במעמד גדולי ישראל: סיום הש"ס לע"נ גאב"ד אנטוורפן הגר"ח קרייסווירטה זצוק"ל

ביום השנה ה-18 להסתלקות גאב"ד אנטוורפן הגאון הגדול רבי חיים קרייסווירטה זצוק"ל, נערך בבית המדרש שייסד מעמד סיום ש"ס שנלמד לעילוי נשמתו. פיאר את המעמד גאב"ד העדה החרדית י-ם הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביום השנה ה-18 להסתלקות גאב"ד אנטוורפן הגאון הגדול רבי חיים קרייסווירטה זצוק"ל, נערך בבית המדרש הגדול 'אהבת תורה' בירושלים אותו ייסד, מעמד סיום ש"ס תלמוד בבלי שנלמד לעילוי נשמתו בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ורבני ירושלים עיה"ק היושבים על מדין. במעמד השתתפו מאות מתלמידי ומעריצי הגאב"ד זצוק"ל מהארץ ומחו"ל.

את המעמד פתח בנו הגאון רבי דב צבי קרייסווירטה שליט"א, ראש ישיבת 'תורת חיים' ורב קהילת 'דרך החיים', שכובד לסיים את הש"ס ונשא דברים בשבח מידותיו הנשגבות של אביו.

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א, חבר מועצגה"ת, אמר בדבריו: "סיום הש"ס לע"נ רבינו חיים קרייסווירטה זה דבר כל כך הולם. רק יחידים ידעו את הש"ס כמוהו. הרמב"ם אומר "אילו ידעתיו הייתיו" ואנחנו רחוקים מ'הייתיו'. מי יכול להעריכו, אך חייבים ללמוד מדמותו. דמות פלאים. בין כל העילויים הוא עילוי יוצא מהכלל. יוצא מהכלל בידיעת התורה כולה, בבלי וירושלמי. יוצא מהכלל בצידקות. יוצא מהכלל בחסד. 'עילוי בכל' בבין אדם למקום ובבין אדם לחבירו. עלינו ללמוד ממנו עד היכן אפשר להגיע בימינו".

הגאון רבי בן ציון הכהן קוק שליט"א, ראש בית הוראה הכללי ירושלים ורב אב"ד דק"ק אבי עזרי מרכז פ"ת, עורר על הגאב"ד זצ"ל את דברי הגמ' במו"ק כשנסתלקו גדולי ישראל, נשברו הגשרים בעירם. הגאב"ד. מלבד גדלותו העצומה בכל מרחבי התורה, היה הגשר המאחד בין גדולי ליטא לגדולי החסידים וחכמי עדות המזרח. כמו"כ ציין את הישיבה שהוקמה על קברו, 'תורת חיים', ובוודאי זכותו היא שעומדת להצלחתה המיוחדת בקרב תלמידי חו"ל ובירך שזכותו תעמוד למשתתפים ולכל עם ישראל ללכת בדרכו ולראות בטוב כל הימים.

הגרב"צ קוק שליט"א סיפר כי בהיות הגר"ח בן 12 בלבד, בעת שמייסד הדף היומי הגר"מ שפירא הגיע לביקור בעירו טורנא, נבחן אצלו על מסכת גיטין, וכיון שידע המסכת על בוריה, תפסו בידו והוליכו עמו למעמד קבלת הפנים שערכו עבורו גדולי הדור והושיבו על כיסא לצידו בשולחן הכבוד כדי להביע את הכבוד והיקר הראוי לעמלי התורה, ואכן, כבוד התורה היה הערך החשוב ביותר גם אצל תלמידו הגאב"ד דאנטוורפן.

הגאון רבי פנחס ברויאר שליט"א, ראש ישיבת 'כנסת יהודה' ומלפנים רב באנטוורפן, עמד בדבריו על נקיות כפיו והסתפקותו במועט של הגאב"ד זצוק"ל גם כאשר החזיק בידיו מיליונים לצדקה.

כמו"כ פיאר את המעמד בהשתתפותו גאב"ד העדה החרדית י-ם הגאון רבי יצחק טוביה וייס שליט"א, שהיה מקורב לגאב"ד זצוק"ל באנטוורפן וחתנו הגאון רבי פנחס זליבנסקי שליט"א, ראש כולל 'דרך החיים'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture