לאחר יותר מעשור של תקלות בלתי צפויות, ודחיות חוזרות ונשנות, החל ממוצאי השבת הבאה יושק סוף סוף קו הרכבת החשמלית מירושלים לתל אביב ואזרחי ישראל יוכלו לעשות את הדרך בין שני המטרופולינים ב 32 דקות בלבד

לאחר למעלה מעשור של דחיות חוזרות, במוצאי השבת הבאה, יושק באופן רשמי קו הרכבת ירושלים-תל אביב, שצפוי לקצר את הדרך בין המטרופולינים באופן משמעותי ויעמוד על מרחק נסיעה של 32 דקות בלבד.

יצוין, כי על אף שרכבת ישראל עדיין לא מסרה על כך הודעה רשמית, הרי שבאתר האינטרנט שלה כבר עודכנו מועד היציאה ושעת ההגעה של הקו החשמלי החדש בין תחנת נבון בבירה לתחנת ההגנה – ללא החלפת רכבת בנתב"ג כפי שהיה עד כה.

בויינט דווח, כי הרכבת הראשונה צפויה לצאת מירושלים ב-21:56 ותגיע כעבור 32 דקות לדרום תל אביב. כאשר מחיר הנסיעה יעמוד 22 שקלים, מחיר מלא וללא הטבה. במקביל, הרכבת הראשונה מתחנת ההגנה בתל אביב תצא לדרך רק בבוקר שלמחרת, ב-6:52. בימי חול תצא רכבת מירושלים ומתל אביב מדי חצי שעה, כשהאחרונה תצא לדרך בסביבות 21:30.

כזכור, תאריך היעד הראשון להשקת קו תל אביב – ירושלים היה ב-2008 כאשר שר התחבורה הנכנס ישראל כץ הכריז כי ההשקה תדחה ל-2014, בהמשך נדחה פתיחת הקו מספר פעמים נוספים בכל פעם בשל סיבה אחרת שהצד השווה שבהן היה, התארגנות לוגיסטית כושלת. אמנם ב-2018, בסופו של דבר נחנך הקו לראשונה והחל במסלול החדש אלא שאז בשל תקלות חוזרות ונשנות נעצרה הפעלתו המסחרית לפרקי זמן שונים והסתפקה ב'נסיעות הרצה' במשך פעמיים ביום.

עוד דווח ב'ויינט', כי אורכו הכולל של הקו הוא כ-57 קילומטר, מתוכם כ-32 ק"מ בתוואי חדש מאזור כפר דניאל ועד לירושלים. התוואי החדש כולל מערכת של 9 גשרים (באורך כולל של כ-3 ק"מ) ו-5 מנהרות (באורך כולל של כ-19 ק"מ). תחנת היעד הסופית של הקו ממוקמת בכניסה לירושלים, בסמוך לבנייני האומה, בעומק של כ-80 מטרים מתחת לפני השטח.