רבבות ציינו את י"ט כסלו ביריד החסידות 'צמאה' בבנייני האומה • גלריה מרהיבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בעולם החסידי ציינו את י"ט בכסלו- חג הגאולה- היום בו שוחרר האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מלאדי מהכלא. רבבות חוגגים בארץ ובעולם בשורת אירועים. האירוע המרכזי- 'צמאה'- נמשך זה היום הרביעי בבנייני האומה. החל ממוצאי שבת ועד הבוקר (ג') ביקרו ביריד החסידות כבר 18,000 נשים, ביניהן תלמידות אולפנות ומדרשות ו-15,000 גברים ביניהם תלמידי ישיבות תיכוניות ותלמידי ישיבות ליטאיות מלמעלה מ200 מוסדות חינוך. 15,000 גברים נוספים צפויים להגיע היום  ביניהם תלמידי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות למופע ייחודי להם. ביום רביעי צפויות להגיע לבנייני האומה 10,000 נשים נוספות. קרוב ל200 אלף ספרי יהדות וחסידות נמכרו נכון לרגע זה, ויריד הספרים ממשיך להיות הומה אדם בכל שעות היום.

במופע צמאה המרכזי אמש, שהתקיים לגברים השתתפו האמנים חנן בן ארי, יהונתן רזאל, אברהם פריד ונאור כרמי והלהקה ששילהבו את אלפי המשתתפים לגבהים עליונים. גם הערב יופיעו האמנים בהרכב זה והמארגנים מבטיחים שצפויות הפתעות על הבמה.
במסגרת 'מופע חצות' המיועד לבני ישיבות החלו אמש בשעה חצות מופע ייחודי לבני ישיבות ליטאיות – האמנים ישי ריבו, אברהם פריד ושולי רנד, במופע שנמשך עד השעה 2:30 לפנות בוקר. מופע בהרכב זהה יתקיים גם הלילה לתלמידי ישיבות ההסדר וגבוהות.
אחד החידושים שהכניסו השנה מארגני צמאה למופע, הוא שיעור קצר בחסידות מפי כל אחד מהאמנים תוך כדי המופע, בליווי מסכי וידאו מתאימים שסייעו לאווירת הלימוד החסידי. האמנים, הלומדים בעצמם במהלך השנה את התניא, דיברו מהלב וכבשו את קהל השומעות והשומעים.
כחלק מהיריד תמצאו במקום תערוכת אמנות 'נשמת כל חי', כיבוד חם ועשיר למשתתפים הכולל למעלה מ10,000 ליטרים של טשולנט ו-30,000 מנות מרק.
הרב משה שילת יוזם ומנהל 'צמאה' אמר "העוצמות האדירות והשמחה הגדולה שיש כאן ב'צמאה', מלווים את המשתתפים גם אחרי כן, לכל אורך השנה. אנחנו מקבלים פה בהתרגשות עשרות אלפי אנשים מכל הסגנונות והגילאים". הרב שילת מספר כי "כולם צמאים לה' ולאור החסידות. המשתתפים ממלאים את עגלותיהם בספרי חסידות, ממלאים נפשם וליבם בניגוני החסידות ואמרותיה, יושבים כאן שעות ארוכות בהתוועדויות ונהנים משיעורים ייחודיים. כמידי שנה הכנסנו חידושים ותכניות מגוונות וכן הפתעות שטרם היו עד היום, על מנת לאפשר לכלל באי היריד להנות מהחוויה החסידית במיטבה. הכמויות של המשתתפים והעובדה שהכרטיסים אזלו שלושה שבועות לפני המופע הם תופעה שאין לה שום הסבר בדרך הטבע"
הרב שמואל אליהו שדיבר במופעי הצעירים אמר: "אנחנו רואים את ההתגברות של האירוע הנפלא הזה 'צמאה' משנה לשנה. לצד הגדילה בכמות המשתתפים יש גם הגדלה משמעותית בעוצמת השמחה, עומק התכנים וההתלהבות באולם. היום הזה מחייב אותנו כי הקב"ה לא עושה חצי עבודה. אנחנו זוכרים את הבעל שם טוב הצדיק שגילה לנו את תורת החסידות ולאט לאט היא הולכת ומתרחבת ועוטפת את כל המגזרים, ומתפללים שתגיע כבר הגאולה השלמה, כי כבר נפוצו המעיינות החוצה והקב"ה לא עושה חצי עבודה".

חיה ולס, המרכזת את תכנית הלימוד בחסידות באולפנות "לב מבין" אמרה: "ההשתתפות המדהימה של קרוב ל18,000 תלמידות ותלמידים ביומיים האחרונים, מעשרות אולפנות וישיבות תיכוניות יחד עם המחנכות והמחנכים שלהם במהלך היום, מעידה על החיות שמעניקה החסידות, ועל ההשפעה הברוכה שלה על כל אחת, אין ספק שהאוירה המיוחדת המורגשת כאן, תשאיר חותם משמעותי אצל התלמידות לכל השנה"

הצלם חיים טויטו מגיש גלריית תמונות מרהיבה

DCIM100MEDIADJI_0162.JPG

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture