מרצדס GLE חדשה הוצגה בעולם בתחילת השנה, לאחרונה היא הגיעה לישראל ובפעם הראשונה עם אופציה לשבעה מושבים, אז הזמנו חברים ויצאנו צפונה, על הדרך (הארוכה...) עסקנו בשאלה למה בעצם צריך את זה?

מרצדס GLE החדשה טכנולוגית יותר, גדולה יותר, מרווחת יותר וארוכה יותר, בזכות כך היא מכילה שלשה שורות של מושבים, מהנדסי מרצדס הצליחו להגדיל את העוגה מבלי שתשימו לב, ה- GLE לא נראית ארוכה יותר ואינה סובלת מסרחי עודף שמאפיינים לעיתים רכבי שבעה מקומות.

קלישאה מפורסמת גורסת שרכב יפה נראה יפה יותר במציאות מאשר בתמונות, מסתבר שזה לא קלישאה. ה-GLE עוצרת נשימה וזה לא ממש משהו שמצליחים להעביר בתמונה, החרטום עם הסמל האגרסיבי בצבע השחור של רכב המבחן, התפיחה על מכסה המנוע, החלק האחורי שנראה שבלוני בתמונות מרשים מאד ויש עוד כל מיני פריטים שאנשים עשירים שמוציאים 670.000 ₪ אוהבים שיהיה להם ברכב, כמו תאורה מהמראה עם סמל מרצדס, מדרגת צד אופנתית, ידיות דלתות מאירות ועוד.

נסיעה ברכב כה יקר עם מותג עשיר הופכת את היושבים בה למעט פילוסופים, שאלת המיליון דולר (בעצם קצת פחות במקרה של ה-(…GLE היא "מה נותן לך מרצדס יותר מסמל סטטוס" אח"כ עשינו כמו תחרות בינינו למצוא חסרונות והיה לנו קשה… בסוף מצאנו שבלם היד האוטומטי לא נמצא במקום מושלם וצריך לדרוך אותו כל רמזור מחדש, חיפשנו קירור למושבים ולא מצאנו והיה מישהו שהתלונן שאין מסז'… כמה מהר מתרגלים להיות עשיר…

הבשורה הגדולה של מרצדס מתחילה בתא הנוסעים, מה שפעם היה לוח שעונים הוא היום מסך לכל דבר, במרכז הרכב כבר התרגלנו שיש מסך גם במותגים עממיים, אז במרצדס יש לנו שני מסכים בגודל 12.3 אינטש' כל אחד. קפיצת המדריגה שעשו במרצדס עם המסכים הללו היא משהו שראוי לסקירה בנפרד וזה באמת מרגיש כמו מיליון דולר וזה לא כל הסיפור, כי הנקודה המרשימה ביותר עד כמה כל זה פשוט וקל להפעלה.

קודם כל הכל כאן דובר עברית מצוינת עד לפרט הקטן ביותר, ההפעלה אינטואיטיבית ופשוטה, לא צריך להביט יותר משתי דקות בכל התפריטים כדי להגיע לכל פונקציה ברכב, מה שעד היום אצל יצרני יוקרה רבים לוקח לא מעט זמן. ושימו לב כמה אפשריות יש לכם להפעיל את זה. מהמסך עצמו כמובן, ממשטח הפעלה מעולה בין המושבים שנופל כמו כפפה ליד, יש מתגים על ההגה ואם תרצו יש גם הפעלה קולית אבל היא באנגלית.

רשימת האיבזור ארוכה ארוכה ובכל זאת… הדלתות נסגרות בטריקה קלה, משהו שכבר קיים שנים רבות במותג מרצדס אבל עכשיו ראיתי איך זה עובד וזה ממש מתאים להרגשת העשירות של הרכב.

אגב צבע הבהיר של תא הנוסעים היה נראה לנו "פושט" ברגעים הראשונים, אבל דווקא הניגוד בין הרכב השחור למושבים הבהירים לימד אותנו שבמרצדס יודעים משהו כנראה על שילוב צבעים…

ה- GLE הוא קודם כל רכב שקט ומבודד מן העולם, הנסיעה בו חרישית ולמרות שהוא מגיע עם מנוע דיזל לעולם לא תוכלו לשמוע שהוא כזה. אז יש לנו כבר יותר מסיבה אחת שאנשים מוכנים לשלם מחיר כזה על רכב…

בא נדבר על בטיחות אקטיבית, משהו שלשמחת כולנו הופך לאחרונה לכמעט סטנדרט, ל-GLE יש את כל מה שכבר קיים בעולם הרכב, אבל זו לא רק רשימה, אלא הדייקנות הייקית שהופכת את הבטיחות שלכם למשהו שאפילו מורה נהיגה ותיק עם רגל על הברקס ויד על ההגה לא מסוגל לעשות. קחו למשל את בקרת הסטייה מנתיב שיחד עם אינסוף המצלמות שמקיפות את הרכב עובדות בהרמוניה מלאה שלא מאפשרות לנהג לטעות או לסטות מהנתיב מבלי שהמערכת בודקת שאין אף רכב בנתיב שאליו אתם רוצים לעבור ואם הוא כן מתעקש אז בלוח הבקרה נדלק סימון אדום שמרה לנהג בדיוק איפה נמצאת הסכנה אליה הוא מעוניין להיכנס.

ואם זה לא מספיק חשוב אז במרצדס דאגו להפתיע אותנו עם מעבר נתיב שמתבצע לבד, ממש לבד, פשוט תאותתו ימינה או שמאלה והמערכת תסרוק את הנתיב המבוקש, אם הוא מספיק פנוי לטעמה אז הרכב היפה שלכם פשוט יעבור בצורה נעימה ימינה ורק תצטרכו להחזיר את ידית האיתות, איזה כיף להרגיש בעתיד…

השורה השנייה מרווחת מספיק ותתאים גם לבוס, שם הוא ייהנה ממושבים בעלי כיוונון וקיפול חשמלי, מקום מספיק לכפות הרגליים, מסך גג ענקי, תאורה אישית חזקה שהיא ממש אישית ולא תפריע לאחרים בלילה.

השורה השלישית למרות מה שמצהירים במרצדס לא מספיק גדולה למבוגרים אבל היא בהחלט תתאים לאלו שעדיין לא התבגרו… והיא אגב לא מתקפלת חשמלית.. הי מרצדס, בסנטה פה זה כבר קיים!

תא המטען לא ממש גדול כמקובל בסגמנט הוא זוכה לפתיחה חשמלית כמובן ויש גם שליטה על המתלים החשמליים ויכול לרדת כדי להקל עליכם להעמיס או להוריד מטען

לא שכחנו לכתוב על המנוע, פשוט היו לנו כמה דברים ממש דחופים להתלהב איתכם לפני כן. המנוע של ה- GLE, בעל שישה צילינדרים, מפיק 272 כ"ס עם האצה למאה תוך 6.6 שניות, יש לו תיבת תשעה הילוכים ופליפרים והוא מתודלק בסולר… לא מפתיע ברכב שמוצאו באירופה. הוא חזק מאד ברוב הזמן, וממש לא תבחינו שזה דיזל, עד שתגיעו לתחנת הדלק ותגלו שאחרי 500 ק"מ בקושי רוקנתם חצי מכל דלק…

אז איך נסכם את המבחן? יש בהחלט היגיון שמגובה בכיס עמוק ובחשבון בנק שוויצרי לרכוש רכב כזה. הוא מפנק ועשיר מאד הוא מגיע עם טכנולוגיה עתידנית, אז בהחלט הדרך אל העושר רחוקה לרבים מאיתנו אבל שכבר מגיעים לשם מרצדס GLE בהחלט כדאי שתמתין שם.