אוליבייה פיטוסי / Flash90

היועמ"ש דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לקבלת כל חומרי החקירה

ברקע בקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה, היועמ"ש השיב בשלילה לדרישתו לקבל את חומרי החקירה, בנימוק כי החומרים יגיעו לידיו כשכתב האישום יוגש לבית המשפט. במכתב לבאי כוחו של נתניהו, הוא הוסיף כי "ליבת חומרי החקירה מצויה בידיהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה הבוקר (ראשון) את בקשת פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל את חומרי החקירה, אף שכתב האישום נגדו טרם הוגש לבית המשפט. נתניהו ביקש לקבל לידיו את כלל חומרי החקירה לפני הדיונים בבקשת החסינות שהגיש, זאת בניגוד לחומרי החקירה שאליהם הוא זכאי לפי חוק, ואותם קיבל עוד לפני השימוע.

אחת מהטענות של נתניהו, היא שהוא צריך את כל חומרי החקירה כדי להתכונן לקרב החסינות. על כך, מנדלבליט ענה במכתבו כי "חומרי החקירה הרבים שהועמדו לרשותכם מקיפים את כל הנדרש עבור בקשת החסינות, ואף הרבה מעבר לכך. משכך, לא נמצא כי יש בסיס לטענה שאתם זקוקים למלוא חומר החקירה לשם טיעון מלא בבקשת רה"מ במסגרת הדיון בבקשת החסינות".

עוד כתב היועמ"ש כי "נקודת הזמן שבה נדרשת הרשות להעמיד לרשות הנאשם את מלא חומר החקירה בעניינו היא במועד הגשת כתב האישום. עובר למועד זה, נקבע איזון שונה, במסגרתו אין מקום להעביר את מלוא חומר החקירה וזאת גם במקרה בו נתקבלה כבר החלטה מקדמית לשקול הגשת כתב האישום בכפוף לשימוע, או שהתקבלה החלטה להגיש את כתב האישום לבית המשפט, מבלי יכולת לממש החלטה זו בשל קיום דיון בבקשה למתן חסינות. מכאן, שבנקודת הזמן הנוכחית, לא קמה עילה למסירת כלל חומרי החקירה לעיון מרשכם, כפי שהתבקש במכתב".

"חומרים אלו כוללים את כל חקירות החשודים", המשיך מנדלבליט. "מאות עדויות עדים, עשרות אלפי עמודים של תמלילי חקירות, חומר חשבונאי, הקלטות, מזכרים וכיוצא בזה ראיות, המהוות את ליבת חומרי החקירה בתיקים הנוגעים למרשכם". מעבר לכך, הבהיר מנדבליט, הליך החסינות לא בא להחליף את ההליך הפלילי – ובהתאם לכך אין מתפקידה של ועדת הכנסת לבחון מחדש את הראיות ואת חומרי החקירה.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "איך אפשר להילחם בעד האמת אם מסתירים את חומרי החקירה שמעידים על סחיטה באיומים של עדי מדינה, אכיפה בררנית ותפירת תקדימים משפטיים שלא קיימים בתולדות האנושות? מי שממשיך להתנהל בחוסר שקיפות כנראה רוצה להשיג תוצאה ידועה מראש. כל דבר שיכול להגן על נתניהו ולחשוף את האמת- נחסם, וכל דבר שיכול למנוע ממנו להתמודד ולנצח- מקודם בכל מחיר".

כזכור, בשבוע שעבר, בתום דיון סוער הוועדה המסדרת בראשות חה"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אישרה את הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההחלטה ועדת הכנסת תדון גם בהקמת ייתר הוועדות. בוועדה יהיו חברים 30 חברי כנסת, בדומה להרכב הוועדה המסדרת ובראשות הוועדה יעמוד ח"כ אבי ניסנקורן. הקמת הוועדה טעונה את אישור מליאת הכנסת.

בתוך כך, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יכנס את מליאת הכנסת השבוע אלא רק בשבוע הבא, בשל כנס השואה הבינלאומי בירושלים הנערך בימים רביעי וחמישי השבוע – כך מעריכים גורמים במערכת הפוליטית. יצוין כי כל עוד מליאת הכנסת לא דנה ומאשרת את החלטת הוועדה המסדרת להקים את ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינות נתניהו – אין כל אפשרות לכנס את ועדת הכנסת לדיון בנושא.

אם אדלשטיין לא יכנס את הכנסת גם בשבוע הבא, מתכוונים בכחול לבן ליזום מהלך של הדחת יו"ר הכנסת מתפקידו ובחירתו של ח"כ מאיר כהן (כחול לבן) ליו"ר הכנסת. בכירים בכחול לבן העריכו כי היום או לכל המאוחר מחר יודיע אדלשטיין על החלטתו לכנס את הכנסת – אולם הוא יורה על כינוס המליאה רק ביום שני הבא.

בכחול לבן מאשימים את אדלשטיין ב"גרירת רגליים", אך גומרים במפלגה אמרו כי מאחורי הקלעים מתנהל "שיח שקט" עם יו"ר הכנסת. במקרה ויכריז כבר השבוע על כינוס המליאה בשבוע הבא, יבליגו בכחול לבן ויפתחו בבליץ של דיונים כדי להקים את ועדת הכנסת, ואז לקיים דיון והצבעה על בקשת החסינות של נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נימוק בגרוש!!! מנדלבליט הוא לו יותר מבובת מריונטה על חוט בידיים של השמאל הרידיקאלי שלא מצליח להחליף את השלטון בקלפי אז הוא מנסה במערכת משקר המשפטית

מנדבליט רץ לבקש צו איסור פרסום על קלטות בפרשת הרפז, התוכן קיים בחלקו בגוגל ומוכיח שהוא עבריין שלא נשפט,אי שקיפות בכל חומרי חקירה בתיקי נתניהו, הדלפות נגד נתניהו בתקשורת ,הצהרות עדי הגנה שלא נחקרו המזכים את ביבי ,מלמדים על אכיפה בררנית, ותפירת תיקי נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture