Noam Revkin Fenton/Flash90

שמולי הציע לגנץ: שריון לח"כ מהעבודה בשביל קידום פריג'

על פי הדיווח חבר כנסת מסוים מהעשירייה הראשונה בעבודה-גשר-מרצ ישובץ באופן טכני עד אחרי הבחירות במקום השלושים ברשימת כחול לבן, וזאת כדי לפנות מקום לפריג' במקום גבוה יותר. בתוך כך, בועידת מרצ פנה חה"כ ליו"ר הורביץ ואמר "מנהיג צריך לא להיות לחיץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגת העבודה-מרצ-גשר מודעים לכך שיש בעיה עם היעדר הייצוג הערבי במעלה הרשימה, ולכן עומדים במפלגה להגיש הצעה די יצירתית לבני גנץ ולכחול לבן. על פי ההצעה של שמולי, חבר כנסת מסוים מהעשירייה הראשונה בעבודה-גשר-מרצ ישובץ באופן טכני עד אחרי הבחירות במקום השלושים ברשימת כחול לבן, וזאת כדי לפנות מקום לעיסאוי פריג' במקום גבוה יותר.

על פי הדיווח של 'חדשות 12', מי שעומד מאחורי ההצעה, כך על פי בכירים בעבודה, הוא חבר הכנסת איציק שמולי – מי שבמידה רבה היה המנוע המרכזי שדחף לאיחוד. בעבודה-מרצ-גשר אומרים למעשה: אנחנו עשינו הרבה כדי ששום קול לא ייזרק, ובלענו איחוד שהיה קשה לנו איתו. בוא התכבד אתה בני גנץ, ועשה את המינימום שבמינימום עבורנו בחזרה. בסביבתו של שמולי סירבו להשיב אם אכן הוגשה ההצעה הזאת, אך ציינו שנבחנות כל האופציות ונהפכת כל אבן במטרה להחליף את השלטון.

ח"כ איציק שמולי מסר בתגובה: "אני אהפוך כל אבן כדי שננצח בבחירות. עניין הייצוג הערבי קריטי למחנה השינוי. שתי המפלגות פעלו באחריות וסולידריות וסייעו לכחול לבן בהבטחת שלמות הגוש במהלך האיחוד. ההצעה מבטיחה שכחול לבן תגדל להיות המפלגה הגדולה אך לא תעשה זאת על ידי פגיעה בשותפות הטבעיות שלה".

בתוך כך, הסערה סביב הצבתו של חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' במקום ה-11 בלבד ברשימה המאוחדת של העבודה-גשר ומרצ נמשכת. כ-150 חברי מפלגה ותומכים שהגיעו הערב (שלישי) לאולם "צוותא" בתל אביב אישרו את ההסכם לאיחוד הרשימות – אך רבים ביקשו לדון מחדש בסדר המועמדים.

עתירתו של פריג' לבית הדין המפלגתי נגד ההחלטה שלא עומדת בחוקי המפלגה לדבריו נדחתה, אך הנהלת המפלגה קיבלה את דרישתו להצביע על שתי ההחלטות בנפרד.

חבר הכנסת לשעבר עלה על הבמה כשהוא כועס ונסער. "מנהיג צריך לא להיות לחיץ", פנה ליו"ר הורוביץ. "מנהיג צריך לשמור על עקרונות. הצעת ההחלטה הזו היא תרמית והיא לא נכונה. כן להסכם עם מפלגת העבודה, לא לשריונים". הוא התייחס לעשרות אלפי הקולות שקיבלה המפלגתה בזכותו בבחירות הקודמות ואמר: "לקחנו את הקולות כמו שלוקחים מלוע הארי. זה לא היה פשוט. עם כל זה הצלחנו להגיע לחצי מנדט".

פריג' הציג כדוגמה את חבר הכנסת עופר כסיף, המועמד היהודי שהוצב במקום השלישי ברשימה המשותפת. "תסתכלו על עופר כסיף, ממוקם במקום שלישי כאמירה, ולא כמספר קולות פוטנציאליים. זה מה שצריך להנחות אותנו. התחייבויות אישיות ופוליטיות. יש מוסר ויש אנושיות ויש פוליטיקה. אסור לבעוט בכל מה שבנינו".

כזכור, אחרי האיחוד בשמאל: ח"כ לשעבר עיסאווי פריג' מקום 6 ברשימת מר"צ שקיבל את המקום ה – 11 הלא ריאלי ברשימה המאוחדת, עתר היום (שלישי) לבית הדין של מפלגת מר"צ נגד השיריון של סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן במקום השביעי.

פריג' כתב כי העתירה מוגשת בשל העובדה, "שהצעת ההחלטה שמבקש להביא יו"ר המפלגה נשלחה אל חברי הוועידה אמש לקראת חצות הליל, הצעה, שמבקשת מחברי הוועידה לאשר שורה של התקשרויות פוליטיות, הן בריצה משותפת עם מפלגת העבודה, והן בחיבור, שמשמעותו החוקית לא הובהרה והסכם בגינו לא נשלח אל חברי המפלגה ואך מבקש להכניס לרשימת מר"צ לכנסת מועמדים מטעמה, שלא נבחרו על ידי המפלגה. הצעת השריון כאמור מובאת, בניגוד לחוקת מרצ ולתקנונה, ללא דרישה לתיקון החוקה והתקנון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפלגות הכלאים, תשריינו לליברמן מקום כיהוא לא הולך לעבור את אחוז החסימה שהוא הגדיל את האחוז, בור כרה ויפול בשחת עושהו

שישריינו אותו במשותפת. כמה ערבים כבר יצביעו למפלגה שעשתה את הנכבה.

השיבה שופטינו כבראשונה. נמאס לנו מכל המשוגעים האלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture