אוקראינה: היערכות לעליית ההמונים להילולת הרה"ק רבי נתן מברסלב זי"ע

ברסלב, אוקראינה: תכונה רבה לקראת עליית המונים על ציון הרה"ק רבי נתן מברסלב זי"ע ביומא דהילולא עשרה בטבת. בפי חסידי ברסלב מקובל כי מוהרנ"ת ביקש להיטמן בכניסה לבית העלמין ואמר: "כל נפטר שיעבירו דרך הקבר שלי אעשה לו טובה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כמדי שנה נערכים באגודת 'אהלי צדיקים – גדר אבות' לקליטת אלפי המתפללים המגיעים לעיר הקודש ברסלב, להשתטח על ציון קדשו של הרה"ק רבי נתן מברסלב זי"ע, גדול תלמידיו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע, המכונה בפי החסידים 'מוהרנ"ת', לרגל יומא דהילולא רבה שחל בצום עשרה בטבת.

בקרב חסידי ברסלב נחשב מוהרנ"ת למפיץ תורתו המרכזי וממשיך דרכו של הרה"ק מוהר"ן מברסלב זי"ע לאחר הסתלקותו. חסידות ברסלב זכתה לפרסומה הגדול הודות לפועלו המבורך של מוהרנ"ת, כאשר רבי נתן היה כותב את כל השיחות והתורות ששמע מפי רבו הקדוש ובזכותו יש בידינו כיום את כל ספרי רבי נחמן מברסלב. פעם אף הפליג רבי נחמן בשבח תלמידו הגדול ואמר לחסידי ברסלב: "אתם צריכים להודות לרבי נתן, כי בזכותו נשארו ממני כל-כך הרבה ספרים".

הרה"צ רבי נחמן מטולטשין זצ"ל – תלמידו של רבי נתן וממשיך דרכו, הסביר פעם מה היה ההבדל בין רבי נתן לשאר תלמידי הרה"ק מוהר"ן מברסלב זי"ע. הוא סיפר כי רוב התלמידים היו הולכים לישון לאחר שהיו שומעים תורה מרבם הצדיק, אך לעומתם רבי נתן היה יוצא לשדה מחוץ לעיר וצועק אל ד' יתברך בכיסופים גדולים ובהתעוררות עצומה: "רבונו של עולם, בברסלב בוערת אש, הבער את האש בליבי", כי הבין שכל דיבור של רבי נחמן הוא אש של קדושה המעוררת את הלב אל השם יתברך, והבין שאי אפשר לקבל את האש הזאת, כי אם על ידי תפילה והתבודדות אל השם יתברך.

לאחר הסתלקותו של רבי נחמן מברסלב, עבר מוהרנ"ת להתגורר בעיר ברסלב, שם התקבצו רבים מהתלמידים סביב הנהגתו והדרכתו על פי דרכו ועצותיו של רבו הקדוש. הוא הנהיג את החסידים במסירות נפש גדולה לאחר שהתייתמו מהצדיק ולא סר ימין ושמאל מהדרך אותה גילה והנהיג רבו הק' רבי נחמן בחייו. ואכן עוד קודם לכן העיד עליו רבינו ואמר: "אף אחד לא יודע ממני, רק רבי נתן, ורבי נפתלי מנעמירוב קצת".

מתוך מסירותו להגדיל את שם רבו הק' רבי נחמן, רצה מאד לבנות בית כנסת על שם רבי נחמן שבו ילמדו ויתפללו לפי דרכה של חסידות ברסלב. ואכן מסר נפשו, כיתת רגליו כדי להוסיף מטבע למטבע ודאג לבעלי מלאכה כדי לבנות את ה'קלויז' בעיר אומן, ובכל זה עסק לבדו בלי שום עזרה. עד היום נמצא זה ה'קלויז' באומן על ההר שמול הציון הקדוש, אחרי ששופץ פעמיים ומשמש כיום כמפעל.

בפי חסידי ברסלב מקובל כי מוהרנ"ת ביקש להיטמן בכניסה לבית העלמין ואמר: "כל נפטר שיעבירו דרך הקבר שלי אעשה לו טובה". קודם פטירתו הורה רבי נתן לתלמידים שלא יבואו אל קברו, מפני שהוא תמיד יהיה אצל ציון הקודש של רבי נחמן מברסלב באומן, אך למרות זאת נוהגים כולם לפקוד גם את ציונו הקדוש ולהרבות בתפילה ותחנונים במקום, בפרט ביום ההילולא עשרה בטבת.

הרב ישראל מאיר גבאי, יו"ר אגודת 'אהלי צדיקים – גדר אבות', שזכה לבנות את האוהל מעל קברו של מוהרנ"ת בעיר ברסלב לרווחת אלפי הבאים להאי אתרא קדישא, ומפעיל את המקום משך כל ימות השנה תוך ליווי הדוק של שמירה וניקיון יומיומי, מוסר כי בעז"ה בליל היא"צ אור לעשרה בטבת, תתקיים במבנה התחתון 'הכנסת אורחים' של כיבוד קל ושתיה חמה וקרה, יחד עם סעודות הילולא המגיעות מאומן על ידי הרב מזרחי. על פי ההערכות של השנים האחרונות, צפויים להגיע למעלה מ2000 יהודים לעיר ברסלב לשפוך שיח בציון הקודש של מוהרנ"ת זצוק"ל.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הלואי והיה לי כסף להגיע גם לרבי נתן בעשרה בטבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture