Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ: "מצפה להגעת נתניהו וגנץ – הדיווחים על תכנית השלום ספקולטיביים"

נשיא ארצות הברית הזמין את ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן לקראת פרסום תוכנית המאה: "הדיווחים על פרטים ולוח הזמנים של תוכנית השלום הם ספקולטיביים לחלוטין". הבית הלבן: "הזדמנות לדון באינטרסים הביטחוניים והאזוריים המשותפים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב להזמתם לוושינגטון של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ לקראת פרסום תוכנית המאה ואמר כי, "ארצות הברית מצפה לקבל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ בבית הלבן בשבוע הבא". בציוץ בטוויטר הוסיף טראמפ כי, "הדיווחים על פרטים ולוח הזמנים של תוכנית השלום הם ספקולטיביים לחלוטין".

דוברת הבית הלבן פרסמה הערב הצהרה "בנוגע לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו", שלפיה "הנשיא טראמפ יקבל בברכה את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מישראל לבית הלבן ב-28 בינואר 2020. רב-אלוף (מיל') ח"כ בנימין גנץ, יו"ר כחול לבן, נענה גם הוא להזמנת הנשיא להגיע לוושינגטון. ארצות הברית וישראל הן שותפות חזקות, וביקור ראש הממשלה הוא הזדמנות לדון באינטרסים הביטחוניים והאזוריים המשותפים שלנו".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס התייחס הערב בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרסום תוכנית המאה בקרוב ואמר כי, "הנשיא טראמפ ביקש ממני להזמין את ראש הממשלה נתניהו לבוא לבית הלבן בשבוע הבא לדון על עניינים אזוריים וגם על האפשרות לשלום בארץ הקודש", אמר פנס בפתח הפגישה. "בהצעת ראש הממשלה, הזמנתי גם את בני גנץ, כדי שהוא יצטרף לפגישה עם הנשיא בשבוע הבא".

נתניהו אמר בתגובה כי, "אני נענה בשמחה להזמנתו, לבוא לוושינגטון כדי לדון עמו ברעיונותיו כיצד לקדם את השלום, וכדי לעבוד איתו כדי לקדם את המטרה הזו. הצעתי שבני גנץ יוזמן גם כן לאירוע זה, משום שאני חושב שחשוב שלא נפספס את ההזדמנות ההיסטורית הזו. כשיש לנו ידידים כאלה בבית הלבן, כשיש לנו תמיכה כזאת בארצות הברית, עלינו להשיג קונצנזוס רחב ככל האפשר בנוגע למאמצים להשיג ביטחון ושלום, שלום וביטחון עבור מדינת ישראל. אני מצפה לעשות את שניהם, ואני מודה לך שוב על ידידותך המופלאה.״

ראש הממשלה שנפגש עם פנס בשגרירות ארה"ה בירושלים הוסיף כי, "אין לישראל ידיד טוב יותר מאשר הנשיא טראמפ. ידידות זו באה לידי ביטוי בכך שאנו נמצאים כעת בשגרירות ארה"ב בירושלים, שהנשיא טראמפ הכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל, שהנשיא טראמפ הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן, וכעת, בהזמנה זו, אני חושב שהנשיא מבקש להעניק לישראל את השלום והביטחון שלהם היא ראויה".

כזכור, מוקדם יותר היום דווח כי ארצות הברית עומדת לעדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ בתוכנית המאה שגיבש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי הדיווח נתניהו וגנץ יוזמנו ביום שלישי הבא לוושינגטון שם צפוי להיות "דרמה מדינית גדולה" כשעל הפרק פרסום "תכנית המאה" של ממשל טראמפ, התוכנית המדינית הטובה ביותר שהוצעה אי פעם לישראל, וכוללת ככל הנראה הזזה משמעותית של הגבול.

מהמידע שהוצג לצדדים עולה כי הממשל יסכים להחלה מידית של החוק הישראלי על בקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון. מאידך, האזורים שבהם לא יוחל החוק, אמורים על פי הצעת הממשל להפוך לשטחים פלסטינים. מנגד, הפלסטינים יקבלו מדינה פלסטינית בכפוף לארבעה תנאים: 1) יכירו בישראל כמדינה יהודית; 2) יפרזו את עזה; 3) יפרקו את חמאס מנשקו; 4) יכירו בירושלים כבירת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture