צילום: פלאש 90

הפלסטינים הכריזו: מחר 'יום זעם' בשטחים בעקבות הצהרת פומפאו

הרשות הפלסטינית הודיעה כי תקיים מחר הפגנות אלימות הצפויות להתקיים בנקודות חיכוך בשטחים עם הצבא. מחר יסתיימו הלימודים במוסדות החינוך ברשות ב-11:30, זאת במטרה להגדיל את כמות המשתתפים. "מחר יהיה יום אלים בגדה המערבית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרשות הפלסטינית הודיעה כי תקיים מחר (שלישי) יום זעם בעקבות הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, לפיה ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי. ברשות אומרים כי הפגנות יתקיימו בנקודות חיכוך שונות עם צה"ל בגדה המערבית. עוד הודיעה הרשות כי ההפגנות יונהגו בידי סגן יו"ר פת"ח, מחמוד אל-עאלול, בהסכמתו של יו"ר הרשות אבו מאזן.

ההפגנות צפויות להתקיים בנקודות חיכוך בשטחים עם הצבא, כמו באזור שכם (מחסום חווארה), בכמה מוקדים בעיר חברון, באזור רמאללה סמוך למחסום פוקוס ובמקומות נוספים.

אופי ההפגנות צפוי להיות בסגנון "דוקטרינת ההתנגדות העממית" שמאופיינת בהפגנות אלימות, זריקות אבנים ושריפות צמיגים. בשל העובדה שהרשות הפלסטינית עומדת מאחורי קיום ההפגנות, ככל הנראה, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא ימנעו הגעה של מפגינים למוקדי המחאה.

במטרה להגדיל את כמות המשתתפים בהפגנות – הוחלט ברשות הפלסטינית כי מחר יסיימו מוסדות החינוך ברשות את הלימודים ב-11:30. כמו כן, הכריזו מספר איגודים מקצועיים על סיום יום העבודה מחר לפני הצהריים כדי לעודד את האנשים להגיע לנקודות החיכוך ולהשתתף בהפגנות.

"ההערכה היא שמחר יהיה יום אלים בגדה המערבית". צוטט מקור פלסטיני בכיר ב'ווינט', המקור הזהיר כי "אם ההפגנות הללו יסתיימו עם הרוגים בצד הפלסטיני – עלול הדבר להוביל להסלמה ביטחונית".

דיווח: ארה"ב בדקה עם ישראל אם הצהרת פומפאו תגרור להסלמה

כזכור, לפני כשבוע הודיע מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שארצות הברית משנה את מדיניותה ארוכת השנים, ולא תגדיר את ההתישבויות היהודיות ביהודה ושומרון כמפירות של החוק הבין-לאומי. לדבריו, העמדה האמריקאית הייתה לא עקבית לאורך השנים, ממשל קרטר קבע כי הן מנוגדות לחוק הבינלאומי, ממשל רייגן קבע כי הוא לא חושב שהן אכן כאלה, ואילו ממשלים אחרים חזרו לעמדה של ממשל קרטר. "אנחנו מצדדים בעמדה של ממשל רייגן", אמר פומפאו.

בדבריו, אמר פומפאו כי הוחלט לשנות את עמדת ממשל אובמה לגבי ההתנחלויות. על פי ההכרזה, ממשל טראמפ סבור ששאלות משפטיות בעניין ההתנחלויות הן עניין של בתי המשפט בישראל. "מערכת המשפט הישראלית מאפשרת לאתגר פעילות בהתנחלות ולבחון אספקטים הומניטריים. בעבר בתי המשפט בישראל אפשרו את קיומן של התנחלויות מסוימות והורו על פינוין של אחרות".

"אחרי למידה של כל הצדדים בסכסוך, ארצות הברית הופכת את ההחלטה שאומרת שההתנחלויות נוגדות את החוק הבין-לאומי", אמר פומפאו במסיבת עיתונאים מיוחדת במחלקת המדינה האמריקנית."זאת בעיה מורכבת שיכולה להיפתר רק בשיחות בין ישראל ולפלסטינים. הממשל האמריקני מעודד את ישראל והפלסטינים לפתור את הבעיה ולמצוא פתרון שיקדם את הביטחון והשלום בין הצדדים".

השר האמריקני תקף את הממשלה הקודם ואמר כי, "ממשלים קודמים נקטו ביחס ליהודה ושומרון מדיניות זהירה שהייתה מקובלת על שתי המפגלות בארה"ב. זאת, עד שבדצמבר 2016, ממשל אובאמה, דרך מזכיר המדינה ג'ון קרי, שינה את הגישה הזהירה הזאת בת עשרות השנים. ממשל אובאמה הכיר למעשה שוב בכך שההתנחלויות הן לכאורה בלתי חוקיות".

לאחר הכרזת פומפאו, הזהיר מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת כי הצעד עלול להצית אלימות באזור. "ההחלטה הזאת סוגרת את הדלת לשלום ופותחת את הדלת לקיצוניות, טרור, שחיתות ואלימות. היא פותחת את הדלת לשערי הגיהינום", אמר עריקאת בריאיון 'ווינט'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מבקש לבדוק את התמונה יש אישה מחבלת

הטרור שהם מתכננים לעשות בגלל שפומפאו הכיר בהנחלויות זה רק אמתלא כניראה שהסיבה האמיתית היא זה שהשמאל נתן עידוד לטרור בזה שהשמאל הצליח להעמיד לדין ראש ממשלה ימני שלא נכנע לטרור ולכל הלחצים מבית ומחוץ למסור שטחים לערבים ולהקים מדינה פלסטינית שתסכן ח"ו את היהודים בא"י היל"ת

עכשיו זה ברור איראן רוצה לתקוף, היא מתחילה בתסיסת השטח בכדי שהתקיפה תהיה לגיטימית בעיני הגויים ואנו אין לנו….

"על חרבך" זה מה שהם יודעים אין להם תרבות שיחה

לדעתי אין לעשות כלום לערבי שזועם כשבזעם שלא לא מורגש כלפי חוץ בשום צורה שהיא.
אבל אם הוא אומר או עושה פרצוף שמבינים מזה שהוא נגד זה שישראל פועלת נגד הטרור הערבי – צריך לכסח אותו לחלוטין בצורה הכי יסודית ויעילה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture