Yonatan Sindel/Flash90

ביטן וויתר על המינוי לשר: "הגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן"

ח"כ דוד ביטן החליט לוותר על המינוי המתוכנן לשר החקלאות: "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתאלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ דוד ביטן, הודיע היום (שישי) כי הוא מוותר על המינוי המתוכנן שלו לשר החקלאות. "בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות", מסר ביטן. יו"ר הקואליציה לשעבר הוסיף מתח ביקורות מרומזת על נתניהו: "חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתאלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן".

ב'וואלה' דווח השבוע כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש להביא את המינוי לדיון בממשלה ולא להסתפק במשאל טלפוני כנהוג. לדברי גורמים המעורבים בנושא, מנדלבליט חשב שעדיף לא להסתפק בהצבעה טלפונית טכנית ולקיים דיון בממשלה כדי שכל השיקולים והקשיים שעשויים להתעורר לאור הביקורת הציבורית על המינוי של ביטן למרות המלצת משטרה להגיש נגדו כתב אישום, יילקחו בחשבון לפני ההצבעה על המינוי.

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של ביטן לתפקיד. בכיר בליכוד אמר כי "ראש הממשלה נתניהו התחייב למנות את ביטן לתפקיד שר הרבה לפני החקירות בעניינו – וראש הממשלה עמד במילתו". בחודש מרץ האחרון המליצה המשטרה להעמיד לדין את ביטן בגין עבירת שוחד ב-12 פרשיות.

ההודעה ביום ראשון השבוע על המינוי הצפוי של ביטן לשר הביא לביקורת חריפה בשמאל על ההחלטה למנות אותו למרות המלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום ב-12 פרשיות שוחד שונות. בכיר בליכוד הסביר את ההחלטה למנות את ביטן לשר למרות כתב האישום הצפוי נגדו ואמר כי, "ראש הממשלה נתניהו התחייב לח״כ דוד ביטן לתפקיד שר הרבה לפני החקירות בעניינו – וראש הממשלה עמד במילתו".

מכחול לבן כי, "ראש ממשלה שהפך לעבריין נמלט ממשפט, ממנה כעת חשוד בשוחד למי שיהיה אחראי על מחירי המזון של כולנו. ממשלת נתניהו הופכת לארגון פשע שכל מטרתו היא לדאוג לחסינות לעומד בראשו". מהמחנה הדמוקרטי נמסר: משרד החקלאות הוא לא פרס לפוליטיקאים מושחתים. ממשלה שהורידה את החקלאות על הבירכיים מטילה כעת אות קלון על הענף כולו. נתניהו משתין מהמקפצה כשהוא ממנה חשוד בשורת מעשי שוחד לתפקיד שר בממשלה".

ח"כ משה בוגי יעלון כתב בטוויטר כי, "נתניהו, הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, מינה את דוד ביטן החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים, לשר בממשלת החרפה והחסינות שלו. השפל המנהיגותי והמוסרי בהובלת נתניהו מעולם לא היה עמוק יותר. ב-2.3 נעשה לזה סוף".

השר דודי אמסלם התייחס בתחילת השבוע לסערה בנושא ואמר כי, "‏קודם מבקשים מרה"מ להתפטר מתפקידי השרים, אח"כ מתלוננים על השרים החדשים. חברי בשמאל ובתקשורת – כמו שלא קבעתם מי יהיה יו"ר הליכוד, כך לא תקבעו מי יהיו שרי הממשלה. ברכה והצלחה לשרים חוטובלי, ביטן, שאשא-ביטון ויצחק כהן – מינויים טובים וראויים, שישרתו נאמנה את אזרחי ישראל".

בעקבות ביקורת מבג"ץ: נתניהו החליט לעכב את סבב מינוי השרים

כזכור, אמש דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לחזור בו ולא למנות ארבעה שרים חדשים בממשלתו. בישיבת הממשלה ביום ראשון היו אמורים לאשר את מינויים של ח"כ דוד ביטן לשר החקלאות, של סגן השר יצחק כהן מש"ס לשר השיכון, של השרה יפעת שאשא ביטון לשרת הרווחה ושל סגנית השר ציפי חוטובלי לשרת התפוצות. הנושא כבר עלה לסדר יום הממשלה והופץ לשרים.

ההחלטה של נתניהו מגיעה בעקבות פסיקה של בית משפט העליון בנוגע לעתירה נגד מינוי נפתלי בנט לשר הביטחון, במהלכה רמזו השופטים אסתר חיות, נועם סולברג וג'ורג' קרא, מה היה דעתם עם ממשלת המעבר תמנה עוד שרים ללא אישור מליאת הכנסת: "בית המשפט הדגיש כי לא ניתן יהיה לקבל התנהלות לפיה ממשלת מעבר, שאינה נהנית מאמון הכנסת ולפיכך מחויבת באיפוק וריסון בהתנהלותה, תנצל את הסמכות הנתונה לה ותגדיל עד בלי די את מספרם של חברי הממשלה ללא אישור הכנסת".

השופטים מוספים כי, "חופש הפעולה של ממשלת מעבר בכל הנוגע למינוי שרים הוא צר מזה הנתון לממשלה הזוכה לאמון הכנסת ועל כן יש למנות חברי כנסת כשרים בממשלת מעבר רק כאשר הדבר דרוש לשם הבטחת תפקודה התקין של הממשלה. ככלל, צורך כזה אינו מתעורר כשעל הפרק עומד מינויו של חבר כנסת במקום שר שחדל לכהן בתפקידו, אך נותר כחבר בממשלה".

ב'ישראל היום' דווח כי בכיר בסביבת ראש הממשלה אמר: "בג"צ יצר מצב משפטי אבסורדי שבו מצד אחד הוא לא מאפשר לנתניהו להיות שר, בגלל כתב האישום, ומצד שני מערים קשיים על מינוי שרים אחרים. וכך יוצא בפועל שהתיקים חוזרים חזרה לנתניהו". "הגיע זמן שבג"ץ יחליט", הוסיף הגורם בסביבת נתניהו.

לפי החלטתו של נתניהו מאמש, מינוים אלה יוקפאו וראש הממשלה ימשיך להחזיק כממלא מקום בשלושה מהתיקים, שכן חברת הכנסת שאשא-ביטון מחזיקה כבר בתיק הבינוי. זאת, על אף שנתניהו התחייב להיפטר מהתיקים בהם הוא מחזיק בשל הלכת דרעי-פנחסי האוסרת על שר שנגדו הוגש כתב אישום להמשיך לכהן בתפקידו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד אחד הצטרף למעגל שונאי ביבי….
יחד עם כל בכירי הליכוד לשעבר כמו איוב קרא ושאר הטפשים שנתנו אמון בשקרניהו …..
חכו לנקמה…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture