Moshe Shai/FLASH90

אמה של נעמה יששכר חזרה לארץ: "השבוע אדע מתי היא משתחררת"

אמה של נעמה יששכר הכלואה ברוסיה הגיעה לארץ ואמרה: "השבוע אדע מתי היא משתחררת. אני רוצה לכבד את פוטין, אני מאמינה שהוא יחון אותה ויחזיר אותה הביתה כמה שיותר מהר. עזבתי בבכי, השארתי אותה שם, ואם לא יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר שהורשעה ברוסיה, נחתה היום (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שביקרה את בתה במוסקבה, זאת לקראת ביקורו של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין בישראל, במהלכו ייתכן וייתן הצהרה בנוגע לבתה: "הגעתי כי זהו רגע האמת, השבוע אדע מתי היא משתחררת. זה שבוע לא קל. אני רוצה רק לבקש מכל הפעילים של נעמה, אנחנו נפסיק את כולם, אנחנו נכבד את הנשיא", אמרה עם הגעתה ארצה.

עוד אמרה אמה של נעמה: "אני באמת רוצה ללכת לראות את ראש הממשלה ולחזק אותו, ואני מאוד רוצה לכבד את הנשיא פוטין, אני מאמינה שהוא יחון אותה ויחזיר אותה הביתה כמה שיותר מהר. זו התקווה וזו האמונה. עזבתי בבכי, השארתי אותה שם, ואם לא יהיו הפתעות אני אלך להביא אותה".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הבוקר בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "לפני כשנה הזמנתי את הנשיא פוטין לטקס חנוכת האנדרטה להנצחת הרוגי המצור בלנינגרד ואני שמח שהוא נענה להזמנתי. השבוע, בזמן ביקורו אנחנו נחנוך את האנדרטה בירושלים, כאן, בגן סאקר". עוד אמר נתניהו: "שוחחתי עם הנשיא פוטין גם על עניינה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבהזדמנות הזאת של הביקור, נשמע גם בשורות טובות במהרה".

כזכור, אמש דווח 'בחדשות 13' כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי לתת הצהרה במהלך ביקורו בישראל ביום חמישי, הנוגעת לחנינה של נעמה יששכר. על פי הדיווח, יששכר ככל הנראה לא תגיע יחד עם פוטין לישראל, אלא מאוחר יותר. ב'חדשות 12' דווח כי השאלה היא לא אם יששכר תשתחרר מהכלא הרוסי – אלא מתי ומה ישראל שילמה בעבור הסכמתה של רוסיה.

ירון אברהם דיווח כי בכיר ישראלי התייחס היום לדיווחים השונים על התמורה שישראל תאלץ לספק לרוסים בתמורה לשחרור נעמה: "מה שישראל נותנת לא פוגע בה – אבל חשוב מאוד לפוטין". ההנחה היא שמדובר ככל הנראה באמירה ערכית כלשהי של נתניהו שתתמוך בנרטיב שהרוסים מנסים לגבש מול הפולנים על מעשיהן של המדינות במלחמת העולם השנייה. ייתכן, שכבר בנאום שלו ביום חמישי יתייחס נתניהו לנושא.

בכיר ישראלי צוטט הערב ב'ווינט' אומר כי "עשינו מספיק טובות לרוסים. חלקן קשורות למצב הביטחוני וחלקן להחזרת שרידי גופתו של זכריה באומל באפריל 2019 – בדיוק בחודש שבו נעצרה נעמה יששכר". הוא הוסיף, בהתייחסו במרומז לשחרור שני האסירים הסורים, כי "נוצר מעין 'שיח של טובות' בין ירושלים למוסקבה ונראה שהמאזן נטה לכיוון הנכון, גם אם חלק מהן לא בהכרח קשורות במישרין לנעמה – אך ייתכן שבעקיפין".

בתוך כך, נתניהו שוחח ביום חמישי האחרון עם פוטין על ההתפתחויות באזור ועל עניינה של יששכר שנשפטה לשבע שנים וחצי שנות מאסר בגין אשמת שווא של סחר בסמים. מלשכת נתניהו נמסר כי השיחה הייתה חמה ועניינית. "השיחה חיזקה את האופטימיות של ראש הממשלה שעניין שחרורה של נעמה יששכר מתקדם לקראת פתרון". בהודעה של הקמלין נמסר כי השיחה הייתה לקראת ביקורו של פוטין בישראל השבוע.

בעיתון הרוסי "קומרסאנט" דווח בסוף השבוע האחרון כי גורמים בכירים בממשל הרוסי לא פוסלים את האפשרות כי הנשיא ולדימיר פוטין יעניק חנינה לנעמה יששכר עוד לפני המראתו לישראל. פוטין צפוי להגיע לישראל בשבוע הבא להשתתף בפורם השואה העולמי שיתקיים בירושלים לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ ולרגל יום הזכרון הבינלאומי לשואה, ולפי הדיווח כבר קודם לכן יעניק חנינה לנעמה יששכר.

ב'חדשות 13' דווח כי בכירים ישראלים מעריכים שחלה התקדמות במגעים בין ישראל לרוסיה בעניין שחרורה של נעמה יששכר. לדברים, יתכן כי המגעים עם מוסקבה יובילו לפריצת דרך שתאפשר את החזרתה לארץ. עד לפני כמה ימים, ההערכה בנוגע לסיכוי לשחרר את יששכר הייתה פסימית, אך לדברי הבכירים – השיחה שהתקיימה בין נתניהו לפוטין הביאה לשינוי חיובי בהערכות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture