צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הקרמלין על בקשת החנינה של יששכר: "הנשיא פוטין יקבל החלטה בקרוב"

הקרמלין הודיע כי קיבל את בקשתה של הישראלית המרצה עונש מאסר בכלא הרוסי, וכי "ההליכים החוקיים בנושא מבוצעים כעת כדי שבזמן הקרוב הנשיא פוטין יוכל לקבל החלטה". היום תתכנס הועדה שתדון בבקשת החנינה

הקרמלין מאשר היום (שני) כי קיבל את בקשת החנינה של הישראלית המרצה עונש מאסר בכלא הרוסי, נעמה יששכר. בהודעה שפרסם נאמר כי "ההליכים החוקיים בנושא מבוצעים כעת, כדי שבזמן הקרוב הנשיא פוטין יוכל לקבל החלטה". הועדה שתדון בבקשת החנינה שהוגשה על ידי עורכי דינה של יששכר צפויה להתכנס היום בשעה ארבע אחרי הצהריים.

לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הבהיר שעל יששכר להגיש בקשת חנינה רשמית על מנת שהוא יוכל לקבל החלטה בנוגע לשחרורה, אתמול הגישו עורכי דינה של יששכר את הבקשה לפוטין. בבקשה נכתב כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים שנשיא רוסיה יאמץ במהירות, בהתאם לסמכותו, החלטה בנוגע לחנינה ושחרור של נעמה".

עורך דין בצוות ההגנה של יששכר, אלכסי קובלנקו, אמר בראיון 'לווינט': "נעמה הגישה את הבקשה להנהלת בית הכלא בתום פגישה עם שותפי עורך דינה ואדים קלוגבנט. היא מקווה כי העניין יסתיים בקרוב ושהנשיא פוטין יחון אותה בכדי שהסיפור יהיה מאחוריה".

שבוע שעעבר התייחס לנושא דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, ואמר כי חנינתה של יששכר מתעכבת, כיוון שהיא לא הוגשה רשמית. פסקוב הוסיף כי "כל עוד לא יוגשו המסמכים הרשמיים שבהם תבקש נעמה מהנשיא פוטין לחון אותה – לא ניתן יהיה לדון בבקשה". ברוסיה אמרו גם כי הנציבה לזכויות אדם ברוסיה תהיה מוכנה לסייע לנעמה בהגשת בקשה לחנינה או לשחרור מוקדם.

כזכור, בסוף השבוע שעבר הגיע פוטין לביקור בארץ, לרגל ציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ, ושם נפגש עם נתניהו ועם אימה של נעמה – יפה יששכר. "זה לא ייקח עוד הרבה זמן", אמר נתניהו, כשנועד לאחר מכן עם בני המשפחה, בהתייחסו לבתם הכלואה ברוסיה. "אני מודה לראש הממשלה על המאמצים. הנשיא פוטין הבטיח לי שהוא יחזיר לי את הילדה הביתה", אמרה האם.

הנשיא פוטין נשא גם כן דברים לאחר הפגישה שנערכה בדלתיים סגורות: "אכן נפגשתי עכשיו עם אימה של נעמה, וזה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידוע לי העמדה של ראש הממשלה. את כל זה ניקח בחשבון בזמן קבלת ההחלטה. אמא של נעמה מאוד נרגשת ותומכת בבת שלה, אמרתי לה ואגיד שוב – הכל יהיה בסדר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו