Flash90

דיווח: הליכוד הציע להרב חיים דרוקמן לעמוד בראשות הבית היהודי

המאמצים לאיחוד בגוש הימין: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה עם הרב חיים דרוקמן מבכירי הציונות הדתית והציע לו לעמוד בראשות הבית היהודי, הרב דרוקמן סירב, אך הבטיח לנתניהו לתמוך ברשימת הבית היהודי כדי שיעברו את אחוז החסימה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הדקה התשעים: היום (רביעי) בשעה 00:00 ייסגרו הרשימות לכנסת ה-23, ובגוש הימין מתחוללת סערה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לקראת חצות הלילה להרב חיים דרוקמן מבכירי רבני הציונות הדתית, וביקש את עזרתו באיחוד כל מפלגות הימין.

ע"פ דיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל, בליכוד יזמו הצעה להעמיד את הרב דרוקמן בן ה 87 בראשות מפלגת הבית היהודי במקומו של השר רפי פרץ, ובכך לפתור את המחלוקת בין המפלגות. 'במעריב' דווח כי הרב דרוקמן דחה את ההצעה אך הבטיח שיתמוך במפלגת הבית היהודי כדי לעזור להם לעבור את אחוז החסימה.

בתוך כך, העיתונאי 'עמיחי אתאלי' מפרסם הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר אמש לאיש התקשורת ופעיל הימין שמעון ריקלין ודחף אותו להצטרף לבית היהודי. ראש הממשלה מבין שככל הנראה אין מנוס מריצה של שתי רשימות מימין לליכוד ולכן אמר לריקלין שחשוב שיחזק את הבית היהודי.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר להחלטה של הימין החדש להטיל וטו על ריצה עם עוצמה יהודית ואמר: "אין לנו מחלוקת באידיאולוגיה, אבל אם נשקיע 90% כדי להסתדר ו-10% בעשייה, אני לא מוכן להיות שם. למה שכן נצרף אותו?".

בראיון 'לגלי צה"ל' קרא סמוטריץ' לרפי פרץ לבוא לאיחוד עם הימין החדש ואמר: "אם הרב רפי רוצה להצטרף לפי האווירה שלנו במפלגה ובדינמיקה בינינו הוא מוזמן. לא הייתי שמח לראות את מפד"ל ההיסטורית נמחקת מהמפה הפוליטית בביזיון".

כזכור, אמש דווח 'בחדשות 12' כי על רקע הפיצול בימין כאשר בשלב זה טרם הושג הסכם על ריצה משותפת בין הימין החדש, בהובלת בנט ואיילת שקד יחד עם בצלאל סמוטריץ', והבית היהודי בהובלת הרב רפי פרץ יחד עם רשימת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר. ראש הממשלה איים לפטר את נפתלי בנט מתפקידו כשר הביטחון במידה שירוצו שתי רשימות ימין נפרדות בימין.

על פי הדיווח, עוד לפני החבירה של הימין החדש לסמוטריץ', נפגשו נתניהו ובנט מספר פעמים בהן הועבר לשר הביטחון המסר לפיו אם ירוץ ברשימה נפרדת מזו של חלקים אחרים בציונות הדתית, הוא לא יוכל להמשיך בתפקידו כשר הבטחון. בסביבתו של נתניהו טוענים כי לא מדובר באיום, אלא בתיאור עובדתי: אם יהיה פיצול בציונות הדתית, בנט ייאלץ לתקוף את נתניהו כדי להשיג מצביעים ולא יוכל להמשיך בתפקיד.

מסר דומה הועבר גם לסמוטריץ', כשגם שם לא ברור אם מדובר באיום או בתיאור עובדתי: מרגע שחבר לבנט, אם זה לא יוכל להמשיך בתפקידו – ודאי שגם סמוטריץ' לא יוכל להמשיך לכהן כשר בממשלת נתניהו. בנט, מצידו, מעביר את המסר לפיו אם לראש הממשלה חשובים הקולות של בן גביר – שישריין אותו בליכוד.

מוקדם יותר, קראה מפלגת הליכוד לאיחוד בגוש הימין על מנת ליצור בלוק טכני, וטענה כי יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, אשם בפלונטר הפלויטי: "השמאל התאחד – הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות. לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את ״עוצמה״ החוצה ממפלגתו. לכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין".

בליכוד טענו עוד כי בנט צריך לקחת את האחריות עליו: "כפי שאורלי לוי מצאה את עצמה באותה מפלגה עם תמר זנדברג ממרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות", לשון הודעת הליכוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למרות שהוא נוהג להתקראות כך הוא לא רב

הימין תמיד מתאבד

עפר לפיך. מוחה על ביזיון ת"ח וצדיק. רשע שכמותך, תחזור בתשובה כדי שלא ידונו אותך למעלה

בנט דפק את ביבי דפק את הבית היהודי דפק את שקד דפק את הימין דפק את המדינה ולא מפסיק אנחנו בסבב שלישי רק בגללו וימשיך לבגוד בכולם רק בשביל החלום לשבת על כחסה ראש הממשלה

בושה איך אתה מדבר לתלמיד חכם עצום שרוב שנותיו למד תורה, עמד ועומד בראש מוסדות תורה גדולים וללא ספק הוא מגדולי הדור. הגיע הזמן שגם החרדים יתחילו לכבד את תלמידי החכמים של הציבור הציוני דתי. תתבייש לך איך יהודי מדבר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture