צילומים: פלאש 90

גנץ: "אצל נתניהו, החסינות לפני הכל"; נתניהו: "אצל גנץ, לפיד לפני הכל"

יו"ר כחול לבן במתקפה על ראש הממשלה אחרי הפגישה ביניהם: "נתניהו הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו החסינות לפני הכל". נתניהו הגיב: "גנץ הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו יאיר לפיד לפני הכל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ תקף הערב בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת אחרי שהפגישה ביניהם מוקדם יותר הסתיימה בפיצוץ. "נתניהו הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו החסינות לפני הכל", צייץ גנץ. נתניהו הגיב, "גנץ הוכיח היום שוב: במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו יאיר לפיד לפני הכל". הפגישה שהתקיימה בקריה בתל אביב ערכה רק 45 דקות.

בתום הפגישה נמסר מהליכוד כי, "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות". ב'מעריב' דווח כי נתניהו זימן לישיבה דחופה את בכירי סיעת הליכוד, בשעה 19:00 בקריה בתל אביב.

דוברו הפוליטי של ראש הממשלה, יונתן אוריך, הוסיף כי, "אני מזכיר שההצעה שעל הפרק היא כהונה ראשונה לחצי שנה שזה פרק הזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן בלאו הכי כראש ממשלה, אם כחול לבן יגררו לבחירות. כלומר: לפיד גורר לבחירות כדי להבטיח שראש הממשלה נתניהו ימשיך לכהן". זאת הפעם הראשונה בו דוברו של נתניהו מאשר רשמית כי ההצעה היא כהונה של חצי שנה בלבד.

מכחול לבן נמסר בסיום הפגישה כי, "יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי ימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור- נתניהו החליט בחירות. למרות זאת, נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו".

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת 'כחול לבן' כי, "נושא קווי היסוד לא עלה בפגישה, לא הבלוק, וראש הממשלה נתניהו לא התייחס כלל לנושא החסינות – אלה תירוצים של גנץ כדי למנוע ממשלת אחדות, רק בגלל שיאיר לפיד לא מוכן לכך".

נתניהו אמר מוקדם יותר כי, "ממשלת אחדות כרגע, לפני שארה״ב נכנסת למערבולת הבחירות, תביא הישגים היסטוריים שלא יחזרו. ביניהם סיפוח בקעת הירדן וברית הגנה קריטית עם ארה״ב. זה לא יגביל את חופש הפעולה שלנו, כמו שזה לא מגביל חברות בנאט״ו לתקוף כשהן רוצות. הסכם ההגנה שאני מביא עם הנשיא טראמפ יותאם כמובן לצרכים שלנו וישמר את חופש הפעולה שלנו. ממשלה עכשיו תוכל להשיג הישגים היסטוריים ואנחנו עלולים להחמיץ את ההזדמנות הזאת. לכן אני עושה כל מאמץ, כולל בפגישה שאקיים היום עם יו״ר כחול לבן בני גנץ, כדי להקים את הממשלה הזאת. זה עדיין אפשרי".

בישיבת סיעה אתמל אמר גנץ כי "פוליטיקה היא אומנות הפשרות, אני מבין שחלק מהפשרות, שלא נרכיב את ממשלת החלומות, אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות. אני קורא לנתניהו, אכן יש פשרות בחיים. כחול לבן ניצחה בבחירות, אבל אנחנו מוכנים לאפשר רוטציה ביננו במסגרת ממשלת אחדות. אני אחל בכהונה של שנתיים, בזמן שאתה תוכל להישאר בראשות הליכוד ולטפל בעניינך. אני מבטיח שנמצא עבורך את המעמד ההולם את מצבך הייחודי.כזה שיאפשר לך לחזור אם תנקה את שמך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנון.
כנסת באמת היא מושב ליצים.

כחול לבן חוזרים שוב ושוב על המנטרה שהם ניצחו את הבחירות ולכן צריך לוותר להם. איפה הניצחון? אם ניצחתם תקימו ממשלה! אם אין ברשותכם את האפשרות פשוט לא ניצחתם!

לא צריך ״לוותר להם״. מי זה כאן ״מוותר״?? זה שהקדים ושהפסיד פעמיים את הבחירות ושהוא מואשם בשוחד??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture