צילום: עבד ראחים קאטיב / פלאש 90.

נחשפת פעילות חמאס בטורקיה – תכנון פיגועים והתנקשות בבכירים ישראלים

"טלגרף" הבריטי חשף כי ארגון הטרור מעזה השתמש באדמת טורקיה על מנת לתכנן, לאמן ולהוציא אל הפועל פעילות טרור בירושלים וביהודה ושומרון. עוד עולה מהדיווח כי חמאס תכנן התנקשות בראש עיריית ירושלים, במפכ"ל ובחבר כנסת לשעבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"הטלגרף" הבריטי חשף הלילה (בין שלישי לרביעי) את היקף פעילותו של ארגון חמאס בטורקיה. מהדיווח עלה כי פעילי ארגון הטרור תכננו פיגועים נגד ישראל ופעולות טרור בירושלים וביהודה ושומרון מאדמת טורקיה. כמו כן, בדיווח נכתב כי פעילי הארגון ארגנו ניסיון התנקשות בראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ובחהכ"ל יהודה גליק. ארדואן שימש כ"מארח" לארגון הטרור והפעילות נעשתה משטח טורקיה.

ב"טלגרף" נכתב כי ישראל התריעה בעבר בפני טורקיה על פעילו זו של חמאס בשטחה. בעיתון הנחשב הביאו תמלולי חקירה של משטרת ישראל בחקירות החשודים שנשלחו לבצע את הפיגועים, מהתמלילים עולה כי ארגון הטרור חמאס פעל בשטח טורקיה כדי לכוון פיגועים נגד ישראל.

בדיווח תואר חלק מהפעילות של ארגון הטרור בטורקיה. לפי הדיווח, באחד הימים בחודש פברואר האחרון הגיע לכיכר טקסים באיסטנבול אדהם מוסלמאני. הוא התקשר למספר טלפון שקיבל לפני הגעתו לאיסטנבול, ואמר: "זה טארק מירושלים. אני באיסטנבול ובאתי לאכול כנאפה".

לאחר 40 דקות הוא פגש את זכאריה נג'יב, סוכן חמאס בכיר, שאמר לו: אם אתה רוצה שיזכרו אותך – עליך להרוג בכיר ישראלי". נג'יב הציע למוסלמאני להתנקש בראש העיר ירושלים, ניר ברקת, בחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, או במפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. נג'יב אף הציע למוסלמאני תקציבים ואימונים בנשק בשטחי טורקיה. אחרי הפגישה עם נג'יב, שב מוסלמאני לביתו שבמחנה הפליטים שועפט בירושלים, שם ניסה לרכוש אקדח, אולם נתכנון זה נכשל לאחר שהוא נעצר על-ידי שב"כ.

בתמליל נוסף של אחת מחקירות המשטרה נחשף שאימאם פלסטיני נפגש עם הישאם חיג'אז, סוכן אחר של חמאס, ששוחרר בעסקת שליט ב-2011. "חיג'אז אמר לי שהוא חושב על הגדה 24 שעות ביממה", סיפר האימאם בחקירתו. הוא ציין שחיג'אז הורה לו לחפש מגויסים לטובת פיגוע התאבדות בישראל, והציע לשלם למשפחת המתאבד 20 אלף דולר. חיג'אז אף סיפר לאותו אימאם פלסטיני כי ארדואן הטיל רק עיצומים קלים על פעילות חמאס בטורקיה. "הוא אמר לי שההנהגה נפגשה עם ארדואן, והוא הסכים שלשכת חמאס תגייס כספים, אך הורה להם להתרחק ממוסדות המדינה כי הוא לא רצה בעיות", סיפר האימאם.

זהו ניסיון נוסף של חמאס להוציא אל הפועל פיגוע בשטחי ישראל בתכנון מטורקיה, בזמן שהנשיא הטורקי מעלים עין. יתר על כן, בסוף השבוע האחרון פגש נשיא טורקיה ארדואן את מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ואמר: "נמשיך לתמוך באחינו בפלסטין".

בטלגרף דיווחו כי טורקיה העניקה לחמאס סביבה כה בטוחה, עד שסגנו של מנהיג הארגון, נסע בחופשיות למדינה ללא חשש ממעצרו. תריסר פעילי חמאס עברו לאיסטנבול מרצועת עזה בשליטת חמאס בשנה האחרונה, זאת על פי רישומי המודיעין הישראלי והמצרי, נכתב בדיווח.

ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל מודאגת מאוד מטורקיה שמאפשרת למחבלים של חמאס לפעול משטחה, בתכנון וביצוע פיגועים נגד אזרחים ישראלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture