Yonatan Sindel/FLASH90

נתניהו הודיע שיבקש חסינות: "נועדה להגן על נבחרי הציבור" • צפו

ראש הממשלה הצהיר כי בכוונתו לפנות ליו"ר הכנסת כדי להגיש בקשה לקבלת חסינות מהעמדה לדין, "כדי לממש את חובתי ושליחותי ולשרת את אזרחי ישראל". הוא הדגיש כי "חסינות היא תמיד זמנית - אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מדין"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) כי הוא מבקש חסינות מהכנסת בפני העמדה לדין בתיקים בהם הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים: "בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי כדי להמשיך להוביל את עם ישראל". בהצהרה לתקשורת שמסר בירושלים, אמר נתניהו כי "אמרו לכם שהחסינות ניתנת לתמיד, זה פשוט לא נכון", אמר נתניהו בהצהרתו, "על פי החוק, החסינות היא תמיד זמנית. היא מסתיימת עם תקופת הכנסת שהעניקה אותו".

את דבריו פתח ראש הממשלה בתיאור "ההישגים הכבירים" כדבריו שאליה הגיעה המדינה בעשור האחרון תחת הנהגתו. "אנחנו מציינים היום עשור אדיר של עשייה ביחד. עשור של הישגים כבירים. העשור הטוב ביותר בתולדות ישראל. רק היום קיבלנו עוד דוגמא לכך. סוף סוף אחרי יחד עם חברי עם השמאל במשך עשר שנים הוצאנו את הגז מהמים, מחר אני נוסע ליוון כדי לקדם את הנחת צינור הגז שייצא גז ישראלי לאירופה, וזה יביא מאות מליארדי שקלים לקשישים, לילדים, לבתי החולים, למערכת הבריאות, לבתי הספר, למערכת החינוך, לרווחה, לכל אחד ואחד מכם".

"היריבים שלנו התנגדו, אבל אנחנו לא ויתרנו. ההצלחה היא כבירה. בכוונתי להמשיך להוביל את ישראל עוד שנים רבות להישגים היסטוריים שאני עמל עליהם יומם ולילה, אני חייב להגיד לכם גם הלילה, אני חייב להגיד לכם, גם הערב לפני שבאתי הנה. הישגים שפעם יכולנו רק לחלום עליהם, ועכשיו הם נמצאים ממש בהישג יד. יחד אנחנו נעצים את הכלכלה שלנו, נבלום את איראן, נקבע את גבולנו, נביא ברית הגנה עם ארה"ב, נכונן שלום עם עוד מדינות ערביות ונחיל ריבונות בארצנו".

"כל זאת כמובן לא מעניין את יריבינו", הוסיף נתניהו. "אין להם מה להציע לציבור חוץ מהסתה נגדי. כנראה שקשה להם עם ההישגים שהבאנו יחד, אנחנו ואתם אזרחי ישראל, קשה להם עם העובדה שהפכנו את ישראל למעצמה השמינית בעולם, זה פשוט לא יאומן, אבל בכל זאת בואו נגיע הערב לנושא שמעניין אותנו".

ראש הממשלה פנה לציבור: "תחילה אני מבקש להבהיר משהו, רבים מכם חושבים, כי ככה אמרו לכם, שהחסינות לנבחרי ציבור ניתנת לתמיד, שהיא מאפשרת לא לעמוד לדין אף עם. טוב, זה פשוט לא נכון. על פי החוק החסינות היא תמיד זמנית. היא מתבטלת עם סיום כהונת הכנסת שהעניקה אותה. אני אתן לכם דוגמא, אם הכנסת מכהנת רק שלושה חודשים, כמו שקרה עכשיו, החסינות מתבטלת אחרי שלושה חודשים".

"על פי החוק אין שום אפשרות לאף אחד להימנע מהעמדה לדין, ולכן כשנשאלתי בערוץ 12 "האם תנסה לקדם חוק או מהלך כלשהו שימנע את העמדתך לדין ואני השבתי "מה פתאום, התשובה היא לא"", דייקתי בדברי אז ואינני חוזר בי גם עכשיו. גם הערב אני חוזר ואומר: מה פתאום? לא קידמתי שום חוק ולא שיניתי שום חוק. בכוונתי להתייצב בבית המשפט כדי לרסק את כל העלילות המופרכות נגדי".

"אזרחי ישראל היקרים, חוק החסינות נועד להגן על נבחרי ציבור מתפירת תיקים, מהגשת כתבי אישום פוליטיים שמטרתם לפגוע ברצון העם. החוק נועד להבטיח שנברי העם יוכלו לשרת את העם לפי רצון העם. אמרתי רצון העם ולא רצון הפקידים. ואמר זאת במדויק הנשיא ריבלין, המחוקקים נתנו חסינות גורפת כדי להגן על שליחי הציבור, הוא מוסיף ואומר, אני מצטט: "אם הפרקליטות והחוקרים יחליטו לצורך פוליטי לנטרל חבר כנסת הם יפתחו נגדו בחקירה, והיו דברים מעולם בישראל. אנשים הועמדו לחקירה פלילית והוגשו נגדם כתבי אישום כשיש חשש כבד שהרשויות עשו זאת מתוך כוונה למנוע מהם לשמש בתפקיד שרים," סוף צ טוט".

נתניהו הוסיף: "לצערי זה מה שקורה במקרה שלי. תפירת תיקים, אכיפה בררנית, סחיטה באיומים של עדי מדינה, הדחת עדים, מבול של הדלפות פליליות ומגמתיות ושטיפת מוח ערב ערב כדי להסית נגדי ולעשות משפט שדה בעצם על ידי הטיית דעת הציבור. וממש מגעיל, האשמה חדשה שלא הייתה קיימת בתולדות האנושות, אני מואשם בקבלת סיקור חיובי. אתם שומעים? אני? אל תצחק שם, אבל זה מצחיק. זה לא מצחיק, זה עצוב. אני בנימין נתניהו מואשם בקבלת סיקור חיובי".

ראש הממשלה טען כי "באופן מדהים, חלק גדול מהעבירות הללו שבוצעו במקרה שלי, גם במקרים אחרים, חלק גדול מזה מוחזק במחשכים רחוק מעיני הציבור תחת צווי איסור פרסום ותחת החלטות היועמ"ש, אבל מעניין שהדלפות מגמתויות ופליליות כאלה זוכות לזרקורים של אור. צריך להסיר את צווי איסור הפרסום בכל החקירות שנוגעות בכל מי שחקר והכין את כתבי האישום נגדי, כדי שאור השמש יחטא, כדי שהציבור ידע את כל האמת ואת כל המניעים הנסתרים שעומדים מאחורי תפירת התיקים נגדי".

"אני ביקשתי שימוע גלוי לחלוטין, אין לי מה להסתיר, אני לא חושב שמישהו צריך להתנגד שהדברים הללו יהיו גויים גם כן, כי הציבור רוצה לדעת את האמת. עכשיו בנוסף לכל העבירות הללו בא עכשיו ניסיון לגרום למערכת המשפט לפסול את ההתמודדות שלי לראשות הממשלה".

בשלב זה הודיע ראש הממשלה כי הוא מבקש חסינות מיו"ר הכנסת: "את הניסיון הזה צריך לדחות על הסף כי בדמוקרטיה רק העם מחליט מי מנהיג את העם. טוב, מכל הסיבות הללו כדי להמשיך ולהוביל את ישראל להישגים אדירים בכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בהתאם לסעיף 4ג' לחוק כדי לממש את זכותי, חובתי ושליחותי להמשיך לשרת אתכם למען עתיד ישראל".

"בעוד שאנחנו מסכמים עשור של עשייה אדירה, היריבים שלנו מסכמים עשור של רק לא ביבי. זו השורה היחידה של בני גנץ שמשיק הערב את מסע הבחירות שלו. אין לו שום דבר להציע לאזרחי ישראל, לא ניסיון, לא כישורים, רק פשיטת רגל בחב רה שלו. הוא אומר שאני מתמודד לראשות ממשלה רק בגלל התיקים התפורים נגדי. תחשבו איזה אבסורד זה, אם לא היו תופרים לי תיקים לא הייתי מתמודד?".

לדבריו: "אני מתמודד כי אני מקדיש חיי לכם אזרחיי ישראל, אבל יש אנשים שבניגוד אלי כן עברו עבירות חמורות ולהם יש חסינות אוטומטית לכל החיים. הם פשוט בצד הנכון של התקשורת והשמאל ואתן דוגמא, בני גנץ שלקח 50 מיליון שקל מכספי ציבור ללא מכרז על מוצר שלא קיים ושילשל לכיסו 4 מיליון שקל ואפילו לא נחקר, או יאיר לפיד שתמורת סיקור חיובי בידיעות אחרונות העביר לעורך ידיעות אחרונות, למול של ידיעות אחרונות ,נוני מוזס, עשרות מיליונים מכספי הציבור וקידם עבורו את החוק לסגירת ישראל היום. גם הוא לא נחקר".

לסיום ההצהרה שקיים נתניהו במלון אוריינט בירושלים ומבלי שניתנה לעיתונאים אפשרות לשאול שאלות אמר: "אני יכול להגיד לכם שרשימת המאותרגים של השמאל, היא כוללת עוד מכחול לבן וגם בחוץ מכחול לבן, אבל אתם יודעים את האמת: יש לנו הישגים כבירים ועומדות בפנינו הזדמנויות כבירות כדי להבטיח את ביטחונה של מדינת ישראל לדורות. אל תתנו לתקשורת ולשמאל להטעות אותכם. אנחנו שרוצים להבטיח את עתיד ישראל בדרך של עוצמה וגאווה, אנחנו הרוב העם ורק העם יחליט. אתם תחליטו. רק אתם. שנה טובה לכם, שנה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היידה ביבי אוהבים אותך עלה והצלח

העם איתך
חזק ואמץ

חבל..

בלי השם לא היה כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture