Flash90

איחוד בשמאל? בכחול לבן פועלים להביא לאיחוד בין העבודה למר"צ

ח"כ יאיר לפיד לוחץ על יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ להתאחד עם מרצ, כדי למנוע את הישארות אחת מהמפלגות מתחת לאחוז החסימה. פרץ משוכנע שריצה בנפרד תביא יותר מנדטים. במרצ משהים את המגעים עם גולן ושפיר כדי לקדם איחוד עם העבודה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שוועידת מפלגת מר"צ אישרה את המשך כהונתו של יו"ר המפלגה ניצן הורביץ לקדנציה נוספת וביטלה את הפריימריז לרשימת המפלגה, בכחול לבן החליטו להפעיל לחץ על יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ להתאחד עם מר"צ. מעורבים במגעים סיפרו 'לכאן חדשות' כי חבר הכנסת יאיר לפיד שוחח עם גורמים במפלגת העבודה על איחוד בין מפלגות השמאל.

יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ שכבר חתם על הסכם ריצה משותפת עם ח"כ אורלי לוי אבוקסיס יו"ר מפלגת גשר, סבור, שהמפלגות יכולות להשיג יותר מנדטים בריצה נפרדת מאשר בריצה משותפת, אך מוכן לשקול את האפשרות לריצה משותפת על בסיס סקרים שיציגו תמונה אחרת במסמוך למועד סגירת הרשימות, מנגד בכחול לבן מודעים שריצה משותפת יכולה להניב פחות מנדטים, אך מבקשים לא להסתכן באובדן מנדטים לגוש שיגרם במידה ואחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה.

במר"צ מעוניינים באיחוד עם מפלגת העבודה, מה גם שמצבה ע"פ הסקרים קשה יותר, ומסיבה זו לא מזדרזים לקדם את הסכם הריצה המשותפת עם חברי הכנסת סתיו שפיר ויאיר גולן וסיעותיהם, סיבה נוספת שמעכבת את המגעים הוא יחסיה העכורים של שפיר עם פרץ.

בתוך כך, הבוקר (שלישי) בדווח 'ברשת ב" כי קיים משבר אמון בין ארבעת חברי הכנסת של מפלגת העבודה לבין היו"ר עמיר פרץ. הארבעה זועמים על כוונת פרץ לשריין שני אנשים בעשירייה הראשונה, על חשבונם. אמש הגיעו הארבעה לישיבת הנהלת המפלגה והודיעו לפרץ שהם מתנגדים לכך נחרצות ורואים ביוזמה הבעת אי אמון ישירה כלפיהם.

כזכור, נציגי מר"צ יתחילו במשא ומתן מול ח"כ סתיו שפיר, מהמפלגה הירוקה, וח"כ יאיר גולן, מישראל דמוקרטית של אהוד ברק, על המשך הריצה המשותפת במסגרת המחנה הדמוקרטי. זאת במקביל ללחץ בשמאל על איחוד בין המחנה הדמוקרטי למפלגת העבודה לריצה משותפת בבחירות הבאות, כאשר שתי המפלגות קרובות היום לפי הסקרים לאחוז החסימה.

מהמפלגה נמסר בתגובה: "מרצ קוראת לחיבורים פוליטיים שיבטיחו ייצוג מקסימלי של מרצ והשמאל ואת ניצחון גוש השמאל-מרכז בבחירות והקמת ממשלה על בסיס גוש זה – ממשלה שתשנה את הכיוון המסוכן בו צעדה ישראל בעשור האחרון, ותפנה לכיוון של שלום, צדק חברתי, חופש, שוויון אזרחי וסולידריות, ולשותפות יהודית-ערבית.".

יו"ר העבודה גשר ח"כ עמיר פרץ הודיע שירוץ באופן עצמאי יחד עם מפלגת גשר של אורלי לוי אבקסיס, “אנחנו המפלגה היחידה שסופרת בני אדם. החיבור ביננו הגדיל את הגוש, וגם הפעם נפעל באחריות כשזה השיקול היחיד שעל הפרק. אנחנו מתחייבים למערכת בחירות נקייה ללא פסילות וחרמות של קהלים ואוכלוסיות. חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע", דבריו של פרץ.

יו"ר גשר אורלי לוי אבקסיס הוסיפה: “נמשיך להיות הכוח החברתי המוביל בישראל. גם הפעם נעמיד את הנושאים החברתיים במרכז סדר היום. נדבר על מערכת הבריאות הקורסת, על חינוך איכותי חינם מגיל אפס ונבטיח שזוג צעיר יקנה בישראל דירה בליסינג ונעלה את שכר המינימום."

פרץ התייחס לאפשרות של חיבורים עם מפלגות שמאל ואמר: "אנחנו יוצאים מכאן, כמפלגה עצמאית – העבודה גשר, חודש ימים של הסתערות על כל מקום וכל פינה וכל איש ואישה, ולא נוותר על כל מקום שבו אפשר לשכנע. עוד חודש נבחן ונבדוק אבל נצא מתוך נקודת מוצא אחת – מה עוזר לנו להחליף את נתניהו. היעד שלנו הוא להיות שותפים לגוש גדול, אבל כזה שמשפיע על כל הגוש".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהיר הפח . המפלג והמחלק את העם . מואשם בזאת על הפילוג והשנאה והמחלוקת . וכמעט מלחמת אחים . בשמיים נגזר להכנס לכף הקלע 2300 שנה . ולאחר מיכן ישלים את חובו בדין על פי מידת הרחמים . לשאול תחתית ל2500 שנה נוספים . אמן ואמן יחד עם איווט וזינברג וקושניר וכסיף שרואה רק כסף . עמלקים אכזרים מטושטע שכל שאר בשר חמורים בשרם ..

לפני כ20 וכמה שנה / בבחירות להסתדרות, בראשותם עמיר פרץ של ברוך זלץ , יגאל כהן, שהיה יושב ראש איגוד עובדי הנמל, ניתן לתנועת ש" ס בנין הנוער העובד בר" ח עקיבא ,חיפה , והפך לישיבת מרגלית על שמה של אלמנתו של עובדיה / וכן ניתן סניף הנוער העובד בכפר אתה דאז והפך לישיבה ! ובמקום ליצר עוד ים יצר עמיר פרץ נתמכים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture