צילומים: פלאש 90

בלי שפיר, עם אבקסיס: פרץ יציע להורביץ 3 מקומות בעשירייה הראשונה

ראשי עבודה ומרצ צפויים להיפגש הערב, והראשון מתכוון להציע לעמיתו את המקום השלישי ברשימה במקרה של איחוד. מסתמן: יו"ר התנועה הירוקה תישאר מחוץ לאיחוד, יו"ר גשר תיכנס על חשבון העבודה. בינתיים: מתיחות בצמרת בין פרץ לשמולי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ צפוי להיפגש הערב (ראשון) עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, ולפתוח איתו במשא ומתן לקראת איחוד של שתי הרשימות. פרץ יציע להורוביץ כי העשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת תורכב משבעה חברי כנסת של העבודה ושלושה ממרצ, כאשר פרץ עצמו ושותפתו, אורלי לוי אבקסיס, יתפסו את המקום הראשון והשני, ואילו הורוביץ יהיה במקום השלישי.

על פי דיווח ב'חדשות 12', מסתמן כי ח"כ סתיו שפיר, שהייתה חברת העבודה בעבר אך עזבה בכדי להקים את 'המחנה הדמוקרטי' לקראת הבחירות האחרונות, לא תהיה חלק מהרשימה. מנגד בכאן חדשות' דווח כי גורמים בעבודה אומרים כי אין וטו נגד שילוב סתיו שפיר ברשימה משותפת עם מרצ, אך היא תכלל במכסה של מרצ אם אלה ירצו אותה, כשם שאורלי לוי-אבקסיס תהיה על המכסה של העבודה.

בישיבה של הנהלת המפלגה שהתכנסה היום, פרץ הציג את הצעתו לפתוח במו"מ עם מרצ והודיע כי חברי צוות המו"מ יהיו השר לשעבר אופיר פז פינס ומזכ"ל המפלגה עו"ד ערן חרמוני. במידה שיושג הסכם, הוא יובא לאישור ועידת המפלגה בישיבתה ביום שלישי הקרוב, וגם ועידת מרצ צפויה להתכנס באותו יום. "הסיכוי שלנו לנצח את ביבי יהיה באמצעות איחוד בין מפלגת העבודה למרצ. צריכים להתאחד".

פרץ הוסיף בכוונתו להמשיך את האיחוד עם מפלגת גשר: "אני אדאג לשמור על כל החברים, כולל אורלי לוי-אבקסיס. מה שחשוב עכשיו זאת טובת המדינה". בנוסף, על פי הדיווחים, ח"כים בעבודה העריכו הערב כי אורלי לוי תהיה חלק מרשימה המאוחדת עם מרצ, למרות שהיא מנגדת לאיחוד. "מה שיקבע זו היכולת להביא 61 לגוש בלי ליברמן. הערב אפגש עם ניצן הורוביץ. דבר עדיין לא סוכם", אמר עוד פרץ בישיבה.

‏יו"ר מפלגת גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס אמרה הערב כי, "החיבור ביני לבין עמיר הוא חיבור אידיאולוגי אמיתי, שמדבר על אנשים ושם אותם במרכז. לעיתים, צריך לעשות ׳חיבורים טכניים׳ וזאת, למרות התהום בכל הנושאים המדיניים -בטחוניים בין גשר לבין מרצ כדי להביא לשינוי מדיניות בנושאים החשובים באמת. ‏הסמכתי את ידו של יו״ר העבודה-גשר ושותפי, עמיר פרץ, לנהל מגעים עם מפלגות נוספות, כי עלינו לתפקד כ״מבוגר האחראי״ של המערכה הפוליטית הזו. מישהו חייב לעשות את מה שכחול-לבן לצערי, לא עשו".

יו"ר סיעת העבודה-גשר ח"כ איציק שמולי הגיב הערב להחלטת פרץ לנהל מו"מ עם מר"צ ואמר כי, "זו החלטה מפוכחת ואחראית שמתחייבת מהמציאות ואני גאה שעלה בידיי לשכנע ולהוביל לאימוץ הצעתי במלואה. במצב בו 2 המפלגות קטנות ופריכות הליכה לבד היא הימור מיותר על גורל המפלגה ועל הסיכוי לנצח וטוב שהדבר נמנע. על צוותי המו״מ להגיע בענייניות ותום לב כדי להשיג הסכמה מהירה. בידינו הדבר".

ב'כאן חדשות' דווח הערב כי פרץ תקף את שמולי בישיבה הסגורה של הנהלת המפלגה ואחר כך גם בישיבת הסיעה. פרץ האשים את שמולי שהוא מנסה לגרור אותו למהלכים פוליטיים באמצעות לחץ שהוא מפעיל עליו דרך התקשורת. בישיבה השיב שמולי לפרץ שהעבודה היא מפלגה דמוקרטית והוא ימשיך להביע את עמדותיו. עוד אמר לו שמוזר שאורלי לוי-אבקסיס יכולה לדבר נגד האיחוד בכלי התקשורת, אך לה לא אומרים דבר.

כזכור, פרץ הודיע היום על הקמת צוות משא ומתן שינהל את מגעים עם מרצ, לקראת אפשרות של איחוד טכני בין המפלגות לקראת הבחירות הקרובות. מטעמו נמסר כי: "יו”ר העבודה-גשר ח”כ עמיר פרץ הציג בפני הנהלת מפלגת העבודה את הצעתו לפתוח במו”מ עם מרצ. חברי צוות המו”מ יהיו השר לשעבר אופיר פז פינס ומזכ”ל המפלגה עו”ד ערן חרמוני. במידה ויושג הסכם, הוא יובא לאישור ועידת המפלגה בישיבתה ביום שלישי הקרוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק נשאר שבימין
לא יהיו חיבורים
וביבי יפרוש
ויתן לנו קצת מנוחה.

רק נשאר
שבימין לא יהיו חיבורים
וביבי יאלץ לפרוש
ויתן לנו שקט ממנו לכל החיים.

קדימה לאיחוד,
שהימין ימשיך להתפלג
ושביבי יעזוב אותנו לנפשנו.

על אפך ועל חמתך יש לנו 2 אופציות
1. שביבי יבחר ויהיה ראש ממשלה
2. שביבי לא יבחר אך ישאר ראש ממשלה, כמו עכשיו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture