צילום: פלאש 90

כוננות ישראלית לתגובה האיראנית: החרמון נסגר, הערכת מצב בקריה

נתניהו יקדים את חזרתו לארץ? ישראל העלתה את רמת הדריכות בגבולותיה עם סוריה ולבנון מחשש לתגובה איראנית לחיסולו של קסאם סולימאני בתקיפה אמריקנית. בישראל נמצאים בקשר עם האמריקנים, בנט בהערכת מצב עם הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במערכת הביטחון הישראלית העלו הבוקר (שישי) את רמת הדריכות בגבולותיה בדגש על גבולות הצפון עם סוריה ולבנון, זאת מחשש לתגובה איראנית בעקבות חיסולו הלילה של מפקד כוח קודס קסאם סולימאני בתקיפה אמריקנית בבגדאד שבעיראק. כצעד הגנתי, הוחלא לסגור את אתר החרמון למבקרים: "לאור הערכת המצב הוחלט כי אתר החרמון לא ייפתח היום למבקרים. אין הנחיות נוספות לתושבי הגולן והאזור והשגרה נמשכת", נמסר מדובר צה"ל.

ב'חדשות 12' דווח כי בעקבות החיסול, בישראל נמצאים בקשר עם האמריקנים ועוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות. זאת, מתוך הבנת ההשלכות אפשריות כמו כוננויות בשגרירויות בעולם, ובגבולות המדינה. ממשרד הביטחון נמסר כי, בעקבות האירועים – שר הביטחון, נפתלי בנט, יקיים הבוקר הערכת מצב בקריה שבתל אביב בהשתתפות הרמטכ״ל ובכירי מערכת הביטחון.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוהה מאז אתמול בביקור מדיני ביוון לאחר שחתם אתמול על הסכם הגז המשולש עם יוון וקפריסין, חזרתו הייתה מתוכננת למוצאי שבת, אך ייתכן ולאור הנסיבות טיסתו תוקדם לשעות בקרובות. נתניהו שוחח פעמיים בשבוע האחרון עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול טרם המראתו ליוון כי, "אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוגש, קורים בו דברים מאוד מאוד דרמטים. אנחנו עוקבים על כך בעירנות, מקיימים קשר רצוף עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית, כולל בשיחה שלי אתמול אחר הצהריים. אני רוצה לומר דבר אחד ברור: אנחנו תומכים תמיכה מלאה בכל צעדיה של ארצות הברית ובזכותה המלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה".

כזכור, בראיון נדיר לפני כשלושה חודשים לעיתון החרדי 'משפחה', איים ראש המוסד יוסי כהן כי סולימאני "יודע מצוין שחיסול שלו הוא לא דבר בלתי אפשרי. פעילותו מוכרת ומורגשת בכל מקום, אנחנו מכירים אותה ונלחמים בה. אין ספק שהמערך שהוא הקים מהווה אתגר משמעותי למדינת ישראל". כהן אמר אז כי, "הוא עוד לא בהכרח עשה את הטעות שתכניס אותו למועדון היוקרתי של רשימת המחוסלים הפוטנציאליים של המוסד. הוא יודע מצוין שחיסול שלו הוא לא דבר בלתי אפשרי".

כאמור, מפקד 'כוח קודס' של משמרות המהפכה האיראניים הגנרל קאסם סולימאני חוסל הלילה בתקיפה אמריקנית בנמל התעופה בבגדאד, בירת עיראק. יחד עמו חוסל אבו מהדי אל מוהנדס, סגן מפקד המיליציות הפרו איראניות 'אל-חשד א-שעבי', ועוד שורת בכירים בארגוני הטרור הפועלים במדינה מטעם איראן, ביניהם איש ארגון הטרור חיזבאללה בעיראק מוחמד קוות'רני.

אחמד אל-אסדי, דובר המיליציות, הטיל את האחריות על ישראל וארה"ב. "האויב האמריקני והישראלי אחראים להריגתם של אבו מהדי אל-מוהנדס וקאסם סולימאני", אמר. מוקדם יותר הודיעו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק כי חמישה מאנשיהן נהרגו יחד עם עוד שני "אורחים חשובים" בתקיפה אווירית אמריקנית. על פי המיליציות, אחד ההרוגים הוא אחראי קשרי החוץ של ארגון הגג של המיליציות "אל חשד א-שעבי", מוחמד רדא א-ג'אברי.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, האירוע התרחש לאחר ששלוש קטיושות נורו לעבר כוחות של הקואליציה הבין-לאומית ופגעו סמוך למסוף המטענים בנמל התעופה הבין-לאומי של בגדד – דבר שהוביל לפציעתם של כמה בני אדם ולשריפת שני כלי רכב. מדיווחים מזירת האירוע ומהטלוויזיה בעיראק, עולה כי 7 אנשים נהרגו בהפצצה, בין ההרוגים 5 חברי מיליציה ו-2 נוספים שזהותם טרם התבררה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בטוויטר כי הוא "מברך את הנשיא טראמפ ואת המז"ת כולו על חיסולו של קסאם סולימאני. מי שהוביל פעולות טרור רצחניות מדמשק עד בואנוס איירס ואחראי למותם של אלפי חפים מפשע זכה לסוף המגיע לו. המשטר האיראני הוא משטר טרור ומול הטרור צריך נחישות וכוח. כל מי ששותף לתעשיית הטרור האיראנית צריך לדעת שדמו בראשו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הייתי בטוח שיאיר לפיד יכתוב בטוויטר הארור שלו שטראמפ רקח קנוניה עם ידידו נתניהו על מנת להשאיר אותו בשלטון עוד…

זה עוד יגיע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture