יונתן סינדל / Flash90

בנט לנתניהו: "דיבורים לא מספיקים, הבא להצבעה את סיפוח בקעת הירדן"

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס להצהרת נתניהו על סיפוח בקעת הירדן ואמר: "הדיבורים על החלת הריבונות בבקעת הירדן, הם מבורכים, אך אלו רק דיבורים". בנט הוסיף: "קורא לראש הממשלה להביא להצבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב צו להחלת הריבונות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הימין החדש ושר הביטחון נפתלי בנט התייחס הבוקר (רביעי) להצהרה של נתניהו כי בכוונתו להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "הדיבורים על החלת הריבונות בבקעת הירדן, בשומרון וביהודה הם מבורכים, אך אלו, כאמור, בינתיים רק דיבורים".

"המבחן היחיד הוא המעשה אני קורא לראש הממשלה להביא להצבעת הממשלה ביום ראשון הקרוב צו להחלת הריבונות, ואחר כך להביא את הצו לאישור הכנסת ביום שלישי, רק מעשים בפועל יקבעו", סיכם בנט.

גם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, תקף בחריפות את נתניהו, בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "אדוני ראש הממשלה עכשיו ברור יותר מאי פעם שאין לך שום קשר לא לימין ולא לשמאל. בקעת הירדן מעניינת אותך כקליפת השום. הדבר היחיד שמעניין אותך זו חסינות".

"אבל, מעבר לחסינות ולכל הספינים יש כאן מדינה. אתה מכהן כראש ממשלה ברצף משנת 2009, ומשום מה למעלה מעשור לא שמעתי אותך מדבר כל כך הרבה על להחיל ריבונות על בקעת הירדן, שלא נאמר עושה פעולה כלשהי. יתרה מזאת ב-2 בדצמבר 2019 "ישראל ביתנו" הגישה הצעת חוק בנושא וניסתה לקדם אותה בכנסת ה-22. מי שדאג לסכל ו"לתקוע" את החוק היו הליכוד וכחול לבן ביחד".

ליברמן הוסיף: "המהלך שלך כל כך שקוף וציני, שאף אחד לא מאמין שבקעת הירדן באמת מעניינת אותך. זו הסחת דעת נטו מהדיון על החסינות, הדבר היחיד שבאמת מעניין אותך. אם החלת הריבונות כל כך חשובה ודחופה לך יש לי הצעה בשבילך: או שתעשה העתק הדבק לחוק שהגישה "ישראל ביתנו" ותעביר אותו ביום אחד בשלוש קריאות, כפי שמנחם בגין ז״ל העביר בזמנו את חוק רמת הגולן או אם זה ממש דחוף לך, תעביר בצו ממשלתי באשרור הכנסת".

"באותה ההזדמנות אני קורא לך להחיל ריבונות גם על מעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב ואריאל, ואולי סוף סוף תפנה גם את חאן אל-אחמר וסוסיא. העברת החוק רק בקריאה ראשונה זה לא יותר מספין זול". דבריו של ליברמן.

גם חברת הכנסת איילת שקד התייחסה הבוקר לנושא הסיפוח, ואמרה כי, "מדובר ביוזמה של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. יש עכשיו ממשל אוהד ותומך בארצות הברית – צריך לנצל את ההזדמנות. גם כחול לבן צריכים להצטרף. יש הזדמנות מדינית. הזדמנות שלא תחזור".

בראיון 'לרשת ב" אמרה כי "ימינה היא התנועה הכי אידאולוגית בכנסת. כשנכנסנו לפוליטיקה ב-2013, נתניהו דיבר על מדינה פלסטינית בבר אילן. לקח שבע שנים שהדבר חלחל והיום זה קונצנזוס".

מנגד, חבר הכנסת מכחול לבן, מאיר כהן אמר כי "אם ראש הממשלה היה רוצה לספח – היו לו 13 שנים. זה תעלול בחירות". בראיון 'לרשת ב" אמר כהן כי "נתניהו החזיר בחודשים האחרונים שני חלקים מהבקעה – נהריים וצופר".

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הצטרף להתקפות נגד ראש הממשלה, בראיון 'לגלי צה"ל' אמר כי "סיפוח בקעת הירדן יפגע באופן חמור בהתמודדות צה"ל מול איראן בכלל, ובנושא הגרעין בפרט". וכינה את נתניהו "נרקסיסט שנמלט מבית המשפט"
רה"מ לשעבר

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה אמר בראיון 'לגלי צה"ל' כי הוא מסרב להתייחס כרגע להמשך מהלכיו הפוליטיים העתידיים בעקבות הצהרת ח"כ בני גנץ, לדבריו מדובר בספין תקשורתי, עודה הדגיש "אם יהיה סיפוח בפועל נדבר אחרת".

כזכור, הבוקר דווח 'בכאן חדשות' כי בכירים בליכוד אומרים שראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי לשכתו פנו לבית הלבן כדי לקבל אור ירוק להמשיך בקידום מהלך של החלת ריבונות ישראלית על בקעת הירדן כבר לפני הבחירות,

לדברי אותם בכירים, זו גם הסיבה מדוע נתניהו לא הכריז שבכוונתו להביא בשבוע הבא את נושא החלת הריבונות להצבעה בכנסת, ויעשה זאת במידה ויקבל את אישור הבית הלבן.

אמש באירוע השקת הקמפיין של הליכוד הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בזמן הקרוב נחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן וצפון ים המלח ללא דיחוי ובלי שום וטו של טיבי. לא נעקור אף יישוב ולא נפנה אף אחד. נחיל את החוק הישראלי על כל ההתיישבות, בלי יוצא מן הכלל. נביא הסכמי שלום היסטורים עם עוד מדינות ערביות, נבלום את איראן ונביא הסכם הגנה עם ארה"ב. ידידנו הגדול טראמפ פועל בנחישות ובעוצמה מול איראן. כל הכבוד לו".

מוקדם יותר הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו להצהרת יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ כי בכוונתו להחיל ריבונות על בקעת הירדן לאחר הבחירות: "בני גנץ, אני שמח שסוף סוף החלטת לתמוך ביוזמה שלי להחלת החוק הישראלי על בקעת הירדן וצפון ים המלח. אני מצפה לתמיכה מלאה שלך ושל כחול-לבן במהלך ההיסטורי הזה. בקרוב מאוד אעמיד אותך במבחן הזה". מוקדם יותר אמר נתניהו: "למה לחכות לאחרי הבחירות אם אפשר להחיל ריבונות על בקעת הירדן כבר עכשיו בהסכמה רחבה בכנסת? בני גנץ, אני מצפה לתשובתך עוד הערב, אלא אם אחמד טיבי שם לך וטו".

מנגד יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה תקף את ח"כ גנץ ואמר בתגובה: "גנץ לאזרחי המדינה מגיע תקווה ולא חיקוי – ככה לא מחליפים ראש ממשלה. ‏סיפוח הוא חיסול כל סיכוי לדמוקרטיה ושלום. כנראה ששכחת שיש גם חיים אחרי הקמפיין. הניסיון הפתטי לקושש כמה קולות מהימין לא שווים את הרס העתיד של כולנו".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר בתגובה לדברי גנץ כי, "‏גם גנץ במספחים. אם זו התשובה של כחול-לבן לספין החלול של הימין – זה מעיד על חוסר ביטחון. ואם זו אכן הכוונה, לספח 40% מהשטחים באופן חד-צדדי ולחסל כל סיכוי להסדר – זה מעיד על חוסר הגיון. לא יודע מה יותר חמור. כך או כך זה מבהיר מצויין שלאנשי שמאל-מרכז אין מה לחפש בכחול-לבן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ בכלל היתחיל עכשיו אם הספין הזה לא נתניהו למה תוקפים רק את ביבי

בנט אתה שקרן!!!!!!! וחמדן ונגד השם!!!! הלוואי ולא תעבור את אחוז החסימה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture