צילום: דוד כהן / פלאש 90.

יוזמה להכריז על אסון לאומי בעקבות אירועי מזג האוויר

לאחר שחלק מבעלי העסקים לא יכולים לשוב לעבודתם בעקבות פגעי מזג האוויר, קריאה לראש הממשלה להכריז על מצב של 'אסון לאומי' ושהממשלה תיכנס לפתור את הבעיות בעיר נהריה ובמקומות אחרים בהם טרם באו על תיקונם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אברהם חסידה, אתר ביזנעס

לאחר שוך הסערות הקשות שגרמו נזקים במאות מיליוני שקלים וגבו חיי בני אדם, קריאה לראש הממשלה להכריז על העיר נהריה וכל שאר המקומות שניזוקו ממזג האוויר הקשה, כמוכות אסון לאומי.

ביזנעס שימושי

מדובר בפנייה של עמותת 'אני שולמן' בעלת דף הפייסבוק הפופולרי של בעלי העסקים העצמאיים, שנשלחה אמש בשמה על ידי עו"ד גיל אפרתי, המבקש מנתניהו לשקול להכריז על אירוע אסון לאומי.

בדף הקבוצה עלו טענות קשות של בעלי עסקים בעיר ובערים אחרות, על התנהלות של גרירת רגליים מצד הרשויות וחברות הביטוח, בכל הנוגע לנזקיהם הכבדים. כמו גם, על עסקים שלא יכולים לחזור לפעילותם ומסלולם.

מטרת הפניה לראש הממשלה, לזרז את הטיפול במפגעים ובנזקים שנגרמו לבעלי העסקים בעיר ובכל שאר חלקי הארץ, במקומות בהם טרם באו על תיקונם.

בפניה לראש הממשלה נכתב, "כידוע לך, הסופה הכבדה גרמה להצפות בכל רחבי הארץ ובעיר נהריה בפרט, ולבסוף גם לקריסה מוחלטת של התשתיות העירוניות. בעקבות זאת, נגרמו נזקים כבדים ביותר לעצמאים ובעלי עסקים רבים בעיר".

במכתב נטען כי מדובר בהזנחה מתמשכת של העירייה, שהתעלמה לאורך השנים מפניות חוזרות ונשנות מצד בעלי עסקים, המתריעות מפני התשתיות הרעועות וההזנחה המתמשכת. "למרבה הצער, הכתובת הייתה על הקיר", כותב אפרתי.

בהמשך הוא מפרט כי המצב כיום, 10 ימים לאחר שוך הסערה, הוא קטסטרופלי. תושבים רבים נאלצו לעזוב את ביתם, בחלקים רבים של העיר ישנן הפרעות יום יומיות באספקת החשמל והמים, כבישים ומדרכות רבות קרסו וכו'. למותר לציין, שרבים מהמפגעים טרם הוסרו מהמרחב הציבורי ומסכנים את הציבור.

צילום: פלאש 90
בנוסף, בעלי עסקים רבים נותרו חסרי אונים כאשר נמנעת מהם האפשרות לשוב לעבודתם. כך למשל, קניון הארנה נותר סגור כבר למעלה מ-10 ימים, ובעלי העסקים בו נותרו מחוסרי עבודה ופרנסה. היום פורסם שייקחו עוד כמה שבועות עד שיסיימו את תיקון הנזקים ובעלי העסקים האלו לחזור לעבודתם. כך גם רבים מן העסקים לאורך רחוב הגעתון בעיר מושבתים ורכוש רב בהם ניזוק.

את מכתבו מסיים אפרתי בשם 'אני שולמן', "כאמור, מצב הדברים הנוכחי הוא בגדר אסון לאומי שהרשות המקומית אינה מצליחה להשתלט עליו. לאור זאת, נדרשת התערבותך האישית בכדי להשיב את שגרת החיים בעיר לסדרה.

מעבר להסרת המפגעים שנותרו במרחב הציבורי, ולחידוש התשתיות העירוניות, נדרשת פעולה מידית ודחופה של הממשלה.

ביום ראשון ביקר ראש הממשלה בנהריה יחד עם שר הפנים אריה דרעי, עם שר החוץ ישראל כ"ץ ועם שרת השיכון יפעת שאשא ביטון, לנחם את משפחתו של מוטי בן שבת ז"ל שנספה בעת ניסיונותיו להציל ילד מסחף ולעמוד מקרוב על מצב העיר.

לאחר ניחומי אבלים וסיור בעיר, קיים ראש הממשלה נתניהו דיון בעקבות נזקי הסערה ועל תכנית סיוע לעיר. רה"מ נתניהו ציין, כי בתיאום עם שר הפנים דרעי הוחלט להעניק לעיר סכום ראשוני של 5 מלש"ח. בנוסף, יועברו עוד 20 מלש"ח בשבוע הבא, עבור גיבוש מתווה מיוחד לשיקום העיר. המתווה יגובש בהובלת משרד רה"מ ובשיתוף משרד האוצר ומשרד הפנים ויסוכם כבר בימים הקרובים.

השר דרעי פנה לרה"מ ואמר: "נהריה איננה חזקה כמו אשדוד ות"א. העיר נמצאת בתוכנית הבראה עם גירעונות גדולים ומתמודדת עם הקשיים בהצלחה. פגעי מזג האוויר נפלו עליה כעת, והיא לא תוכל להתמודד לבד עם הנזקים ללא סיוע של הממשלה. חייבים להירתם ולעזור לעיר. לבחון החלטת ממשלה נקודתית, אולי ביחד עם אשקלון ואולי לשקול קיצוץ רוחבי כדי לממן את נזקי הסופה".

נזכיר בהקשר בעלי העסקים הנפגעים, גם את פנייתם של איגוד לשכות המסחר, לפטור את כל בעלי העסקים שנפגעו מארנונה לחודשיים ינואר ופברואר.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שהעצמאים יעשו כמו הנהגי מוניות
מי שיחבק אותם עכשיו
הם יצביעו לו בבחירות
אחרת מה זה יעניין את הממשלה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture