Oren Nahshon / FLASH90

עצומה לשר התחבורה: 30 אלף איש חתמו נגד התח"צ בשבת

ח"כ משה אבוטבול בנאום הנעילה של הכנסת ה-22 שעות ספורות לפני פיזורה חשף על היוזמה המקומית שהחלה בבית שמש והכריז: "מי שחושב שעל חשבון שמירת השבת ינסה לגרוף הישגים פוליטיים, ימצא את עצמו לבד, כי עם ישראל אוהב את המסורת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"כנסת נכבדה, כנסת בודדה, אני מרגיש מאוד נבוך שאנחנו צריכים לומר את נאום הפרידה שלנו מהקדנציה הזאת. אני, כאחד חדש במועדון הזה, יוצא ממש מבולבל. אני רואה דברים מאוד הזויים: אני רואה שמצד אחד אני רואה שכחול לבן תוקפים את ישראל ביתנו, ישראל ביתנו תוקפים את מפלגת העבודה, וכולם תוקפים את ביבי, וגם אותנו החרדים. וכמובן, הרשימה המשותפת גם היא בתוך השקשוקה, אין דבר כזה שהם לא. אחד נגד השני. אתה יוצא ממש מבולבל", כך פתח חה"כ ר' משה אבוטבול את נאומו שעות ספורות לפני פיזורה של הכנסת ה-22 והיציאה לבחירות חדשות.

"זה מאוד מזכיר לי את אותו סיפור – וחלק פה אוהבים מאוד סיפורים ודברים יפים – שהגיע לרב זוג כדי להתווכח על איזה נושא, ובא הרב ואומר לצד הראשון: אתה צודק. ניגש השני ואומר לו: כן, אבל כך וכך; אומר לו: אתה צודק. ואז הרבנית בצד מקשיבה לדברים ואומרת לרב: תגיד, הרב, אם הוא צודק והוא צודק, איך זה מסתדר? הוא אומר לה: כן, גם את צודקת".

אבוטבול המשיך בנאומו והזכיר את הקמת השדולה בראשותו להקמת בית חולים בבית שמש: "אנחנו רואים פה שכל אחד דואג לתקוף את השני, לבזות את השני – הרגשה מאוד לא נוחה. אני, כאחד חדש שמגיע לכאן, ובא עם כל האנרגיה – כבר הגשתי הצעות חוק, אפילו שדולה לבית חולים לבבית שמש – עכשיו אומרים לי: תשמע, כל מה שעבדת בחודשים האלה – הכול מתאפס. תמתין לקדנציה הבאה. זאת באמת הרגשה מאוד לא נוחה. זה כמו שבן אדם מגיע רעב מאוד למסעדה, מתחיל להתיישב ואומרים לו: תשמע, תבוא בעוד שבוע. אני חושב שזה עוול לציבור, עוול לנבחרי הציבור. זה באמת לא מכובד, מה שאנחנו עושים".

צילום: דוברות הכנסת – איציק הררי

בהמשך דבריו גילה חה"כ אבוטבול על יוזמה ברוכה שמגיעה מבית שמש לביצור חומת השבת, ואמר: "אבל דבר אחד אני רוצה לבוא ולהגיד: אנחנו נאבקים ואנחנו ניאבק על כך שהצביון התורני במרחב הציבורי יישאר במדינה. אני רוצה להגיד לכם שהיום הגיעה אליי אישה מאוד נכבדה מהעיר בית שמש, הגב' בוארון, והביאה איתה עצומה של 30,000 אנשים מכל רחבי הארץ שחותמים נגד תחבורה ציבורית בשבת. "ושמרו בני ישראל את השבת". את העצומה לקחתי והגשתי עם 30,000 – שלוש רבבות של אנשים – בתוך המייל עם כתובת, הכול ברור. הגשנו את זה לשר התחבורה. אני רוצה להגיד לכם שמי שחושב שעל חשבון השבת ינסה להעלות את הדברים האלה, ימצא את עצמו לבד, כי אנשים אוהבים את המסורת".

"אני רק רוצה לסיים. חברים, הצער הוא גדול, כי בעצם, מה אנחנו עכשיו הולכים לעשות? להטריד את הציבור, לבזבז אנרגיות, לשון הרע, רכילות, שנאת חינם, ואפילו למי שזה קצת מדגדג לו – ולנו זה כואב הרבה – המון ביטול תורה שיכול להיווצר מזה. ובסוף, לאן נגיע, חברים? נגיע, לצערנו, לאותה תוצאה. יהיה שוויון בגושים, ואנחנו נמשיך הלאה לחזור לאותם עניינים בנושא הזה. למה צריכים את כל זה? למה זה שווה? האם לא יכולנו טיפ-טיפה להתעלות מעל עצמנו? לא יכולנו לכבד אחד את השני? אין סיכוי?".

"אני רוצה להגיד לכם, אתם יודעים מה כואב לי הכי הרבה? בקושי, עד שהצלחתי להכיר את החברים פה, עד שהתחלנו קצת להתיידד, לנסות לעבוד יחד בשיתופי פעולה – גם את זה אנחנו הולכים למחוק. חבל מאוד, כנסת נכבדה, כנסת בודדה. בהצלחה רבה", סיים חה"כ אבוטבול את דבריו במליאה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שר התחבורה יהודי דתי,
הרבה מהשרים גם כן נמנים על ציבור זה,
אז למה המדינה רק מדרדרת?
כי ביבי עדיין בשלטון ….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture