מפקד המשטרה בטהראן קורא "להפגין איפוק" בהפגנות נגד המשטר

המפקד הבכיר הכחיש כי נפתחה אש לעבר המפגינים וטען כי "המשטרה בוודאות לא פתחה באש בהפגנות בבירה משום שהשוטרים הונחו להפגין איפוק", זאת על רקע סרטונים שפורסמו אתמול ברשתות החברתיות בהם נשמעו קולות ירי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: תיעוד מהמהומות באיראן. צילום: מתוך הטוויטר של מייק פומפאו

על רקע סרטונים שפורסמו אתמול ברשתות החברתיות בהם נשמעו קולות ירי ונראו אנשים מדממים בהפגנות הנערכות באיראן נגד המשטר בשל טיוח הפלת המטוס האוקראיני. מפקד המשטרה בטהראן אמר היום כי השוטרים הונחו "להפגין איפוק". כמו כן, הממשטרה באיראן הכחישה כי פתחה באש לעבר המפגינים המוחים בבירה. ההפגנות נמשכות זה היום השלישי.

מפקד משטרת טהראן, חוסיין רחימי, אמר באתר רשת השידור הממלכתית כי "המשטרה בוודאות לא פתחה באש בהפגנות בבירה משום שהשוטרים הונחו להפגין איפוק".

בסרטונים שברשתות החברתיות נראו שוטרים ומפגינים ברחובות, זאת על רקע ההסלמה החריפה ביחסים בין איראן לבין ארצות הברית, שמקורה בחיסול כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני.

ההפגנות והמחאות ברחבי איראן מתרחבות לערים גדולות נוספות במדינה, ובמקומות מסוימים אף דווח על פצועים שנפגעו מאש חיה של כוחות המשטר. בשעות הלילה התרבו התמונות והסרטונים של מפגינים שורפים ופוגעים בשלטים של המשטר ובעיקר תמונות של קאסם סולימאני. על פי מספר דיווחים מספר הפצועים מאש חיה עומד על 10.

באחד מהמוקדים נראו המפגינים כשהם הולכים מסביב לדגלי ארה"ב וישראל כדי לא לדרוך עליהם, וצועקים שארה"ב וישראל הן לא האויב – אלא המשטר האיראני. "הם משקרים לנו שהאויב שלנו הוא אמריקה, אבל האויב שלנו הוא כאן", צעקו מפגינים שהתאספו אתמול מחוץ לאוניברסיטה בבירה טהראן. במוקד אחר קראו המפגינים: "משמרות המהפכה רוצחים – וחמינאי תומך בהם". חלק מהמפגינים בטהראן הדליקו נרות והניחו פרחים לזכרם של ההרוגים בהתרסקות המטוס.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (בין ראשון לשני) כי "ממש לא אכפת לי אם איראן תסכים למשא ומתן". לדבריו, "הדבר תלוי בהם לחלוטין, אבל בלי נשקים גרעיניים ובלי להרוג מפגינים". טראמפ ציטט את היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, רוברט אובריאן, שאמר אתמול כי, "מדיניות הלחץ המקסימלי שאנו מפעילים נגד טהרן עובדת. לאיראן לא תהיה ברירה אלא לשוב לשולחן המשא ומתן".

זעם הציבור בא לידי ביטוי גם בכותרות העיתונים. העיתון היומי המתון "אטמד", הרואה אור באיראן, קרא הבוקר בכותרת מובלטת ל"התנצלות והתפטרות". בעיתון נכתב כי "דרישת העם" היא שהאחראים לתקלה שהביאה להתרסקות המטוס יפרשו מתפקידם. לפי חלק מהדיווחים שהתקבלו אמש, כמה גורמים בכירים איראנים הודיעו על התפטרותם, אך גורם הכחיש את הדברים.

כזכור, שלשום הודתה איראן כי המטוס האוקראיני הופל מאש כוחות הנ"מ של משמרות המהפכה, לאחר שאלה זיהו את המטוס בטעות כטיל שיוט. מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה באיראן, עלי חג'יזאדה, אמר במסיבת עיתונאים: "מערכת ההגנה האווירית שלנו שלחה אות למטוס האוקראיני, אך לאחר עשר שניות שלא התקבלה שום תגובה, הוחלט להפילו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture