צילום: שוקי לרר

וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ: הגאון רבי חיים וייס שליט"א יוכתר הערב לרב העיר ביתר עילית

וּבָא הַשֶּׁמֶשׁ וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ: כחודשיים לאחר פטירתו של הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל, יוכתב הערב לרב העיר במעמד סיום הש''ס הגאון רבי חיים וייס שליט''א מירושלים המשמש כר''מ בישיבת 'תורת חיים' ורב בית המדרש 'צאנז קלויזענבורג'

התרגשות בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה: הערב (רביעי) במהלך מעמד סיום הש"ס הגדול בעיר ביתר עילית צפויים להכתיר את הגאון רבי חיים אלעזר וייס שליט"א לרב העיר האשכנזי, זאת לאחר שעברו כחודשיים מפטירתו של רב העיר ביתר עילית הקודם הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל.

מפרטים שהגיעו לידי 'חדשות JDN' עולה כי מאז פטירתו של רב העיר ביתר עילית הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל בחודש חשוון האחרון חיפשו חשובי ודייני העיר דמות חשובה שתוכל למלא את מקומו החסר ברבנות העיר, כשלאחר דין ודברים הגיעו להסכמה והחלטה ברורה למנות את הגאון רבי חיים וייס שליט"א שישמש כרב העיר.

הגאון רבי חיים וייס שליט"א הוא בנו של הרבני הישיש רבי משה וייס זצ"ל והינו אחיהם של הגאונים רבי אשר וייס גאב"ד 'דרכי תורה' ורבי דב וייס חתנו של בעל ה'שפע חיים' מצאנז זיע"א ורבי יונתן בנימין וייס גאב"ד מונטריאול. חמיו הוא הגאון הישיש רבי יוסף ליברמן שליט"א ראש כולל 'שומרי החומות' בירושלים ורבה של קהילת סאדיגורא בעיר.

הגר"י וייס בציון רבו הרה"ק השפע חיים מצאנז זי"ע. צילום: יהושע פרוכטר

לבד מייחוסו המשפחתי הגאון רבי חיים אלעזר וייס שליט"א הינו מחשובי תלמידי החכמים בירושלים כאשר הוא שולט בכל מקצועות התורה ומשמש כעת כר"מ ומרביץ תורה בישיבת 'תורת חיים' בירושלים וכן משמש כרב בית המדרש 'צאנז קלויעזנבורג' בעיר. כל תלמידיו ומכריו מספרים על דמות אצילית שיראתו קודמת לחכמתו ואשר הינו איש צנוע ועניו ובד בבד ענק וגאון גדול בתורה והלכה.

על פי התכנון, במהלך מעמד סיום הש"ס המרכזי שיערך לתושבי ביתר עילית צפויים להכריז באופן רשמי על הכתרתו של הגאון רבי חיים וייס שליט"א שישמש מעתה ואילך כרב העיר ביתר עילית. בתוך כך, במהלך היום עלה הגאון רבי חיים וייס שליט"א למעונם של כ"ק מרן האדמו"רים מבאיאן, מסלונים, מקארלין וצאנז בכדי לקבל את ברכת הדרך.

תושבי העיר ביתר עילית קבלו את הבשורה בהתרגשות עצומה שכן מאז פטירתו של הגאון רבי דוד צבי אורדנטליך זצ"ל הם היו ללא רב עיר וכעת יוכתר אדם בעל תורה וחכמה לשמש כרב העיר דבר שיאגד את כל תושבי העיר תחת רב אחד הלא הוא הגאון רבי חיים אלעזר וייס שליט"א.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך נפלו גיבורים, מה לגאון העניו הזה בעיר הבעייתית הזאת, מקווה שיצליח.

הרב שליט"א הולך להיות מלבד רב העיר גם רב בית המדרש צאנז בעיר ב B2
בברכת יאריך ימים על ממלכתו

הרב לחסידי צאנז -נתניה

מי המכתיר? מי גוף הבוחר?

גאון אדיר ועניו גדול! ברכות! תושהי ביתר עילית זכו

אשרינו תושבי ביתר עילית שזכינו לגאון הגדול שיכהן כרב העיר
ואשרי חלקו שזכה לכהן פאר בעיר קדושה מלא וגדוש בתורה וחסידות.

לקותי היקר דווקא עיר כזאת צריכה רופא כזה

עולה לי בבריאות לכתוב את זה, אבל רובינשטיין מוביל מהלכים חמודים…

איך רב לצאנזרים ועוד מקרית צאנז ואיך יהיה רב ביה"כ אם הוא אחיו של בערל וייס?

מי שמתמצא יש פה 2 רובינשטיינים שבישלו את המהלך והרויחו ….

ציטוט"איך רב לצאנזרים ועוד מקרית צאנז ואיך יהיה רב ביה"כ אם הוא אחיו של בערל וייס?"
לכבוד המגיב של היום לכבוד הרב שליט"א אין שום בעיה עם צאנז ואין כאן המקום והזמן להסביר והמבין יבין

מי מינה את פרא'ג???
על ראש העיר לדאוג לכל צרכי העיר כולל מכירת החמץ לגוי בערב פסח. לכן כשם שעליו למנות גוי – עליו למנות להבדיל אא"ה רב!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו