ארכיון. צילום: דובר צה"ל

אזעקה באשקלון; צה"ל: "זוהה ירי שאינו רקטי"

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב ברחבי העיר אשקלון ובאזור תעשייה הדרומי אשקלון שבמערב לכיש. דובר צה"ל: זוהה ירי שאינו רקטי. במקביל, דיווחים כי צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אזעקת צבע אדום הופעלה הערב ברחבי העיר אשקלון ובאזור תעשייה הדרומי אשקלון שבמערב לכיש. לאחר זמן קצר נמסר מדובר צה"ל כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות לפני מספר דקות, זוהה ירי שאינו רקטי". במקביל, דיווחים כי צה"ל תוקף כעת ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות מוקדם יותר הערב לעבר ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב באופן חריג לירי 2 הרקטות לעבר הדרום, שאחת מהן יורטה ומסר כי, "אם מישהו בעזה חושב שהוא יכול להרים את הראש אחרי מבצע 'חגורה שחורה' – הוא טועה טעות קשה. נגיב בתקיפות לכל התקפה נגדנו ונמשיך לשמור על ביטחון ישראל בכל החזיתות".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תקף מוקדם יותר את ראש הממשלה בעקבות הירי וההפגנה הערב נגד מערכת המשפט: "במקום לארגן הפגנות בתל אביב נגד רשויות אכיפת החוק, טוב יעשה נתניהו אם יתמקד בהחזרת הביטחון לתושבי הדרום". זאת אחרי שצה"ל לא הגיב אתמול לירי הרקטה לעבר ישראל, ונכון לעכשיו טרם נרשמה תגובה ישראלית לירי הערב.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס לירי הערב לעבר העיר ואמר, "ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, לפני שבועיים הנחית לחסל פצצה מתקתקת בעזה. הערב נורו שתי רקטות לכיוון שדרות. אם לא תורה על מענה חזק ותקיף שיחסל את החוליה ששיגרה את הטילים לכיווננו, תוכיח בחוסר תגובתך שאתה נותן חסינות לחמאס ולג'יהאד. מה אתה מתכוון לעשות הלילה על מנת שילדינו יישנו בשלווה והטרוריסטים שיורים עליהם יחוסלו? הרתעה משיבים ביוזמה, בנחישות, בחיסול ופגיעה בטרור".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר הערב כי, "לצערי אנחנו ממשיכים במציאות המוכרת ומעייפת בה תושבי שער הנגב נמצאים במלחמה ועולם כמנהגו נוהג. אם לא הפנמנו בסבב ההסלמה האחרון, הערב קיבלנו תזכורת נוספת שבעוטף עזה אין שגרה ואין שקט. אני חוזר ואומר- מלחמת ההתשה שאנו נמצאים בה בשנתיים האחרונות חייבת להגמר. מדינת ישראל חייבת לחתור לפתרון במיידי – או הכרעה או הסדרה. לתושבי שער הנגב מגיע ביטחון ותחושת ביטחון".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב אמר בתגובה לירי על יישובי העוטף: "לא ייתכן שעשרות אלפי תושבי העוטף הם בני ערובה של ארגוני הטרור. הטפטופים חזרו – ונדמה שאין לאף אחד אומץ לעמוד מול ארגון הטרור חמאס ולהבהיר פעם אחת ולתמיד: חיי תושבי העוטף אינם הפקר. חמאס צריך לשלם מחיר משמעותי ולהבין שכל ירי לעברינו יגרום לרעידת אדמה ומחיר כבד עבורו ועבור מנהיגיו. אני קורא מכאן לראש הממשלה ושר הביטחון להורות לצה"ל להגיב בעוצמה על הירי הערב בכדי להבהיר היטב שחיי התושבים בעוטף אינם הפקר".

כזכור, אזעקות צבע אדום נשמעו הערב בעיר שדרות ובישובי עוטף עזה: ניר עם, איבים, גבים, מכללת ספיר, ארז, מטווח ניר עם. מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח על התרעות, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו שיגור אחד". מארגון מד"א נמסר כי "אשה אחת שחבלה בגפיים כשהייתה בדרכה למרחב מוגן וטופלה ע"י צוותי מד"א".

אתמול (שני), שוגרה רקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, מדובר צה"ל נמסר: "כי כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. בעזה דיווחו כי הפלגים ברצועה ירו לעבר כלי טיס בלתי מאויש (כטב"מ), אך לא דווח אם זוהתה פגיעה". מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי ההתרעה לא הופעלה במערכות ההתרעה בתוך היישובים בשטחה, וכי ככל הנראה היתה נפילה אחת בשטח פתוח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אז מה כאילו????
מתחילים הכל שוב???

לאפרת -בואי נקווה שזה רק כאילו……

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture