צילום: נועם רבקין / פלאש 90

שר החוץ על ההסדרה מול חמאס: "לא תהיה ארוכת טווח, מקסימום רגיעה"

השר כ"ץ אף התייחס לסיכויי השחרור של נעמה יששכר ואמר: "אנחנו נעשה הכל. בסוף מי שיחליט זה רק נשיא רוסיה פוטין, ההליך המשפטי מוצה". כ"ץ תקף את הפיצול שמימין לליכוד: "ההתנהגות היא לא אידיאולוגית. בחדר דבר אחד, בחוץ דבר אחר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס היום (שלישי) להסדרה מול חמאס בעזה ואמר כי "מראש אמרנו, לא מדובר בהסדרה, מקסימום ברגיעה". כ"ץ הסביר בראיון ל'ווינט' כי החמאס מבודד. "איסמעיל הנייה הלך פתאום להלווייה של קאסם סולימאני באיראן, ועכשיו זועמים עליו המצרים והסעודים. זו מציאות מאוד מורכבת".

שר החוץ הוסיף כי "חמאס הם לא בני ברית, הם שונאים שלנו ואויבים שלנו. אנחנו צריכים גם להרתיע אותם וגם לנצל את המצב יחד עם המצרים כדי לנסות להשיג רגיעה מסוימת". הוא הוסיף כי "הרגיעה לא תהיה ארוכת טווח, אבל כל עוד אפשר להימנע משליחת חיילים ישראלים לתוך הסמטאות והמחילות והמנהרות של עזה, אנחנו נעשה את זה. לא נתיימר כמו כל מיני לשעברים לעמוד ולאיים ולתת כל מיני דברים. אם נצטרך להיכנס למערכה – ניכנס למערכה".

"אני מדבר כבר שנים על הפתרון המשולב: האי מול עזה לפתרון הבעיה האזרחית, במקביל לעמידה ולהרתעה הצבאית. זה יקרה, כמו שהרכבת לסעודיה מתקרבת, כמו שהסכמי אי-לוחמה עם מדינות המפרץ מתקדמים באופן משמעותי. גם מול עזה אנחנו נמצא פתרון משולב".

השר כ"ץ התייחס גם לגבי סיכויי השחרור של הישראלית העצורה בכלא הרוסי, נעמה יששכר, המרצה עונש מאסר ממושך ברוסיה בגין אחזקת כמות סם קטנה, ואמר: "אנחנו נעשה הכל. בסוף מי שיחליט זה רק נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כי ההליך המשפטי מוצה. כרגע זה רק עניין של אפשרות חנינה. אנחנו פונים ועושים הכל, בדברים גלויים וגם בדברים הלא גלויים. ראש הממשלה מסור לעניין הזה וגם אני. כל מי שעוסק בזה בדרגים המקצועיים, עושים את המקסימום".

לשאלת המראיין האם הוא אופטימי בסוגיה הזו? השיב כ"ץ: "אני ריאלי. כל עוד זה תלוי בהחלטה של אדם אחד, אני לא יכול להבטיח. אני יכול להבטיח כל מאמץ כדי להשיג את התוצאה הזאת".

קודם לכן תקף השר הבכיר בליכוד את המפלגות שמימין לליכוד על כך שאינם מצליחות ליצור איחוד ביניהם: "מה שאני רואה במה שנקרא 'הימין', זו התנהגות לא נכונה לדעתי", אמר השר כץ. "קשה לי כבר לעקוב מי חובר ועורק וחובר. זה כמו אמבות. פעם למדנו שיש את האמבה שמתפצלת כל הזמן. הימין הזה, שהוא אמור להיות הכי אידיאולוגי ולוותר על עניינים אישיים לטובת האידיאולוגיה, הוא בעצם עוסק רק בעניינים אישיים כבר שלוש מערכות בחירות. העיסוק בעניינים האישיים לא מאפשר לבוחר להתחבר".

כ"ץ הוסיף: "אני לא מאשים. אני מסתכל על כל מה שקרוי ימין ואני אומר שההתנהגות היא לא אידיאולוגית. בחדר דבר אחד, בחוץ דבר אחר. הם לא יותר ימניים ממני. אני כבר לא יודע מי אשם. אני יודע שאם התוצאה תהיה שקולות ילכו לאיבוד בגלל עניינים אישיים, אין אבסורד יותר גדול מזה. יכול להיות שבנט ניסה לייצר תשתית של מפלגה שתקבל קולות של אנשי מרכז, אבל אני לא ראיתי שנבנתה התשתית הזאת מאז שהוא מונה לשר ביטחון. יכול להיות שהוא מחפש לשכנע 'תראו, אני רך'. אתה שר הביטחון, אתה הדמות המובילה, תאחד את כולם כמו שאריק שרון היה עושה, כמו שברק כשעוד היה בשיאו היה עושה, כמו שפרס, כמו שביבי, כמו אנשים שרוצים להנהיג עושים".

"עד מחר בערב זה נצח. השמאל התאחד, האם עמיר פרץ אהב את הרעיון הזה? לא. אורלי לוי אפילו לא הגיעה למסיבת העיתונאים". סיכם כ"ץ והוסיף: "אז גלו אחריות ותסדרו את הדברים האלה כדי לוודא שאף קול לא ילך לאיבוד, תגידו בלוק טכני, לא בלוק טכני. זה עלול לפגום בהישג של ה-61".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture