איש עסקים הלבנוני רכש פריטים שהיו שייכים להיטלר ויעביר אותם לישראל

לפני המכירה ניסו רבנים באירופה לסכל אותה באמצעות לחץ ציבורי, אך למרות זאת היא יצאה את הפועל, חרף המחאות מסביב לעולם. חשיבות הרכישה של הלבנוני היא, מאחר והייתה התעניינות מצד ניאו נאצים לרכוש את הטובין הנ"ל כדי לשמר את מורשתו של הצורר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועידת רבני אירופה העניקה אות הוקרה לאיש העסקים השוויצרי-לבנוני עבדאללה שתילה שרכש את החפצים של היטלר במכירה הפומבית בגרמניה במטרה להעבירם ליד ושם בישראל. האות בצורה של שופר הוענק על ידי נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט וראש מטה נשיא הועידה גדי גרוניך.

לפני המכירה ניסו ראשי ועידת רבני אירופה לסכל אותה באמצעות לחץ ציבורי, אך למרות זאת היא יצאה את הפועל, חרף המחאות מסביב לעולם. חשיבות הרכישה של הלבנוני היא, מאחר והייתה התעניינות מצד ניאו נאצים לרכוש את הטובין הנ"ל כדי לשמר את מורשתו של הצורר.

שתילה, איש עסקים שנולד בביירות ופועל בשוויץ וברחבי אירופה, השקיע כ-600 אלף אירו ברכישת שורת הפריטים המובילים, אך בכמה מהמקרים הפסיד לקונים אחרים. בין השאר רכש שתילה את הצילינדר של היטלר ב-50 אלף אירו עותק מוכסף ונדיר של "מיין קאמפף" ב-130 אלף אירו, קופסת סיגרים מוכספת של היטלר ב-19 אלף אירו, מכתבים אישיים ועוד.

אתמול נמשכו הדיונים במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה על רקע החקיקה המלווה באנטישמיות גלויה נגד שחיטה כשרה וברית מילה. בכינוס השתתפו רבני מדינות וערים בראשות גאב"ד אירופה הגאון רבי חנוך הכהן ארנטרוי שליט"א אבות בתי הדין ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי.

המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' הגאון רבי משה לבל דיווח לרבנים על הסכם נוסף לשיתוף פעולה בנושאי הגיורים עם ביה"ד בוינה. הוא ציין בדבריו, שוב את שיתוף הפעולה ההדוק עם הרבנות הראשית לישראל שעצרה את כל התופעה של גיורי הקפיצה, ואינה מכירה יותר בגיורים אלו. זאת בנוסף לבית הדין המרכזי בגרמניה שם כבר פועל שם בית דין חשוב וקבוע, ובקהילה הכללית בשוויץ ועם ארגון הקהילות של ספרד רבתי, להפעלת בית דין בשיתוף פעולה הדוק עם בית הדין דאירופה בראשות הגר"ח ארנטרוי שליט"א.

אחה"צ במושב הועדה המתמדת קיבלו הרבנים בכאב סקירה על החששות מחפירות בקברים במקומות רבים באירופה. בדיון שהתפתח נדונו דרכי המאבק בפרשת הנסיון של הממשלה להעברת בית העלמין העתיק בוילנא ודרכי הפעולה למניעת עקירת בית העלמין בו טמונים גדולי הדורות זי"ע ועניין הקבורה היהודית בצרפת. נשיא ארגון ESJF הרב יצחק שפירא הציג בהרחבה את ההתפתחויות בנושא בתי העלמין באירופה ועל התיאום עם רבני אירופה בתחום. הגר"פ גולדשמידט העלה על נס את ההסכם שנחתם לפני כשנה במונקו בין 'ועידת רבני אירופה' ומר פאול פארקר יו"ר המועצה הנשיאותית לשמירת המורשת העולמית של ארה"ב המסייע רבות בתחום השמירה וההגנה על בתי עלמין יהודיים ברחבי העולם, לשת"פ להגנה ושמירה על בתי העלמין והמוסדות היהודיים ההיסטוריים באירופה.

לבקשת גדו"י מרנן ורבנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין שליט"א באיגרת למשתתפי הכינוס; 'וחשוב מאד להשתדל ולפעול בכל מה שאפשר לשמירת כבוד המתים ובתי העלמין בכל אתר ואתר…בכל דרכי ההשתדלות האפשריים, אך כמובן צריך שהכל יהיה בדרכי נועם ובלא התגרות', החליטה הועידה למנות את הרבנים; הרב משה לוין סגן נשיא הועידה ועוזרו המיוחד של רבה של צרפת והרב משה הלפרין ראש בית המדרש לרבנים ע"ש הרב הילדסהיימר בברלין שירכזו מטעם הועידה את השאלות העולות בעניין כאוב זה באירופה, ולהביאם בפני גדו"י להכרעה כיצד לפעול נקודתית מול הרשויות השונות.

במהלך היום שמעו הרבנים שיעורים מפי הגאון רבי יחי' טובול אב"ד ליאון. יו"ר רבני גרמניה רבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל ורבה של אמסטרדם לשעבר הגאון רבי אריה רלבג. במהלך הדיונים קיבלו המשתתפים סקירה בנושאי; השחיטה בבלגיה מפי מנהל ארגון שחיטה UK מר שמעון כהן מאנגליה וחבר הפרלמנט בבלגיה מר מיכאל פרויליך, הכשרת רבנים צעירים, כנס החינוך האירופי, החקיקה בארגון אונסק"ו להגנה על חופש הדת ועוד.

אמש אירח ועד הקהילה את הרבנים בקבלת פנים מרשימה בהשתתפות נשיא וחברי ועד הקהילה. נשיא המועצה האזורית בזנבה ז'אן מרי וומר ונשיא הקהילה בזנבה מר פיליפ גרומבך בראשות האירוע עמד המארח רבה של ז'נבה וסגן יו"ר הועדה המתמדת הרב יצחק דיין. את הנאום המרכזי נשא נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט.  באירוע השתתפו; רבני וראשי הקהילות. נציגי ממשלה ועירייה. והשגרירה גב' אביבה רז שכטר ראש נציגות הקבע של ישראל ליד האומות המאוחדות בז'נבה.

 צילום : אלי איטקין

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה לי אמא שלו יהודיה

נראה לי שהוא לא יודע מה לעשות בזה ואיפו הכסף שלו

אתה מכיר אותה ?

אז גם הוא יהודי !

בכלל לא ברור שהוא מעביר את זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture