Yehuda Ben Itah and moshiko Azulay EPA OUT

תאגיד הצוללות הגרמני: "אם רשויות החוק ירצו בכך, נשתף עימן פעולה"

בכיר בתאגיד הצוללות הגרמני על כתב החשדות בתיק 3000: "לפי מה שאנחנו יודעים תאגיד טיסנקרופ לא עומד תחת חקירה וכך גם אף אחד מעובדיה". ראש המל"ל לשעבר: "הפרשה מעלה שאלות רבות בנוגע למערכת קבלת ההחלטות בישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תאגיד הצוללות הגרמני "טיסנקרופ", שע"פ כתב החשדות הנאשם מיקי גנור שימש כסוכנו בארץ, ופעל לשווק ולקדם עסקאות כלי שיט בין ישראל לתאגיד, הגיב הערב (חמישי) להחלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום חמורים בפרשת הצוללות: "עובדי התאגיד עצמם לא ידרשו לחקירה כלשהי בישראל, אך אם רשיות החוק ירצו בכך, נשתף עימן פעולה כרגיל".

בתגובת החברה נכתב: "אחרי הפרסומים הראשונים על הפרשה בתקשורת הישראלית, השהנו את קשרינו העסקיים עם הסוכן מיקי גנור ופתחנו מיד בחקירה פנימית. החקירה הייתה מוגבלת כבר מראשיתה, משום שטיסנקרופ לא הורשתה לבצע פעולות חקירה בישראל, המקום שבו נמצאים רוב דמויות המפתח הקשורות לנושא. בנוסף, היכולת שלנו לחקור מוגבלת, בניגוד למשטרה ולפרקליטות".

בכיר בתאגיד הגרמני 'לכאן חדשות': "כמו בפעמים קודמות גם אנחנו מקבלים את המידע שלנו מהתקשורת בלבד. לפי מה שאנחנו יודעים תאגיד טיסנקרופ לא עומד תחת חקירה וכך גם אף אחד מעובדיה. לכן כשזה נוגע לתיק 3,000 אנחנו בגדר צופים מהצד".

בתוך כך, ראש המל"ל לשעבר והאלוף במילואים גיורא איילנד התייחס לפרשה ואמר: "הפרשה מעלה שאלות רבות בנוגע למערכת קבלת ההחלטות ברכש הציוד הצבאי, וגם בנוגע ליחסים עם גרמניה". בראיון 'לרדיו 103' אמר איילנד : "יש פה בעצם שני דברים ואנחנו באופן טבעי מתייחסים רק לדבר אחד, ובאיזשהו מקום לא מתייחסים לדבר השני. אנחנו מתעסקים בחשד לשוחד, ובהחלטה להעמיד לדין בכירים ובראשם מפקד חיל הים לשעבר. אין כל ספק שמדובר בנושא עסיסי ומטריד", אמר האלוף (מיל') איילנד, "אבל בעוד שבנושא הזה מטפלים ואני מניח שיגיעו בסופו של דבר למיצוי האמת וגם למיצוי הדין אם וכאשר, יש במקביל פיל לא פחות גדול בחדר ומתעלמים ממנו – תהליך קבלת ההחלטות במדינת ישראל".

"גם אם הם לא נגעו בפלילים הם נגעו בדברים מאוד מטרידים; חוסר התאמה בין התהליכים המקובלים עד לקבלת ההחלטות ומי אחראי על ביצוע קבלת ההחלטות, ואני מתכוון בעיקר לקשרים המוזרים בין משרד הביטחון למשרד ראש הממשלה, והדבר השני זה הקשר עם ממשלת גרמניה וההחלטות התמוהות ביותר. אני אומר תמוהות כי יש כ־6 סוגיות שעדיין לא נבדקו כי הן לא בתחום העסוק של משטרת ישראל. הרי איך לנהל יחסי חוץ בין ישראל, גרמניה ומצרים זה לא נכנס תחת תחום ההתמחות של המשטרה", דבריו של ראש המל"ל לשעבר.

כזכור, פרקליט המדינה, שי ניצן, אימץ את המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה והמשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) והחליט לשקול את העמדתם לדין של מיכאל גנור, סוכן מספנות טיסנקרופ בישראל, אליעזר מרום (צ'ייני), מפקד חיל הים לשעבר, דוד שרן, מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, אליעזר (מודי) זנדברג, שר לשעבר, עו"ד דוד שמרון, רמי טייב, יועץ פוליטי לשר יובל שטייניץ בתקופה הרלוונטית, ויצחק (צחי) ליבר, יועץ תקשורת – בגין מעורבותם בפרשה "3000", כל אחד לפי חלקו, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

העבירות המיוחסות לחשודים: גנור – הצעת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על חוק המפלגות; מרום – לקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס; שרן – לקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירה על חוק המפלגות; זנדברג – לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס; שמרון – הלבנת הון; טייב- תיווך לשוחד; ליבר- הלבנת הון וסיוע לעבירות מס. הודעה על כך נמסרה היום לבאי-כוחם של החשודים ונשלחו להם כתבי חשדות. לגבי חשודים נוספים בתיק, תתקבל החלטה בנפרד.

על פי כתבי החשדות, התגבשה גם בין גנור למרום הבנה, הסכמה וציפייה, בזמן שמרום כיהן כמפקד חיל הים, לפיה מרום יקבל תגמול מגנור בעד פעולות שיבצע בעבורו כמפקד חיל הים; ואכן, לאחר שחרורו של מרום מצה"ל הוא דרש מגנור לשלם לו כספים בעד הפעולות שביצע בתפקידו כמפקד חיל הים לטובת מינוי גנור לסוכן התאגיד בישראל ולטובת קידום העסקאות, כמתת מושחתת. כדי להסוות את המתת, סיכמו השניים כי גנור ייתן את המתת למרום תוך הצגתה בכזב כתשלומים המשולמים בגין העסקת מרום כיועץ עצמאי של גנור. בהתאם לסיכום, החל מאפריל 2014 ועד לנובמבר 2016, העביר גנור למרום, מהחברות שבבעלותו לחברה שבבעלות מרום, מתת של 557 אלף ש"ח. בגין המתת הנפיק מרום, באמצעות החברה, חשבוניות כוזבות, לפיהן התשלומים ניתנו כביכול בעד ייעוץ בנושאים שונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture