יו"ר כחול לבן בני גנץ היום.

גנץ: "לא משנה מה בג"ץ יחליט – אם הימין יקבל 61 נתניהו יקבל חסינות" • צפו

יו"ר כחול לבן טען כי לא משנה מה יחליט בג"ץ - נתניהו לא יקבל את ההכרעה ויבטל אותה לאחר הבחירות. גנץ התייחס למאבק בין נתניהו וסער ואמר: "האמירה שיש להחליף את נתניהו בשביל להעביר מנדטים לצד השני - פשיטת רגל מוסרית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בישיבת סיעת כחול לבן טען יו"ר המפלגה, ח"כ בני גנץ כי לא משנה מה יחליט בג"ץ בשבוע הבא ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יקבל את ההכרעה ויבטל אותה לאחר הבחירות: "את הסוגיה המשפטית נשאיר ליועמ"ש ולבית המשפט ונכבד כל החלטה. אנחנו חותרים להכרעה ברורה של אזרחי ישראל- ממשלה בהובלת כחול לבן שתחליף את שלטון נתניהו. אם נתניהו ישיג בלוק חסינות של 61 להחלטות המשפטיות לא תהיה ממילא משמעות אופרטיבית- הוא יקבל חסינות ויחוקק התגברות".

גנץ אמר כי "לשאלה האם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים יכול לקבל את המנדט להרכבת הממשלה התשובה היא ברורה- לא. לא ברמה המוסרית, ולא ברמה התפקודית".

יו"ר כחול לבן התייחס למאבק בין נתניהו וסער בקרב על ראשות הליכוד ואמר: "אני שומע את הקולות בליכוד של אלו שאומרים שיש לאתגר את הנהגת נתניהו אך ורק בשביל להעביר כמה מנדטים מצד אחד לשני. זוהי פשיטת רגל מוסרית. את הריקבון הערכי הזה חייבים להחליף. אין ספק- הליכוד לא יכול להוביל את מדינת ישראל בעת הזו".

גנץ הוסיף כדי שנעמוד במשימה שלנו צריכים לקרות שני דברי: "הראשון הוא שכל המפלגות שרוצות בהחלפת השלטון יפעלו מתוך אחריות ויניחו שיקולי אגו בצד. אני נמצא עם כל הגורמים הרלוונטיים בשיח מכבד, ואני בטוח שהם ימצאו את הדרך להימנע מפיצולים שעלולים להביא לנו ממשלת חסינות קיצונית בראשות נתניהו". לדברי גנץ הדבר השני שצריך לקרות הוא "שמי שרוצה שינוי ינהר לקלפי. אנחנו בשעת חירום לחברה הישראלית. שר החינוך הבא של ילדינו עלול להיות כהניסט, ראש ממשלת ישראל מבקש לשים את עצמו מעל לחוק. זוהי לא השעה להתקרבנות או מרמור, ולא השעה לצפות לניסים ברוח חג החנוכה. זו השעה של כולנו לצאת ולעשות את המעשה האזרחי הנכון".

בישיבת הסיעה דיברו גם שלושת חבריו של גנץ להנהגת כחול לבן. ח״כ יאיר לפיד מספר 2 ברשימה אמר כי "הבחירות האלה הן על שאלה אחת: מי מנהל את מדינת ישראל". לדבריו: "כל מערכת בחירות יש שאלה: על מה הבחירות. ההנחה של כולם היא שהבחירות על ביבי. שזה בחירות בין "רק ביבי" ל"רק לא ביבי". זה לא נכון. הבחירות הן לא עליו.
מדינת ישראל היא כרגע פרוייקט לא מנוהל. יש לנו ממשלה שכל היום מתעסקת בפרקליטות, פרקליטות, פרקליטות. הבנו, אתם בלחץ מהפרקליטות".

צילום: אלעד גוטמן.
לפיד הוסיף: "איך זה רלוונטי לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים? איך זה רלוונטי לחדרי מיון? לתוצאות המזעזעות של הילדים שלנו במבדקי פיז"ה? לילדים בממ"דים בעוטף עזה? ישראל היא מדינה נהדרת, אבל יש גבול כמה זמן היא תמשיך להיות נהדרת בלי ממשלה מתפקדת".

ח״כ משה (בוגי) יעלון: "ככל שעובר הזמן יותר ויותר אזרחים, גם בליכוד וגם במפלגות הדתיות שבגוש החסינות, מבינים שיש פה בעיה. ברור שהוא רוצה עוד בחירות ועוד בחירות, עד שחס וחלילה תהיה לו קואליציה של 61 שתאפשר לו חסינות והתגברות על מערכת המשפט. במצב כזה הוא יהפוך את ישראל לתורכיה, הוא יהיה מעל החוק ויוכל להימלט ממשפט. במצב כזה, זו לא תהיה יותר מדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים ורוצים שתהיה כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו תהיה מדינה שהריקבון אוכל בה כל חלקה טובה. אסור לנו לאפשר לו זאת".

"לכן, האחריות למשבר הפוליטי שנמשך כבר תקופה ארוכה, שגורם למצב משברי בתחומים רבים, אינה מתחלקת. האחריות היא של איש אחד: בנימין נתניהו. אנחנו שומעים את מה שקורה בחוץ. את השיח המסית והפלג נגד משרתי ציבור. נגד מגזרים שלמים. נגד חלקים של העם הזה. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

ח"כ גבי אשכנזי אמר כי "גם המפלגות שרואות עצמן כאבן ב"בלוק" הן חלק מהבית שאנחנו מבקשים לחזק ולבנות כאן". לדבריו: "נבנה ביחד בית מאחד, עבור כל אזרחי מדינת ישראל. ונשמור עליו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש עוד משיהו שרוצה לעלות לבמה.
תמיד הפוליטיקה היתה עם ראש נחש אחד הייתה יודע להיזהר.
לראשונה בהיסוטרית מדינת ישראל נחש בעל שלושה ראשים.

אם הבחירות באנגליה היו על הברקזיט נראה שהבחירות בישראל הם על שלטון השוטרים והשופטים למיניהם או שלטון העם.

צריך לצנזר ליפני הנאום של לפיד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture