צילום: חוסן לישראל

יברקן: "את 'האתיופים' לא קונים בכסף – איני מתכוון לערוק בעד שום תפקיד"

גדי יברקן שהיה חבר עד אתמול במפלגה ששמה לה למטרה להדיח את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצטרף אתמול ליכוד, אך האמירות שלו מהעבר בלי נשכחות: "נתניהו לא מבין, את 'האתיופים' לא קונים בכסף - הליכוד המפלגה היחידה שהדיחה את המועמד 'השחור'"

גדי יברקן, איש העדה האתיופית, שהיה חבר כנסת מטעם כחול לבן בשתי הכנסות האחרונות, התפטר אתמול מהכנסת וערק לליכוד, שם מוקם במקום ה-20, היה בעבר חבר ליכוד, אך בשנה האחרונה ניהל כמו יתר חבריו לשעבר ב'כחול לבן', מתקפה חריפה מגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חברי הממשלה, הליכוד והקואליציה.

כך למשל, רק לפני חודש כתב בטוויטר: "בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, הליכוד סוף סוף מתייחס ברצינות ליוצאי אתיופיה ולא לוקח אותם כמובן מאליו כפי שעשה במשך 30 שנים. נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם שעברו ל"כחול לבן". רק דבר אחד נתניהו לא מבין, את 'האתיופים' לא קונים בכסף. דבר אליהם רק בערכים ובאידאולוגיה. מה שאין כבר בליכוד של היום. אני גאה לעמוד בראש הקהילה שדרכיה דרכי נועם, וכל נתיבותיה שלום".

במקרה אחר נכנס לעימות עם חברתו מפלגתו (מאז אתמול) השרה מירי רגב: "תגובת משרדה של השרה רגב לטענותיי המוצדקות והעובדתיות היא דוגמא מתומצתת לכל מה שרע, חולה וגזעני אצלה באופן אישי, ובממשלה הרעה, המשניאה והמפלגת אותה היא מייצגת", כתב בטוויטר והוסיף, "רגב שעשת קרייריה פוליטית משנאת כל מי שלא דומה. ממשיכה בשיח רדוד וגזעני. הבושה היא שלנו אזרחי ישראל שהאישה הזו ממש בשעות אלה משמשת כממלאת מקום ראש הממשלה בעת שהותו בחו״ל. חרפת רגב לא תפגע בקהילת יוצאי אתיופיה בשום אופן והציבור שלנו יידע לבוא איתה חשבון ולסלק אותה בבושת פנים מהזירה הציבורית".

במקרה אחר תקף את כל הממשלה, "את כל הממשלה הזו צריכים לשלוח לבית משפט על 'הפרת אמונים'. הפרת אמונים לתושבי הדרום, ולאזרחי ישראל בכלל. בימים ההם אין מלך בישראל ואיש הישר בעיניו יעשה. כאזרח וכמי שמכיר את תושבי הדרום, ואשקלון בפרט, עצוב לי מאוד לקרוא את הדו"ח הזה. עצוב עוד יותר שעל תושבי הדרום אמרה שרה בממשלת ישראל, מחבלת התרבות ומחריבת מורשת ישראל מירי רגב על תושבי אשקלון : "אז מה אם ירו על אשקלון טילים"? הבדיחה על חשבוננו. ואת מחיר הבדיחה משלמים ונשלם בחיי אדם בדרום".

מנגד, במהלך השנה האחרונה היה לו גם ציוץ אחד חיובי כלפי נתניהו, אחרי הגשת כתב האישום נגדו כתב יברקן בטוויטר כי, "דווקא בשעתו הקשה של רה"מ נתניהו, לצד המעשים שהוא מואשם בהם חשוב שנזכור, האיש עשה דברים גדולים עבור עם ישראל במשך הקרייריה הפוליטית שלו. אני מאחל לו שיצא זכאי במשפט".

במקרה אחר תקף את הליכוד על שח"כ לשעבר אברהם נגוסה לא הוצב במקום ריאלי ברשימה: "הליכוד המפלגה היחידה שהדיחה את המועמד "השחור" (אברהם נגוסה) שנבחר בפריימריז, למקום ה28 והודח למקום 52. או ש"ס שלא מוכנה לקבל תלמידים שחורים אתיופים למסגרות החינוך שלהם? שנערים שחורים נהרגים ע"י שוטרים ואף מנהיג "שחור" לא יצא לגנות? אתם לא מתביישים שאתם עושים מזה פוליטיקה?"

ונסיים עם האמירה שלו מלפני כחצי שנה אז הוצע לו לערוק לליכוד ולמנוע בחירות נוספות: "כאיש ימין, אני מעריך את הליכודניקים, הייתי שם. אבל המדינה יותר חשובה. לכן איני מתכוון לערוק בעד שום תפקיד בכיר ככל שיהיה, ערכים לפני הכל. בחירות ישתקו את המשק, ומעל ל-3 מליארד ש"ח שילכו לפח. שלא נדבר על הפגיעה באמון הציבור חברי בליכוד, גלו אחריות לאומית, הצביעו נגד פיזור הכנסת".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בטח נראה בסקרים שגוש הימין גדל משמעותית וגוש מרכז שמאל מצטמק…

גדי כל הכבוד שחזרת לבית….

מצחיק כמה קולות הוא הוסיף לליכוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו