Marc Israel Sellem/POOL

הליכוד: "נתניהו עומד מאחורי ההצעה לכהן חצי שנה, ולהשלים אחרי גנץ"

הליכוד בהודעה רשמית: "רה"מ עומד מאחורי ההצעה שהועברה ע״י צוות המו״מ לפיה יוותר על כהונה רציפה של שנתיים כמקובל, ויכהן בתחילה בחצי השנה הראשונה. השנה וחצי הנוספות של כהונתו יושלמו לאחר השנה וחצי של כהונת בני גנץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בניגוד לציטוטים שפורסמו אמש (חמישי) משיחת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם העיתונאים בליסבון, הליכוד מבהיר כי, "ראש הממשלה עומד מאחורי ההצעה שהועברה ע״י צוות המו״מ לפיה יוותר על כהונה רציפה של שנתיים כמקובל, ויכהן בתחילה בחצי השנה הראשונה. השנה וחצי הנוספות של כהונתו יושלמו לאחר השנה וחצי של כהונת בני גנץ. זאת במטרה למנוע בחירות מיותרות ולהביא להקמת ממשלת אחדות רחבה", לשון הודעת הליכוד שיצאה הלילה.

רק השבוע אישרו בליכוד באופן רשמי כי נתניהו מוכן לכהן חצי שנה בלבד, "אני מזכיר (בשמי) שההצעה שעל הפרק היא כהונה ראשונה לחצי שנה שזה פרק הזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן בלאו הכי כראש ממשלה, אם כחול לבן יגררו לבחירות. כלומר: לפיד גורר לבחירות כדי להבטיח שראש הממשלה נתניהו ימשיך לכהן", מסר דוברו הפוליטי של ראש הממשלה יונתן אוריך.

בתום הפגישה השבוע בין נתניהו ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נמסר מהליכוד כי, "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות"

כזכור, נתניהו שוחח עם הכתבים במהלך ביקורו המדיני בלפורטוגל ונשאל על ההצעות שיכהן רק כחצי שנה בממשלת אחדות עם כחול לבן, והשיב: "אני לא רוצה חצי שנה. אני רוצה שנתיים. חברי הכנסת העלו את זה כי אם הולכים לבחירות אני ממילא חצי שנה ראש ממשלה. זה עלה בעקבות מתווה הנשיא מצד אחד ומצד שני להיות ראשון זה הרציפות השלטונית". יצוין, כי בניגוד לעיתונאים האחרים שהשתתפו בשיחה, העיתונאי ברק רביד טוען כי נתניהו לא אמר שהוא רוצה לכהן שנתיים, למעשה השורה התחתונה שלו היתה שהוא מוכן לכהן חצי שנה.

ראש הממשלה נתן סיבה נוספת למה לדעתו הוא צריך לכהן ראשון ברוטציה: "הדבר המתבקש בגלל הקשר הייחודי שיש לי עם נשיא ארה"ב. מה לעשות – יש לי כזה. לאחרים אין. כדי לממש את ההזדמנות אני צריך להיות עכשיו ראש ממשלה כי לך תדע מה יילד יום. הטענה שאמרו שלא רוצים לשבת תחת ראש ממשלה עם כתבי אישום – משנים את החוק ואת הדמוקרטיה. גם זה לא התקבל".

נתניהו ציין כי שוחח עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בפגישתם על ברית ההגנה ואמר: "הוא הביע עמדה נגד ואני אמרתי לו שזו שגיאה. זאת, מכיוון שיש הזדמנות של כמה חודשים לקדם זאת, לפני שארצות הברית תיכנס עמוק לתוך הבחירות". לגבי סיפוח בקעת הירדן הודה ראש הממשלה כי יתקשה לקדם את הנושא כמו את ברית ההגנה במידה ויהיו בחירות נוספות: "בממשלת מעבר זה מורכב וזה מתנגש עם מה שאמר לי היועץ המשפטי לממשלה".

נתניהו הדגיש כי בכוונתו להמשיך במאמצים להרכבת ממשלת אחדות ולמניעת סבב בחירות שלישי בתוך פחות משנה – לטענתו למרות ההתנגדות של כחול לבן לנסות להשיג הסכמה ולמנוע את "הבחירות הבאמת מיותרות", לדבריו: "יש שני אנשים שיכולים לתת תשובה: בני גנץ, אם יתגבר על יאיר לפיד והשני זה ליברמן, אם הוא יתגבר על עצמו. אני מקווה שאין אפשרות שלישית של ממשלת מיעוט שנתמכת על ידי טיבי ועודה – ליברמן אמר שלא יעשה את זה".

נתניהו הביע תמיכה בהצעתו של חה"כ שלמה קרעי ממפלגתו – לערוך בחירות ישירות לראשות הממשלה. "יש לי עוד מה לעשות, תנו לציבור לבחור, אומרים שהציבור עייף", לכן אמר: "אני חושב שההצעה של שלמה קרעי לבחירה ישירה של ראש ממשלה מעניינת אם נלך לבחירות". ראש הממשלה הוסיף כי ניתן למנוע את הבחירות אם גנץ יתגבר על לפיד או אם ליברמן ישנה את עמדתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture