בני ברק: רבנים ואישי ציבור רבים השתתפו בקבלת פנים שערך ראש העיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גדולי תורה, ראשי ישיבות ידועים, רבנים ודיינים מפורסמים, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת , חכי"ם, אישי ציבור רבים, מ"מ רה"ע, סגני רה"ע וחברי המועצה בהווה ובעבר, הפיקוד הבכיר של משטרת מרחב דן והפקידות העירונית הבכירה השתתפו בקבלת-הפנים לרגל החג שנערכה בסוכת בית העירייה ע"י הרב יעקב אשר, ראש העיר.

קרא עוד:

[postim]

קבלת-הפנים התקיימה בסוכה שהוקמה ברחבה הסמוכה לבניין הראשי של העירייה, כדי לאפשר את ישיבת הבאים באופן מרווח ולשהות יותר זמן בסוכה, ובד בבד, עמדה הסוכה ביתר ימי חול-המועד לרשות הבאים לגינת העירייה.

הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, ראש ישיבת פוניבז' עמד בדברי ברכתו בקבלת-הפנים על מהות חג הסוכות והיותו המשך לימים הנוראים כחוליה רוחנית אחת, והדגיש את היות הרב יעקב אשר, ראש העיר רב-פעלים למען הכלל והפרט ומייצג את כלל הציבור ואת פעילותו למען העיר בכל התחומים ולקירוב לבבות בין כל התושבים.

הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה ציין את ייחודיותה של העיר בני-ברק כמרכז לתורה ולחסד, כיאה לחג הסוכות, המסמל שלום ואחדות, הבאים לידי ביטוי הן בארבעת המינים הניטלים יחדיו והן במצוות סוכה שעליה נאמר "כל האזרח בישראל יישבו בסוכות", שכל ישראל ראויים לישב בסוכה אחת, והדגיש את הפעילות העירונית המתבצעת בהיקפים מרשימים וביחס אוהד לכל תושב שבראשות רה"ע, הנעשית בהרמוניה לטובת כלל תושבי העיר, ומתוך ניסיונו העירוני רב-השנים.

הרב ירחמיאל בויאר, ראש העיר לשעבר ויו"ר קופ"ח מאוחדת ותאגיד המים "מי-ברק" עמד בדבריו על השפעת חודש תשרי וחגיו על המהלך הרוחני בכל ימות השנה, כאשר לחג הסוכות מטרה להשפיע על כל ההיבטים בחיי היום-יום, ולכן גם משקיעים כה רבות בחזותה החיצונית, ויפה עושה גם הרב יעקב אשר, ראש העיר בטיפוח הנוי החיצוני בעיר הגורם לשמחה לתושבים ולמראה מכובד לאורחים.

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, דיין בבד"צ זיכרון-מאיר ורב מערב העיר שיבח את רעיון קבלת הפנים בסוכת העירייה לקירוב לבבות ואת עובדת בואם של אישי ציבור רבים, מכל שכבות האוכלוסייה, המצביעה על רצון לשמוע ולדעת יותר ויותר על ערכי היהדות, את שיתוף-הפעולה ההדוק והחיובי של העירייה, בראשות רה"ע, עם כל הגורמים הציבוריים בעיר ומחוצה לה ואת פעלו הגדול של ראש העיר למען העיר ותושביה בכל התחומים, וביחוד בתחומי החינוך וקירוב הנוער.

הגאון רבי מחלוף פחימא, מגדולי הרבנים בעיר, הדגיש את מצוות הסוכה ליציאה מדירת קבע למבנה ארעי, כדי לבטל את החומריות המפריעה לאחדות ולקירוב לבבות, וכך עיריית בני-ברק בראשות הרב יעקב אשר, ראש העיר זכתה להבנה הדדית בין כל חברי המועצה ולפעילות משותפת לפיתוח העיר ולשגשוגה בכל התחומים, כי זו הדרך היחידה להצלחה במישור הציבורי.

הגאון רבי צבי כ"ץ, ראש ישיבת "חזון-נחום" הדגיש בדבריו את השמחה בחג הסוכות כהמשך לראש השנה ויום הכיפורים, וזאת כאשר אדם נוהג בדרך של אהבת הזולת ואחדות בין כלל ישראל, כפי שמתבטאות בסוכה זו.

ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת עמד בדבריו על הזמן והעיתוי בקבלת-פנים זו, שכה הולמת את ימי חג הסוכות, ימים של קירוב לבבות ואת בואם לסוכה של אישים מכל רבדי הציבור, ובראשם גדולי תורה, ראשי ישיבות ורבנים, המבטא את הנכונות והרצון להבנה הדדית ולשיתוף-פעולה מבורך למען כלל האוכלוסייה. הוא ציין בסיפוק רב את האיזון התקציבי של העירייה שהינו לדוגמא לרשויות רבות, את עבודות הפיתוח הנרחבות בכל האזורים ואת השירותים המשודרגים והמשופרים לכלל תושבי העיר.

הרב אברהם יוסף ליזרזון, יו"ר "החינוך העצמאי" הביע את הייחודיות שבסוכה זו, שאליה הגיעו גדולי הרבנים וראשי הישיבות ואישי ציבור מהשורה הראשונה מכל גווני האוכלוסייה, וברורה השפעתה של סוכה מעין זו להמשך הקשר המאחד והמלכד בכל ימות השנה.

קבלת-הפנים נפתחה בדבריו של אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה שהודה, בשם המשתתפים, על קבלת-הפנים הנאה והמכובדת, כנאה לחג הסוכות, חג של שמחה ואחדות הלבבות, כפי שבאות לידי ביטוי בעירייה בקואליציה מקיר אל קיר זה עשרות שנים, אך ביחוד בתקופה זו, כאשר העירייה זכתה, בראשות הרב יעקב אשר, ראש העיר, שגם לא יהיה צורך בבחירות לעירייה עם חתימת הסכם מוקדם בין כל הסיעות.

בטכס השתתפו אישים רבים מכל גווני הקשת הציבורית.

ריתקו את הקהל בחלק האמנותי הזמר הנודע יחיאל ליכטיגר והנגן המפורסם דני אבידני.

תמונות מהערב

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture