Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו הודיע: מתפטר מתפקידיי כשר – "אמנה מחליפים בימים הקרובים"

ראש הממשלה הודיע הערב לממשלה כי הוא מתפטר מתפקידו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות ובכוונתו למנות שרים בימים הקרובים. בפועל: ההתפטרות תיכנס לתוקף רק עוד 48 שעות, אך גם אז נתניהו יהיה השר בפועל כל עוד לא מונה לו מחליף

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי) לממשלה כי החל מהערב הוא חדל לכהן כשר בשלושת התיקים שבהם הוא מחזיק – הרווחה, החקלאות והתפוצות, וכי בכוונתו למנות לעצמו מחליפים בימים הקרובים. ההתפטרות של נתניהו תיכנס לתוקף רק בעוד 48 שעות וההערכה היא כי ראש הממשלה יביא לאישור הממשלה את המינוי של השרים החדשים, לכל המאוחר ביום ראשון.

כזכור, נתניהו הודיע לבג"ץ כי עד האחד בינואר (היום) הוא יעזוב את תפקידיו כשר הבריאות, שר התפוצות, שר הרווחה ושר החלקאות, וישאר רק ראש ממשלה. נתניהו מסר זאת לבג"ץ בתגובה לעתירת התנועה לאיכות השלטון שדרשה כי השופטים יממשו את סמכותם ויפעלו בהתאם להלכה שקבע בית המשפט בעניינם של השר אריה דרעי וסגן השר רפאל פנחסי, ויעבירו את נתניהו מתפקידיו כשר.

מוקדם יותר דיווחנו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בשיחה שקיים עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כי המפלגה תקבל לידיה משרד ממשלתי נוסף. בהודעה מטעם המפלגה שפורסמה הערב נאמר כי דרעי סיכם עם נתניהו על המשרד ועל זהות השר שיעמוד בראשו וכי ההחלטה תפורסם בימים הקרובים ותובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

ראש הממשלה צפוי למנות בימים הקרובים שלושה שרים למשרדי הרווחה, החקלאות והתפוצות, זאת לאחר שנאלץ לוותר על תיקיו בשל הגשת כתבי האישום נגדו. ש"ס תקבל תיק אחד והשניים האחרים יישארו בליכוד. המועמדים בליכוד לקבלת התיקים שבהם מחזיק נתניהו כיום הם חברי הכנסת דוד ביטן, ניר ברקת וציפי חוטובלי.

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מונה ביום ראשון השבוע בישיבת הממשלה לשר הבריאות במקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאלץ לוותר על תפקידיו כשר בשל הגשת כתב האישום נגדו. נתניהו הגיש ביום שישי את מכתב התפטרות מתפקידו כשר הבריאות, והבוקר הממשלה הצביעה בעד מינויו של ליצמן כשר. הוא צפוי להצהיר בקרוב אימונים במליאת הכנסת.

מלשכתו של שר הבריאות הטרי נמסר כי, "בשל ההתפתחות הפוליטית והמשפטית, מונה ח”כ יעקב ליצמן לשר הבריאות בפועל, במקום תפקיד ‘סגן שר במעמד שר’ – מינוי שהחזיק בו עד עתה. זאת לאחר שהוברר כי סמכויות ‘סגן שר-במעמד שר’ שהועברו לליצמן בשעתו, אינן תקפות במינוי שר מעליו שאינו ראש ממשלה. המינוי בהתאם לאישור מועצת גדולי התורה".

המינוי של ליצמן התאפשר כאמור לאחר אישור מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שאישרה לו באופן חריג לכהן בתפקיד שר, זאת למרות שבמשך שנים חברי יהדות התורה לא כיהנו כשרים. ליצמן כיהן בעבר בתפקיד שר הבריאות, אך התפטר מהממשלה במחאה על עבודות הרכבת בשבת, בהוראת רבו האדמו"ר מגור שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture