ראש ישיבת בית מתתיהו עודד את תושבי 'נוף כנרת' טבריה

התרגשות וקורת רוח רבה בקרב מאות המשפחות בקריית דגל התורה שבשכונה החדשה נוף כנרת בטבריה עם ביקורו של הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' • ראש הישיבה שאינו נוהג לצאת מביתו באחרונה, חרג ממנהגו ובא להשתתף בחנוכת הבית לדירת נכדו חביבו. הביקור הפרטי הפך מהר מאוד לשיחת עידוד וחיזוק ולשיחת היום בקהילה התורנית של טבריה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א, ראש ישיבת 'בית מתתיהו' בא לביקור פרטי בטבריה, ביקור שהפך מהר מאוד בעל משמעות ציבורית עבור מאות המשפחות המתגוררות כבר עתה בקריית 'דגל התורה' שבשכונת 'נוף כנרת' טבריה.

הגר"ב ויסבקר שליט"א הגיע למעשה להשתתף בחנוכת הבית של דירת נכדו המתגורר בשכונה. אלא, שכאמור, מהר מאוד הפך הביקור הפרטי לשיחת עידוד וחיזוק לעשרות מהאברכים ומבני התורה שבשכונה שצבאו על הבית ונהנו ממנו עצה ותושייה.

שיחתו של הגר"ב שליט"א עוררה הדים רבים וגרמה קורת רוח רעננה לתושבי השכונה שכן הגר"ב אינו יוצא מביתו לשום אירוע אף לא לאירועי סיומי הש"ס הרבים אליהם הוזמן. הביקור החריג בבית הנכד שנחשב לאחד מחביביו ובשלו אף נסע עד לטבריה, משך מטבע הדברים תושבים רבים שביקשו לשמוע את דבריו המעודדים של ראש הישיבה.

הגר"ב שליט"א סיפר לנוכחים כי כאשר סיים הרב מפונוביז' זצ"ל את הפרויקט באשדוד, אמר כי היעד הבא אליו הוא שואף, הוא הקמתה של שכונת מגורים לבני תורה בעיר הקודש טבריה. זו, לדברי הגר"ב, אחת הסיבות לכך שבחר להגיע למקום. עוד העלה על נס את מקימי הקריה וחלוצי ההתיישבות בה ש"כל פעולותיהם נעשו לפי דעת תורה ונשענו על עצותיהם וברכותיהם של גדולי הדור שליט"א".

הגר"ב הבטיח לבני המקום כי יזכו לראות ברכה בעמלם ובמקום התיישבותם ונהנה לשמוע כי בחודשים הקרובים וביתר שאת לקראת חג הפסח הבא עלינו לטובה, צפוי גל אכלוס נוסף של עשרות משפחות שייהנו מתשתית תורנית איכותית ומקהילת אברכים בני תורה שהולכת ומתפתחת במהירות מפתיעה.

ראש הישיבה קבע מזוזה בדירת נכדו. הגר"ב ציין את העובדה שחנוכת הבית הפרטי היא חלק מחנוכת הבית הכללית של השכונה כולה, ושב והביע את ביטחונו כי כוח התורה שהוצב ביסודה של השכונה ימשיך וילווה את בנייתה וצמיחתה כל השנים. עוד אמר כי כאשר צורכי הפרט מתנגשים בצורכי הכלל, יש צורך בדעת תורה, דהיינו שאלת חכם. ודבר זה התקיים ומתקיים בשכונה זו.

"בגלל שחנוכת הבית הפרטי היא חלק מחנוכת הבית של הקריה התורנית כולה, חרגתי ממנהגי ובאתי לכאן כדי לכבד את השכונה, את תושביה האברכים האיכותיים ואת רב הקהילה ואת הכלל כולו". ראש הכוללים, הרב ברסלויער שליט"א הודה לראש הישיבה על בואו לביקור שכולו עידוד וקורת רוח לתושבים המתמודדים עם קשיי הבראשית בהצלחה בזכות "הארת הפנים" שיש בשכונת נוף כנרת טבריה. הארת פנים שמאפיינת גם את ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture