צילומים: פלאש 90

בתום דיון סוער בוועדה המסדרת: אושר השינוי שיאפשר את הקמת וועדת הכנסת

הוועדה המסדרת בראשותו של חכ" אבי ניסנקורן אושר להקים ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה. חברי הליכוד יצאו בהפגנתיות מהדיון: "משנים את כללי המשחק בזמן המשחק". הוועדה תתכנס ב-14:30 לדיון בהקמת ועדות הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הוועדה המסדרת אישרה הבוקר (שני) כי ועדת הכנסת, שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוכל להתכנס מבלי שתידרש לאישורו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי של הכנסת איל ינון קבע כי אין בסמכותו של אדלשטיין למנוע את דיוני הוועדה המסדרת בנושא. ההצעה עברה בתמיכת 16 חברי כנסת, מול התנגדותו של ח"כ שלמה קרעי בלבד.

עפ"י ההצעה שאושרה, הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, ללא אישור ועדת ההסכמות; ואולם דיונים כלליים בנושאי פיקוח על הממשלה, דיונים בהצעות לסדר היום שהועברו מהמליאה ודיוני חקיקה וחקיקת משנה, יחייבו אישור של יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת".

יו"ר הוועדה ח"כ אבי ניסנקורן אמר בפתיחת הדיון כי, "התכנסנו על מנת להתאים את הנוהל שנקבע כאן בזמנו, לחוות הדעת שפורסמה אתמול ע"י היועץ המשפטי של הכנסת". בכחול לבן מתכוונים להביא היום לאישור הוועדה המסדרת את הקמת כל הוועדות הקבועות של הכנסת. הוועדה המסדרת תתכנס היום בשעה 14:30 בצהריים לדיון בהקמת ועדות הכנסת.

היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרכן אמרה בדיון בוועדה המסדרת בעניין כינוס הדיון וההצעה שעל הפרק, ההנחה בקבלת ההחלטה הייתה היא שיו"ר הכנסת מקבל החלטות עפ"י שיקולים ממלכתיים בהתעלות משיקולים פוליטיים. ההצעה המונחת מתכתבת עם חוו"ד של היועמ"ש וזו תואמה עם יו"ר הכנסת. ההצעה לא מוציאה את יו"ר הכנסת מכל שיקולי הדעת כאשר שיקול הדעת של היו"ר מאוד מצומצם.

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, קרא לחברי הקואליציה להחרים את הדיון עד שטענות הליכוד יישמעו. "אנחנו לא מסכימים עם קיום הדיון עד שאין אישור מיושב ראש הכנסת. משיחות שערכנו איתו הוא טוען שלא אישר את קיומו והוא מבוצע כרגע במחטף בניגוד לעמדתו של יו"ר הכנסת, ודינה של הישיבה לא להתקיים", אמר זוהר. ניסנקורן התייחס לדבריו של חה"כ זוהר, ואמר כי "קבלנו אישור אתמול ב-21:22 מראש המטה של יו"ר הכנסת בהרשאה שלו שניתן לקיים את הדיון".

חה"כ זוהר אמר לאחר ששב אל הדיון, כי הוא "מודיע שסעיף 142 קובע שהכנסת לא תדון בשום עניין החורג מהוראות התקנון או מתקדים. אין שום תקדים לדיון הזה. אני מודיע שנעתור לבג"ץ. באף דמוקרטיה בעולם לא שינו את תקנון פגרת הבחירות תוך כדי הפגרה. הופכים את הכנסת לקמפיין בחירות של הח"כים שנמצאים ברוב. נתניהו זה לא משהו שאתם אוהבים. אתם לא רוצים שהוא יהיה ראש ממשלה. אתם תהיו חתומים לנצח להפיכת הבית לכלי פוליטי בתקופת בחירות. אנחהו כשהיינו הרוב, מעולם לא העזנו לעשות דברים שכאלה".

כזכור, אתמול פרסם היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון את חוות דעתו בנוגע להקמת הוועדה, וקבע כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יוכל למנוע את כינוסה. בחוות הדעת נכתב שאם הוועדה המסדרת תגבש הצעה בדבר הרכב הוועדות הקבועות, יוכלו הממשלה או 25 חברי כנסת לבקש את כינוס המליאה – ויהיה על אדלשטיין להיענות לדרישה הזו.

אתמול ניסו בליכוד למנוע את פרסום חוות הדעת של ינון באמצעות פנייה לבג"ץ. בעתירה שהגישו עוה"ד מיכאל ראבילו, אבי הלוי ורועי שכטר, הם ביקשו מבג"ץ להורות ליועמ"ש הכנסת להימנע מלהגיש את חוות הדעת בשל ניגוד העניינים בו הוא מצוי מאחר שבת זוגו, הייתה חלק מהצוות שהחליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו, אולם שופט ביהמ"ש העליון דחה את הבקשה שתדון לגופה ביום רביעי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניסנקורן גבר.
ביבי התחיל את מסעו לכלא!

פשוט בושה לדמוקרטיה, הם שבאים וצועקים על פגיעה בדמוקרטיה וניצול ועוד כהנה וכהנה.. באים ומשתמשים בה כקרדום לפור בוא!!!!!!! זהו יום עצוב לדמוקרטיה שלהם שהם מאמינים בה

כמה מפתיע…. משחק מכורת כל האמצעים כשרים כדי להרוס את ביבי

בס"ד, לא יאומן איך הם כמו חיות טרף שמתנפלים על הטרף שלהם בכזו מהירות ואכזריות ללא כל בושה, ועוד מצתדקים בשם החוק.
כל הסיפור הזה, של התנהגות השמאל בנושא החסינות, ובכלל לא הסיפורים של נושא שלטון החוק וכו', זהו פשיטת רגל טוטאלית של המשטר הציוני הכופרני, וכעת זה הפרפורי גסיסה., הם כבר איבדו את הבושה לגמרי, החוק הוא אפילו לא "המלצה", אלא כל דבר מפרשים רק לטובתם ובלי שום בושה כלל וכלל. הפיתרון הוא, לא ימין ולא השמאל רק ללכת לאור גדולי התורה .

הסוף של מחלל השבת חוטא ומחטיא!
עונש על קצבאות הילדים!
ועל הדתות שירד ל300 שח בלבד!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture