Avi Ohayon/GPO

דיווח: טראמפ ייפגש קודם עם נתניהו; גנץ: "התוכנית לא תעלה לפני הבחירות"

מקור בארה"ב אמר ל'רויטרס' כי הנשיא האמריקני ייפגש קודם עם ראש הממשלה ואז עם יו"ר כחול לבן וכי טראמפ צפוי לחשוף בפני השניים פרטים מ"עסקת המאה". גנץ: "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לא תעלה לדיון בכנסת לפני הבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ייפגש מחר ראש הממשלה בנימין נתניהו, ורק לאחר מכן עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. מקור בממשל טראמפ אמר לסוכנות הידיעות כי הנשיא טראמפ צפוי לחשוף בפני השניים פרטים מ"עסקת המאה".

בכחול לבן פרסמו את הלו"ז של ביקור יו"ר המפלגה בוושינגטון לפיו הפגישה בבית הלבן עם הנשיא טראמפ תתקיים בשעה 12:00 שעון ארה"ב (19:00 שעון ישראל). הפגישה תהיה סגורה לתקשורת, ובמפלגה מקווים שתיעוד יופץ בסיום הפגישה, תמונה שתעזור לקמפיין הבחירות של כחול לבן. במפלגה אומרים כי בתום הפגישה גנץ ימסור תדרוך עיתונאים במלון ג'פרסון בו ישהה. בתוך כך, יו"ר כחול לבן גנץ אומר ל'כאן חדשות' כי תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לא תעלה לדיון בכנסת לפני הבחירות.

ב'חדשות 12' פורסמו היום חלקים מתוכנית השלום של טראמפ ודווח כי היא יוצע בה ככל הנראה הקמת מנהרה בין עזה לגדה המערבית. כחלק מהתכנית תידרש הרשות הפלסטינית לפרז אות רצועת עזה ולפרק את החמאס והג'יהאד האסלאמי מנשקם – ובכך לקחת על הרצועה שליטה מחדש. מערכת הביטחון עדיין לא בחנה את הסוגיה הרגישה מבחינה ביטחונית ובכירים בישראל אומרים כי הסעיף הזה מראה כי האמריקנים לא מבינים את המצב.

על פי הדיווח של דנה וייס, גורמים ישראלים דיווחו כי לפני שישראל תחיל ריבונות על מחצית משטחי C, האמריקנים מבקשים להמתין כמה שבועות עד שיידעו אם הפלסטינים דוחים או מקבלים את התוכנית. המשמעות היא שלפני הבחירות נתניהו לא יוכל להביא לאישור הכנסת את נושא החלת הריבונות. בנוסף, בצד האמריקני לא יאפשרו לישראל לקבל רק חלקים מהתכנית, אלא את כולה. לפי דיווחים נתניהו צפוי לקבל את התוכנית, אך בו בזמן לבקש לדון בהסתייגויות שיש לו מסעיפים מסוימים.

על פי התוכנית, כל ירושלים תישאר בריבונות ישראלית, כולל הר הבית והמקומות הקדושים שינוהלו במשותף על ידי ישראל והפלסטינים. מה שנמצא מעבר לגדר ההפרדה בירושלים יועבר לפלסטינים והם יוכלו לקבוע את בירתם בכל מקום שירצו מעבר לגדר ההפרדה בעיר. המשמעות העולה מכך היא שהם יוכלו להמשיך לקבוע את הבירה שלהם בשועפט.

מוקדם יותר דווח ב'ווינט' כי טראמפ מתכנן להעניק "זמן הכנה" של כארבע שנים ליישום התכנית – שבו הדלת לפלסטינים, שממשיכים לסרב לתוכנית, עדיין תישאר פתוחה. קביעת פרק הזמן הארוך במיוחד מעידה על כך שבבית הלבן יוצאים מנקודת הנחה שהנשיא הפלסטיני אבו מאזן ידחה את התכנית, ומקווים שהיורשים שלו יקבלו אותה, ועל כן החליטו שלא לסגור את הדלת.

על פי דיווח של איתמר אייכנר, במהלך "זמן ההכנה" תחול הקפאת מצב בכל שטחי C שנמצאים כיום בשליטה ישראלית, ישראל תוכל לבנות בתוך היישובים הקיימים אך לא תוכל להרחיבם מעבר לגבולות הנוכחיים. התוכנית מתירה לישראל לספח בין 30% ל-40% משטחי C, לפלסטינים תהיה שליטה על כ-40% משטחי A ו-B וככל הנראה האחוזים הנותרים יינתנו בשלב מאוחר יותר לפלסטינים.

בתוך כך, בכירים ברמאללה קראו היום ל"יום זעם" בשטחים בעת חשיפת היוזמה המדינית במלואה. בכירים ברשות הפלסטינית אף הזהירו כי "כל יוזמה שלא כוללת מדינה פלסטינית לצד ישראל על גבולות 67' היא תוכנית ללא שלום, ותוביל לחיסול כל ההסכמים החתומים עם ישראל כולל הסכם אוסלו". במקביל, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הורה לדובריו וליועציו להכריז בכלי התקשורת כי הם מתנגדים לתוכנית,

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ניצל את ההזדמנות וקרא ליו"ר הרשות הפלשתינית לדחות את עסקת המאה: "פלסטין היא מולדתנו וארצנו, והיא התכשיט היקר של האומה שלא ניתן לשאת ולתת עליו או לרכוש ולמכור אותו. אנחנוו מודיעים חד-משמעית על דחיית עסקת המאה". לדבריו, "אני מודיע שאנחנו מוכנים לפגישה דחופה עם האחים בתנועת פת"ח ועם כל הפלגים בקהיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ נוסע עד אמריקה בשביל תמונה לבחירות אבל קודם שידע לדבר אנגלית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture