צילום:

צה"ל הרס הלילה את ביתם של המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד

לוחמי צה"ל הרסו הלילה את ביתם של המחבלים, שביצעו את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז, בו נרצח דביר שורק הי"ד. שר הביטחון: חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, דם יהודי אינו הפקר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לוחמי צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול וכוחות המנהל האזרחי, הרסו הלילה (חמישי) את ביתם של המחבלים, קאסם עארף חליל עצאפרה, נציר צאלח ג'אבר עצפרה, אחמד עארף חליל עצאפרה ויוסף סעיד עטיה זהור בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה".

המחבלים היו חלק מהחוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז שבמרחב החטיבה המרחבית "עציון", בו נרצח דביר שורק הי"ד.

המחבלים אותרו לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי של השב״כ, ימ״מ וצה״ל, הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג״ץ נגד צו ההריסה.

במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים והבעירו צמיגים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול במטרה לסכל טרור ולשמור על הביטחון במרחב".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס להריסת בתי המחבלים ואמר: "לצערי, איננו יכולים להבטיח שלא יהיה עוד טרור, אך אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, דם יהודי אינו הפקר".

פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה המלווה ע"י תנועת "אם תרצו" מסר בתגובה: "אנו מברכים את כוחות הבטחון על הריסת בתי המחבלים השפלים. אנו מצפים מן הממשלה להמשיך ולקדם את חבילת ההרתעה נגד מחבלים ובני משפחותיהם. הריסת בתי המחבלים הינה רק צעד ראשון. יש לגרש את משפחות המחבלים ולהפסיק את החגיגות של אותם שפלים בבתי הכלא. דמו של דביר ז"ל זועק מן האדמה ואנו נעשה הכל כדי שהוא יהיה קורבן הטרור האחרון".

כזכור, פיגוע הדקירה התרחש בתחילת חודש אוגוסט, כאשר בסביבות השעה 23:30 דווח על היעדרותו של שורק. גופתו נמצאה כארבע שעות מאוחר יותר, והתברר כי הרצח עצמו התבצע בסביבות השעה 20:30, במרחק של כ־100 מטרים משער הכניסה הראשון בכניסה הצפונית של מגדל עוז, ומאות מטרים ספורים מהישיבה שחזר אליה.

מחקירת הפיגוע עלה כי בתחילת החודש שעבר חזר שורק באוטובוס לישיבה, כשירד מהאוטובוס ועלה בכביש לכיוון מגדל עוז, הבחינו בו המחבלים והחלו לעקוב אחריו ברכב. במרחק עשרות מטרים ספורים משער היישוב זינק עליו אחד המחבלים, דקר אותו כמה פעמים בסכין והשליך את גופתו לשדה הסמוך, שם התגלתה רק לפנות בוקר בתום חיפושים נרחבים באזור.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture