צילום: מתוך חשבון הטוויטר של בוריס ג'ונסון

בריטניה: ניצחון מוחץ לג'ונסון; קורבין הודיע שלא יתמודד בבחירות נוספות

הבחירות בבריטניה: לאחר ספירה של רוב הקלפיות בוריס ג'ונסון ומפלגת השמרנים זכתה באופן רשמי ברוב מוחלט בפרלמנט הבריטי. מנהיג מפלגת הלייבור קורבין: "זה לילה מאכזב, אני לא אמשיך להנהיג את המפלגה בבחירות הבאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המפלגה השמרנית בבריטניה בראשותו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון זכתה באופן רשמי ברוב מוחלט בפרלמנט הבריטי. כך עלה מספירת הקולות עד כה. לפי המדגם בבריטניה, השמרנים צפויים לזכות ב-368 מושבים מתוך 650 המושבים שבפרלמנט. לפי שעה הם זכו ב-340 מושבים. הלייבור עומדים על כ-200 מושבים. המפלגה הסקוטית הלאומית הגיעה להישג מרשים של 45 מושבים מתוך 59 המושבים של סקוטלנד בפרלמנט. המפלגה הליברל-דמוקרטית זכתה ב-13 מושבים בפרלמנט.

התוצאה שהשיג ג'ונסון תאפשר לו להקים ממשלה לבדו. כמו כן, הוא יוכל לממש את תכניתו ולהעביר את עסקת הברקזיט שנדונה מול האיחוד האירופי מוקדם יותר השנה, ובסיומה בריטניה תפרוש מהאיחוד. מדובר ברוב הגדול ביותר לו זכתה המפלגה מאז 1987. עם פרסום תוצאת המדגם הראשון זינק הפאונד ועלה ל-4.68 שקלים, השער הגבוה ביותר מזה כחצי שנה.

לאור תוצאות המדגמים, אמר ג'ונסון כי מפלגתו מחזיקה במנדט עוצמתי שמאפשר את פרישת בריטניה מהברקזיט. "בשלב זה נראה כי ניתן למפלגה מנדט עוצמתי שלא מאפשר רק להוציא את הברקזיט לפועל, אלא מאפשר לאחד את העם", אמר. הוא הוסיף כי "אני חושב שאלו יהיו בחירות היסטוריות, שיספקו לנו בממשלה זו את ההזדמנות לכבוד את הרצון הדמוקרטי של העם – לשנות את המדינה לטובה ולמצות את הפוטנציאל הטמון בתושביה".

לאחר לחצים שהופעלו עליו מטעם בכירים במפלגתו, קורבין הודיע כי לא ימשיך להנהיג את המפלגה בבחירות הבאות לאחר האכזבה מתוצאות המדגם. "זה לילה מאכזב למפלגת הלייבור לאור התוצאות שקיבלנו", אמר קורבין. "אני לא אמשיך להנהיג את המפלגה בבחירות הבאות", אך הוסיף כי על מפלגתו לדון בתוצאות הבחירות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך על התוצאות המסתמנות בבחירות בבריטניה שמעניקות רוב לשמרנים וצייץ בטוויטר: "זה נראה כמו ניצחון גדול לבוריס!". בחירות אלה הן השלישיות במדינה בתוך פחות מחמש שנים, והראשונה שנערכה בדצמבר אחרי כמעט מאה שנה. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון הקדים אותן כדי לנסות לצאת מסיבוך הברקזיט אליו נקלעה הממלכה.

שר החוץ ישראל כץ בירך את ניצחונו של ג'ונסון ואמר: "אני מברך את בוריס ג'ונסון ואת המפלגה השמרנית בבריטניה על מה שמסתמן לפי הסקרים כניצחון מכריע וחד משמעי". השר כץ הוסיף כי "זהו לא רק ניצחון פוליטי. זהו בראש ובראשונה ניצחון ערכי. מעולם לפני כן לא נוהלה בבריטניה מערכה פוליטית מעליה ריחפה האנטישמיות מעוררת הפלצות, כפי שקרה הפעם. והרבים שהצביעו נגדה הם אות של כבוד, שראוי להערכתנו, לערכים של בריטניה וגם להיסטוריה שלה".

עוד אמר שר החוץ כי "ראוי שהדבר ישמש כדוגמא ואבן דרך חשובה למאבק בשנאה. בריטניה היא חברה קרובה וחשובה של ישראל ואנו מחוייבים להעמיק שותפות זו".

ח"כ יאיר לפיד התייחס לתוצאות הבחירות בבריטניה: "מברך את חברי בוריס ג׳ונסון על הניצחון בבחירות. מלבד ניצחונו שלו ושל מפלגתו זהו נצחון על האנטישמיות. אני בטוח שבהובלת ג׳ונסון אפשר לחזק ולהעמיק את השותפות בין ישראל לבריטניה. ברכות חמות בוריס, תצלח דרכך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יאיר חילל שבת זה זה לא אנתי יהודי

מתי הימניים כאן באתר ילמדו לכתוב????
כותבים "אנטי" ולא "אנתי"
חבורה של אנאלפבתיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture