צילום: נועם רבקין / פלאש 90

סקרים: האם הציבור תומך בבקשת החסינות ואיך הושפעה מפת הגושים?

שלושה סקרים מתפרסמים הערב בהם נבדק האם הליכוד בראשות בנימין נתניהו נפגע מבקשת החסינות ואיך הושפעה מפת הגושים מהמהלך. וגם: כמה אחוז מהציבור תומך במתן חסינות לראש הממשלה וכמה עדיין תומכים בו?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלושת הערוצים הגדולים מפרסמים הערב (חמישי) סקרי מנדטים שלא בהכרח מלמדים על תוצאות האמת בקלפי, אך מספקים הצצה למה שאולי יקרה ביום שלמחרת הבחירות. האם יש לנתניהו סיכוי להרכיב ממשלה וכמה הסיכוי הזה גבוה, תלוי כנראה מאיזה סקר אתם מתרשמים יותר.

סקר שבוצע עבור 'חדשות 12' בדק האם הליכוד בראשות נתניהו נפגע מבקשת החסינות של רה"מ ואיך הושפעה מפת הגושים. לנשאלים הוצגה השאלה: אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע? לפי תוצאות הסקר כחול לבן מקבלת 35 מנדטים, הליכוד 33, הרשימה המשותפת 13, ישראל ביתנו 8, ש"ס 8, יהדות התורה גם היא 8, הימין החדש 6, העבודה-גשר 5 ומרצ עם 4 מושבים בלבד.

לפי משאל זה – לא עברו את אחוז החסימה (לפחות 1%) הבית היהודי – עוצמה יהודית 2.6%. בחלוקה לגושים – ימין מקבל 39 מנדטים, החרדים 16, מרכז שמאל 44, הערבים 13 וישראל ביתנו 8.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר זה – אם הבחירות היו מתקיימות היום, ומפלגות "הבית היהודי עוצמה יהודית" ו"האיחוד הלאומי" ירוצו ביחד תחת השם "איחוד מפלגות הימין" ומפלגות "מרצ" ו"המפלגה הירוקה" ירוצו ביחד תחת השם "המחנה הדמוקרטי", ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע? כחול לבן 34, הליכוד 32, הרשימה המשותפת13, ש"ס 8, ישראל ביתנו 7, יהדות התורה 7, הימין החדש 6, העבודה-גשר 5, המחנה הדמוקרטי 4 ואיחוד מפלגות הימין עוברת את החוז החסימה ומקבלת 4 מושבום. בחלוקה לגושים: ימין 42, חרדים 15, מרכז שמאל 43, ערבים 13 וישראל ביתנו 7.

כמו כן, בדק הסקר את שאלת ההתאמה של המועמדים לראשות הממשלה – במענה לשאלה: מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה? 40% השיבו כי הם חושבים שראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו מתאים ליותר, בני גנץ 39%, אף אחד מהם 15% ולא יודע 6%.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 504 נשאלים. טעות הדגימה המרבית בסקר 4%.4+, מועד איסוף הנתונים: 2 בינואר 2020.

סקר נוסף שפורסם הערב ב'כאן חדשות' מעלה תמונת מנדטים דומה. לפי הסקר אילו נערכו הבחירות היום כחול לבן הייתה מקבלת 35 מושבים בכנסת, הליכוד עם 33, הרשימה המשותפת 13, יהדות התורה 8, ש"ס 7, ישראל ביתנו 7, הימין החדש 6, העבודה–גשר 6 והמחנה הדמוקרטי 5. לפי סקר זה, איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית – לא עוברות את אחוז החסימה (3%).

מפת הגושים: גוש הימין–חרדים 54, גוש המרכז, שמאל וערבים 59 וישראל ביתנו 7.

הסקר בדק בנוסף, כמה אחוז מהציבור תומך במתן חסינות לראש הממשלה או מתנגד לה? לפי התוצאות 52% מהעונים מתנגדים, 28% תומכים ולא יודע ענו 20%.

מסקר חדשות 13 שפורסם גם הוא הערב עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש השמאל-מרכז היה עומד על 58 מנדטים וגוש הימין על 56 מנדטים. לפי הסקר, כחול לבן נותרת המפלגה הגדולה ביותר, עם 36 מנדטים והליכוד אחריה עם 34 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, הימין החדש בראשות בנט ושקד – 8, ש"ס – 7, יהדות התורה – 7, העבודה-גשר – 5 ומרצ/המחנה הדמוקרטי – 4 מנדטים. איחוד מפלגות הימין מגרדת את אחוז החסימה מלמטה עם 2.9% מהקולות.

תרחיש נוסף שהוצג בסקר הוא של איחוד בשמאל בין העבודה-גשר למרצ. במצב כזה, יאבדו כחול לבן והליכוד מנדט, ויעמדו על 35 ו-34 מנדטים (בהתאמה). המפלגה המאוחדת של העבודה ומרצ תזכה לעשרה מנדטים (לעומת 9 ביחד ללא האיחוד), וישראל ביתנו תקבל אף היא מנדט נוסף ותעמוד על שבעה מנדטים. גם בתרחיש זה איחוד מפלגות הימין לא עוברת את אחוז החסימה.

הסקר אף בדק את שאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 41%, לעומת גנץ הזוכה ל-33% בלבד. 13% אמרו כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד, ו-12% לא יודעים.

כמו כן, מחצית מהנשאלים ענו כי הם מתנגדים לחסינות. 27% בעד הענקתה, ל-14% אין עמדה בעניין ו-9% נוספים אמרו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 916 נשאלים, מהם 613 מהאוכלוסייה היהודית ו-303 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.5% הנתונים שוקללו לפי הצבעה קודמת ולפי מגזר דתי הערה: החישובים במגזר הלא יהודי נערכו לפי אחוז הצבעה במגזר של 60%.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני לא מבין למה מביאים את הסקרים המגמתיים האלו בכלל

סקר שקר

אני לא תומך באיש שהוריד את קיצבאות הילדים

סקרים – שקרים

אנחנו כבר מזמן הפסקנו להאמין לסקרים. זה ממזמן הפך לחלק מתשדורות בחירות שאין בהם שמץ אמת.

אני מבין שזה נוח להגיד שזה שקר, אך בבחירות האחרונות הם היו קרובים מאוד לאמת.
רק שלדעתי הם טועים והבית היהודי יעבור את החסימה ויקבל 5

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture