צילום: פלאש 90

ממצאי ביניים מחקירת נחיתת החירום של היסעור: כשל טכני במנוע השמאלי

מממצאי דוח הביניים של צוות תחקיר המומחים של חיל האוויר עולה כי התקלה נגרמה בעקבות כשל טכני בגלגל שיניים, בעקבות החום הגבוה הממסר התלקח והביא להתלקחות המסוק ולא כתוצאה משריפה במנוע עצמו כפי שסברו תחילה

ממצאי דוח הביניים של צוות תחקיר המומחים של חיל האוויר לבדיקת נסיבות התקלה שאירע לפני שבוע בה נאלץ מסוק יסעור צה"לי לבצע נחיתת חירום בעקבות תקלה הוצגו היום (חמישי) בפני מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

ממצאי הדוח עולה כי התקלה לא נגרמה כתוצאה משריפה במנוע עצמו כפי שסברו תחילה אלא ככל הנראה בעקבות כשל טכני בגלגל השיניים המצוי בממסר שמחובר למנוע השמאלי של המסוק. מהבדיקות עולה כי הממסר התלקח עקב החום הגבוהה שנוצר מהתקלה והביא להתלקחות המסוק.

עוד קבע צוות התחקיר, כי הפעולה המקצועית של הטייסים הביאה להנחתה מהירה, לפינוי הלוחמים והצוות ומנעה פגיעה בנפש. הסיבות לכשל הטכני נחקרות בשיתוף גורמי מקצוע, חילות אוויר עמיתים שמטיסים גם הם מסוקי CH-53, יצרן המסוק וגורמי התעשייה הישראלית.

עדויות מהיסעור שנשרף: "חשבתי שכנראה פגע בנו טיל מעזה או משהו"

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, שכאמור, קיבל הבוקר את ממצאי התחקיר, הדגיש את חשיבות האיכות והמקצועיות של עבודת צוות התחקיר, נורקין הביע הערכה והנחה על המשך הבדיקה: "בשלב זה, כשבוע בלבד מאז האירוע, אנחנו מבינים מה אירע, אך לא את הגורמים שהביאו לכשל הטכני. הצוות ימשיך בתחקיר עד להשלמתו ומערך מסוקי היסעור בשלב זה עדיין מקורקע".

כזכור, מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין החליט למנות צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אלוף-משנה כדי לחקור את התקלה שכמעט והובילה להתרסקות המסוק. במקביל להודעה על הקמת צוות החקירה, הודיע דובר צה"ל כי נמצאה הקופסה השחורה של המסוק והיא תישלח לבדיקה, בתקווה שתוכל לשפוך אור על האירועים שקדמו לתקלה.

נורקין אמר לאחר לנחיתת החירום של מסוק היסעור בצומת בית קמה בדרום כי "צוות המסוק פעל היטב. ההחלטות המהירות והנכונות שלקחו הטייסים עם גילוי האש במנוע, הצילו את חייהם ואת חיי הלוחמים במסוק".

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *