Marc Israel Sellem/POOL

הקבינט אישר: יקוזזו 149 מיליון ש"ח מכספי הרשות הפלס' שעברו לטרור

בתום דיון, השרים בקבינט אישרו את הדוח שהציג בנט בדבר הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה ל"שהידים" ובני משפחותיהם מכספי המסים שמעבירה אליה ישראל. עד כה, קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו למחבלים שכלואים בישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום דיון הקבינט המדיני-ביטחוני, אישרו השרים את הדו״ח שהציג שר הביטחון, נפתלי בנט, בדבר 150 מיליון ש״ח שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים פצועים, או לחלופין לבני משפחותיהם של שהידים. בהתאם, יקוזז הסכום מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרש״פ. את הדו״ח הכין מרכז המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון בתיאום עם שב״כ, צה״ל, משטרת ישראל ושב״ס.

סגן שר הביטחון ויוזם חוק קיזוז משכורות המחבלים, אבי דיכטר אמר לאחר החלטת הקבינט: "אני מברך את השר בנט על הבאת הדו"ח לאישור בקבינט בהמשך לחוק שהעברתי בכנסת ביחד עם ח"כ שטרן. זמן רב מדי אפשרנו לרשות הפלסטינית לשלם משכורות למחבלים. החגיגה הזו נגמרה עם החוק שהעברנו בכנסת. כל עוד ברשות הפלסטינית ימשיכו לשלם משכורות למחבלים, נקזז להם מכספי המיסים עד השקל האחרון. במלחמה על הגנת אזרחי ישראל, לא יהיו פשרות"

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס אמש (מוצאי שבת) בפוסט בפייסבוק להחלטה שאותה הביא היום לאישור הקבינט: "בימים הקרובים נקזז 149 מיליון ₪ (12.5 מיליון ₪ בכל חודש) מכספי הרשות הפלסטינית, שהם מעבירים למשפחות של מחבלים שנפצעו או נהרגו בעת פעולת טרור. זהו עוד צעד במלחמת החורמה הכלכלית שאנחנו מנהלים מול המחבלים".

בנט שואל רטורית "מה הרעיון ברצף המהלומות הכלכליות הללו שאני מבצע?", ועונה: שיפסיק להיות משתלם לרצוח יהודים. לצערי, משך שנים זה הפך 'מאד' משתלם לצאת ולרצוח ישראלים. ככל שהרגת יותר, קיבלת יותר כסף. קיבלת יוקרה. תהילה. משפחת המחבל מאותו הרגע 'מסודרת'. לא ייאמן. לכן הרבה צעירים וצעירות יצאו בעצמם, אפילו בלי שהם חברי חמאס, לעשות פיגועים".

"כעת, אנחנו הופכים עליהם את עולמם. לא משחררים גופות מחבלים. מעקלים מהמשפחות את הכספים. מקזזים מהרש״פ כספים אלו. האם זה ימנע לחלוטין פיגועים? כנראה שלא. תמיד יהיה מי שינסה לרצוח יהודים. אבל, להערכתי זה יסייע לצמצם את המוטיבציה של 'זאבים בודדים', מחבלים בודדים, לבצע פיגועי טרור. וזה גם מונע את אי-הצדק הנורא של קבלת פרס על רצח. רק התחלנו", כותב שר הביטחון.

ישראל קיזזה עד היום את כספי המשכורות ששילמה הרשות לאסירים פלסטיניים ובני משפחותיהם. הסכום הזה עמד ב-2018 על כחצי מיליארד שקלים. הוא יתווסף עכשיו לסכום הנוסף שבו ידון מחר הקבינט כשבסך הכול יתבקש הקבינט לאשר הקפאה של כ-650 מיליון שקלים מתקציב הרשות הפלסטינית. בד בבד ידון מחר הקבינט גם בנושא ההסדרה בעזה.

לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית, שאושר בכנסת בשנה שעברה, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט דו"ח שמפרט את סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. עוד צוין בחוק כי בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדו"ח, מתוך כספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית.

המהלך הקודם בפברואר הביא למשבר חריף עם הרשות הפלסטינית ולהחלטה של אבו מאזן לא לקבל יותר את כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות וזאת בתגובה לקיזוז. המשבר דרדר את המצב הכלכלי ש הרשות וכמעט הביא לקריסת התיאום הביטחוני בין הצדדים. רק אחרי חודשים ארוכים בספטמבר נפתר המשבר והרשות חזרה לקבל את כספי המסים חרף הקיזוז.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture