לי כבוד רב לראש הממשלה והוא עתיר זכויות. אבל כרגע צריך לעשות כל מה שצריך כדי לדאוג לשמור על השלטון".

במקביל, התראיין הבוקר מי שיצא אמש במתקפה על מהלכיו האחרונים של סער, חה"כ ניר ברקת ואמר: "שגדעון יזכור שיש לנו תנועה ומנהיג לתנועה – יש דברים שלא עושים. מה שנעשה לפני יומיים בערב זה לא תמים לחלוטין, זה היה ניסיון פוטש לראש הממשלה במטרה לקחת ממנו את השלטון וזה בלתי מתקבל על הדעת, לא עושים דברים כאלה. זה לא נאמנות ואני מציע לגדעון – בסדר, נדבר על הפריימריז אבל לא עכשיו, בוודאי לא בבטן הרכה של הליכוד".

בריאיון לגלי צה"ל התייחס ברקת להצעה לקיים בחירות מקדימות בתוך המפלגה ואמר כי "זה ברור לעין שנעשה פה ניסיון להדיח את ראש הממשלה, קריאה לפריימריז מיד בטענה שראש הממשלה שלנו נכשל, לנסות להדיח ראש ממשלה מכהן – זה בלתי מתקבל על הדעת".

ברקת הוסיף: "כחול לבן מחכים לניסיון המרד הזה ואני חושב שבמהלך היומיים האחרונים המרד הזה נכשל. אך אחד לא רוצה בחירות שלשיות אבל לנסות להדיח ראש ממשלה מכהן שנבחר בבחירות דמוקרטיות בשעה הקשה ביותר?, ראש הממשלה חף מפשע עד שיוכח אחרת והחוק מאפשר לו להמשיך לתפקד, ראש הממשלה גם הסכים למתווה הנשיא ולנבצרות ולכן אני מציע – מרד לא יהיה פה".

ברקת פירט על המתווה שגיבש לקיום הפריימריז בליכוד: "עד סיום ה-21 יום לא יהיו פריימריז, יש לנו התחייבות לחצי מעם ישראל שהעדיף את נתניהו". לדבריו: "אני הצעתי מתווה אחר שלא מדבר על הדחת ראש הממשלה אלא מציע לייצר פריימריז לממלא מקום ראש ממשלה. ההשראה לכך היא המודל האמריקני, גם שם יש נשיא וסגן נשיא שהולכים ביחד ובמקרה של נבצרות ממלא המקום נכנס אוטומטית למקומו. אם מחפשים באופן יצרתי לייצר מתווה פנימי ליכודי – זה מתווה קלאסי שמאפשר לראש הממשלה לתת את הגיבוי שהוא צריך וגם שתהיה המשכיות בתוך התנועה".

"המתווה שלי יכול להקל על אנשי כחול לבן, להראות להם שאנחנו באים עם המשכיות בתוך הליכוד ועם יציבות שלטונית, ראש הממשלה הוא נכס אסטרטגי לליכוד וצריך לאפשר לו להוביל אותנו עוד שנים ארוכות. ברגע שיש מתווה כזה – לא צריך ללכת לבחירות שלישיות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גדעון סער
אתה לא תהיה ראש ממשלה
גם אם תנצח בפרימריז
אתה תהיה הזנב של גנץ ולפיד
ותזכר לדראון עולם

לא מספיק לנו הבחירות גדעון סער רוצה להוסיף עליהם גם בחירות בפנמיות.
לא נפס בשכל כל השועלים האלה שמנצלים בלגן

ביבי אריה מת וגדעון סער שועל חי. מי עדיף?

תנו לו הזדמנות אע"פ שהוא לא מגיע לקרסוליים של ביבי

תתבייש לך גדעון .רק בשביל לשבת בכסא אתה עושה בלאגן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture