צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנט בדיונים עם בכירי צה"ל: "צריך להגביר את התקיפות בסוריה"

שר הביטחון החדש סבור כי נוצר חלון הזדמנויות להתקפה אגרסיבית נגד האיראנים בסוריה: "יש כעת שעת כושר לפעול, המשטר בטהרן טרוד בעיקר במצב הכלכלי במדינה ובמהומות שהתעוררו בשבועות האחרונים", אמר בנט בשיחות סגורות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, נפתלי בנט, סבור כי ישראל יכולה לגרום לאיראן לוותר על ניסיונותיה להתבסס בסוריה, ולהרחיקה מסוריה לצמיתות. "יש כעת שעת כושר לפעול", טען בנט בשיחות שנערכו בימים האחרונים. "המשטר בטהרן טרוד בעיקר במצב הכלכלי במדינה ובמהומות שהתעוררו בשבועות האחרונים", כך בנט.

באותן שיחות כינה בנט את תפיסתו לגבי הטקטיקה הנדרשת בחזית הצפונית ”מבלימה ליציאה". לדבריו, הכוח הצבאי האיראני עדיין חלש ולכן הסכנה הנשקפת לישראל מפעולה אגרסיבית יותר נמוכה למדי. לפי בנט, יש לשנות את המדיניות הנוכחית שלפיה פועלת ישראל בשנים האחרונות באופן המכונה בצה"ל מב"ם (מערכה בין מלחמות), במגמה לפגוע בהתבססות האיראנית בסוריה ובאזורים נוספים.

בנט סבור שאם ישראל לא תעבור לפעילות אינטנסיבית למניעת ההתבססות של איראן והמיליציות השיעיות הפועלות בשמה בסוריה, היא תעמוד בעוד זמן לא רב בפני חזית של רקטות וצבא טרור גם מסוריה. לכן, לדבריו של שר הביטחון, על ישראל להמיר את פעולות הבלימה והסיכול של ההתבססות האיראנית בסוריה למאמץ צבאי אגרסיבי להוצאת הכוחות האיראניים מהאזורים שמסכנים את ביטחונה של ישראל.


בנט בסיור עם נתניהו בצפון. צילום: שחר לוי, משרד הביטחון

בטקס הזיכרון השנתי לחללי מבצע קדש בהר הרצל אמר בנט כי, "מפת המזרח התיכון השתנתה, אבל האיומים נותרו, אף שחלקם שינו את פניהם. לאויבינו ברור שאנו נגיב לכל ניסיון למנוע מאיתנו לחיות. ברור להם שהתגובה שלנו תהיה מדויקת מאוד – וכואבת מאוד. את הדברים האלה אני מכוון לא רק למי שמבקש את נפשנו בזירה הדרומית, אלא גם בצפון. צה״ל ימשיך לעמוד בנחישות מול איומים מקרוב ומרחוק. נעמוד איתנים, בתבונה, בתעוזה, ובאמצעים החדישים ביותר שיש בידינו מול כל הסכנות והאיומים".

בנט סייר השבוע ביחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפיקוד הצפון ואמר כי, "צה״ל פעל בשבוע שעבר בפעולה משמעותית נגד הכוחות האיראניים בסוריה. המסר שלנו לאותם כוחות טרור איראניים בסוריה: אין לכם מה לחפש כאן, אין לכם מה לנסות להתבסס, כל מה שתנסו לעשות פה – אתם תיתקלו בצה״ל חזק ונחוש שיפגע בכם. למנהיגי איראן אנחנו אומרים: תתמקדו באזרחים שלכם, בשיפור החיים של אזרחי איראן ולא בניסיון בלתי מוצלח לפגוע באזרחי ישראל".


נתניהו בפיקוד הצפון. צילום: עומר מירון, לע״מ

נתניהו אמר בסיור כי, "התוקפנות של איראן באזורנו וגם מולנו נמשכת. אנחנו נוקטים את כל הפעולות הדרושות כדי למנוע מאיראן להתבסס כאן באזור. זה כולל גם את הפעילות הדרושה כדי לסכל העברות נשק קטלני מאיראן לסוריה, אם בדרך האוויר או דרך הקרקע. אנחנו גם נפעל לסכל את ניסיונה של איראן להפוך את עיראק ואת תימן לבסיסי שיגור של רקטות וטילים נגד מדינת ישראל".

"המחויבות שלנו והנכונות שלנו להיאבק בתוקפנות האיראנית היא מוחלטת, ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי למנוע מאיראן להשיג את היעדים שלה. אני לא יכול לפרט יותר מזה, אבל זה תהליך שנמשך כל הזמן. שימו לב גם למה שאמר הגנרל מקנזי, מפקד כוחות ארה"ב במזרח התיכון – שאיראן מתכננת התקפות נוספות. אני יכול לאשר את זה, ואני יכול לאשר לכם שאנחנו גם ממשיכים בתוכניות שלנו לסכל את התוקפנות הזאת באמצעים שונים", דברי ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture