Hadas Parush/Flash90

הליכוד: "על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין"

הליכוד במתקפה על בנט: "השמאל התאחד - הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות. בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה' החוצה. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת הליכוד קראה הערב (שלישי) לאיחוד בגוש הימין על מנת ליצור בלוק טכני, וטענה כי יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אשם בפלונטר הפלויטי: "השמאל התאחד – הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות. לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את ״עוצמה״ החוצה ממפלגתו. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין".

בליכוד טענו עוד כי בנט צריך לקחת את האחריות עליו: "כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות", לשון הודעת הליכוד.

יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, הצהיר הערב כי אין בכוונתו להפר את ההסכם עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בכדי להתאחד למפלגה אחת יחד עם הימין החדש והאיחוד הלאומי – כך דווח ב'חדשות 12'. פרץ הבהיר ליו"ר הימין החדש נפתלי בנט ולראש הממשלה בנימין נתניהו שחבירה כוללת תיתכן רק עם בן גביר בפנים – והסיכוי שזה יקרה קטן מאוד, זאת עקב התנגדותו של בנט לחבור לעוצמה יהודית הקיצונית.

"למרות כל הביקורות, אנו מצילים עשרות אלפי קולות ימין. הקולות האלה במערכת הבחירות הקודמת הלכו לפח. אני לא מתכוון לוותר על החיבור הזה", הסביר פרץ פעילים במפלגתו. ב'וואלה' דווח כי מנכ"ל הבית היהודי כתב בקבוצה פנימית כי המפלגה נערכת "להקמת רשימה פצצה של הבית היהודי. אנחנו לא מנהלים שום משא ומתן ואת החיבור עם עוצמה יהודית אנחנו לא מפרים בשום מצב. מי שמרגיש לא נוח עם זה, יצטרך לקבל החלטה אישית עם עצמו".

מנגד, ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 במפלגה, כתב בטוויטר כי "מתוך גודל האחריות לעם ישראל, לימין ולציונות הדתית, ומתוך שהמכנה המשותף בינינו, גדול על כל מפריד. אני קורא לחברי יו"ר הבית היהודי – שר החינוך הרב רפי פרץ, בל נהמר ונעשה שוב את הטעויות שנעשו בשנה האחרונה, בה היו מפלגות שלא עברו את אחוז החסימה ואיבדו קולות לימין. למרות כל המשקעים שבין המפלגות, נקיים משא ומתן פנים אל פנים, לא דרך התקשורת, נחזור לנקודה המשותפת בה היינו רק לפני ארבעה חודשים".

בתוך כך, יו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד התייחסה להסכם עם האיחוד הלאומי ואמרה כי, "אתמול בלילה נוצרה הזדמנות לבצע איחודים בימין, בנט, סמוטריץ ואני, עובדים יחד כבר הרבה שנים, פוליטיקאים מאוד ביצועיים, עם הרבה הישגים מוכחים ויכולת עשייה. אנחנו חושבים שכרגע עבור מחנה הימין הדבר הנכון, שהבית היהודי, בהובלת רפי פרץ, יצטרפו אלינו ונצעד יחד לניצחון גדול. כרגע אפשר לשים מחלוקות בצד ולנסות להגיע לאיחוד גדול".

ח"כ מתן כהנא מהימין החדש הודיע היום ליו"ר סיעתו נפתלי בנט, כי הוא לא יוכל להישאר חבר במפלגה אם עוצמה יהודית תצטרף. כהנא אמר למקורביו כי "אם בן גביר בפנים – אני בבית". ח"כ כהנא נימצא במקום השלישי בימין החדש ונחשב למקורב מאוד ליו"ר בנט. גורמים בכירים בימין החדש אמרו בשיחה ל'חדשות JDN' כי איחוד עם הבית היהודי יתאפשר רק בלי עוצמה יהודית ו"שראש הממשלה ידאג למצוא להם פיתרון".

כאמור, מוקדם יותר חתמו ראשי מפלגת 'הימין החדש', נפתלי בנט ואיילת שקד עם יו"ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. בהודעה משותפת מטעם שתי המפלגות נמסר כי, ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שיוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי. נמשכים נסיונות המשא ומתן בין בנט-שקד-סמוטריץ' לרפי פרץ. השלושה הציעו לבית היהודי שני מקומות בעשירייה הראשונה, כולל מקום שני לפרץ, אך ציינו כי הם אינם מעוניינים לרוץ עם עוצמה יהודית, שאיתה פרץ חתום על הסכם ריצה משותפת.

ל'חדשות JDN' נודע כי הרשימה המסתמנת תהיה בראשות השר נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' במקום השני, איילת שקד במקום השלישי, אופיר סופר (האיחוד הלאומי) במקום הרביעי, מתן כהנא (הימין החדש) במקום החמישי, במקום השישי גם כן נציג הימין החדש. במקרה והבית היהודי יצטרפו, שקד צפוי להתקדם למקום השני ורפי פרץ יקבל את המקום השלישי או הרביעי, יתר המועמדים יזוזו אחורה, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי יקבל את מקום השמיני.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט אחראי להכל, הוא זרק 4 מנדטים לפח, היו חסרים לו 1400 קולות בשביל שיהיה לנו 63 פלוס מנדטים,אז הוא האחרון שיכול לדבר,כל הבלאגן התחיל מחוסר אחריות שלו, לקחת אחריות זה דבר חשוב, ושוב חוזרים על הטעות, אז סמוטריץ דיבר נגד בנט עכשיו הולך איתו, חחח והכי מצחיק שמי שהביא את ישראל למצב הזה זה בנט והוא עכשיו שר הביטחון, איזה פרס, הלא ייאמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture