צילום: קובי גדעון /לע"מ

טראמפ: "מקווה שכולם יגידו כן לשלום"; נתניהו: "הזדמנות המאה" • צפו

נשיא ארה"ב נפגש עם ראש הממשלה: "נכריז מחר על תוכנית גדולה - הרבה ממדיניות ערב הסכימו לזה". עוד הוסיף: "אני חושב שיהיה לנו תמיכה פלסטינית, בלעדיהם אנחנו לא עושים את הדיל". נתניהו: "עסקת המאה היא הזדמנות ולא נוותר עליה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: עומר מירון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו בבית הלבן (שני) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעניין תוכנית המאה האמריקנית שצפויה להתפרסם מחר: "מחר ב-12:00 (19:00 שעון ישראל) נציג תכנית שעבדו עליו על ידי כולם ונראה אם זה יקבל כן, אם כן אז זה יהיה מעולה, אם לא נתמודד גם", אמר טראמפ. לדבריו, "נכריז על תוכנית מאוד גדולה שתהיה המלצה לישראלים והפלסטינים, הכי קרובה אי פעם".

עוד אמר טראמפ בפתח הפגישה כי, "נתניהו הוא ידיד נהדר של המדינה שלנו, היו לנו כמעט 3 שנים של יחסים נהדרים, אני מכיר אותך הרבה שנים קודם אבל זה 3 שנים של פריים טיים, עשינו הרבה בשביל ישראל, נראה לי שהיחסים מעולם לא היו טובים יותר. אנחנו נדון בשלום במזרח התיכון, נשחרר את התכנית מחר ב-12, זה תכנית, ביבי והיריב שלו מעורבים בתכנית, אני אפגש איתו עוד מעט".

"זה תכנית מאוד חשובה לשלום במזרח התיכון, לא משנה איפה הלכתי אמרו לי שהישראלים והפלסטינים צריכים לעשות שלום לפני שיהיה שלום במזרח התיכון. אנשים עבדו על זה במשך שנים רבות, אני חושב שאנחנו יחסית קרובים. אבל אנחנו צריכים להביא אנשים אחרים להסכים גם, הרבה ממדיניות ערב הסכימו לזה, הם אוהבים את, הם חושבים שזה נהדר, הם חושבים שזה התחלה גדולה, אני גם חושב שזה התחלה גדולה, זה יהיה נפלא עם נוכל לבצע את זה".

הנשיא הוסיף כי, "הם אומרים שזה כנראה העסקה הכי קשה בכל מקום ובכל זמן לעשות, כשהייתי בעולם העסקים האנשים היו אומרים בצחוק שזה יותר קשה מלהפגיש את הישראלים והפלסטינים, זה מה ששמעתי כל חיי, אז נראה מה יקרה, יש לנו משהו שיש בו הרבה היגיון בשביל כולם, אנחנו מעריכים את היותך כאן אדוני ראש הממשלה".

טראמפ נשאל האם בכוונתו שתצא לפועל לפני הבחירות והשיב כי, "אני חושב שהוא (נתניהו) פה בשביל סיבה, אני מקווה שזה יהיה כן, הסכסוך במזרח התיכון נמשך המון זמן, שנים ודורות, זה הזדמנות ונראה מה יקרה מה שיהיה יהיה, הוא פה בשביל סיבה". לדבריו, "יש לנו את התמיכה של ראש הממשלה, יש לנו את התמיכה של יתר המפלגות ואני חושב שיהיה לנו גם את התמיכה של הפלסטינים, אבל נראה, אם יהיה לנו זה יהיה מעולה לכולם, אם לא החיים ממשיכים".

על פגישתו המתכוננת לאחר מכן עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ ואמר כי, "הוא מגיע לכאן היום, הוא יהיה פה גם". טראמפ התייחס לבחירות הצפויות בישראל: "כמו שאתם יודעים הם 2 מתמודדים טובים, הם רבים על זה. אני חיכיתי, זה כבר הבחירות השלישיות, אני מחכה ומחכה ומחכה, אז בואו מתקדם, איזה סוג מערכת זה? יש לכם שם מערכת מאוד ישרה". במענה לשאלה האם פרסום התכנית היא לא התערבות בבחירות אמר כי, "זאת אחת הסיבות שמר גנץ פה, הוא מגיע גם ואדבר איתו מיד אחרי זה".

על עמדת הפלסטינים אמר כי, "נדבר על זה מחר, זה משהו שהם צריכים לרצות, הם כנראה לא ירצו את אבל הם צריכים לרצות את זה, אני חושב שבסוף הם כן ירצו את זה, זה מאוד טוב להם, בפועל זה הרבה מעבר לטוב להם, אז נראה מה יקרה. בלעדיהם אנחנו לא עושים את העסקה וזה בסדר, הם לא חיים טוב, כפי כשאתם יודעים קיצצנו לפלסטינים, זה משהו שאני לא אוהב לעשות אבל עשינו את זה ואנחנו חושבים שיש סיכוי טוב שהם ירצו את זה, והם אנשי משא ומתן מעולים, אין לי מושג מה הם יגידו, הם בטח יגידו שהם לא רוצים ותוך כדי ינהלו משא ומתן".

ראש הממשלה נתניהו מתקבל ע"י הנשיא טראמפ בבית הלבן. צילום: קובי גדעון /לע"מ

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה על תוכנית המאה של ידידו האמריקני: "אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר. היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה. תודה, אדוני הנשיא".

נתניהו אמר כי, "אני מאוד מתכבד להיות פה, ואני מצפה לעשות איתך היסטוריה מחר. אני אדבר על התכנית מחר, זה חזון של שלום, זה נשיא היסטורי, היום אני רק רוצה לומר שתי מילים: תודה רבה על כל מה שעשית למען ישראל, על ההכרה בירושלים כבירת ישראל, על הזזת השגרירות לשם, על ההכרה בזכות ברמת הגולן, על ההכרה שלנו ביהודה ושומרון, על שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות, אני חושב שהתמיכה שלך בישראל מאז שהפכת לנשיא היא מאוד חזקה והיסטורית, אתה הפכת את חיינו חזקים יותר מאי פעם".

ראש הממשלה הוסיף בהצהרה בכניסה לבית הלבן כי, "תודה רבה. תודה על כל מה שעשית למען ישראל. על הכרתך בירושלים כבירתה של ישראל, על העברת השגרירות לשם, על הכרתך בריבונותה של ישראל בגולן, על הכרתך בזכויותינו ביהודה ושומרון— לב ליבה של המולדת התנ"כית שלנו, על שיתוף הפעולה הביטחוני והמודיעיני חסר התקדים בין שתי המדינות שלנו".

"אדוני הנשיא, הרשימה של צעדי התמיכה שלך בישראל, של הדברים שעשית למען ישראל מאז שנכנסת לתפקיד הנשיא, היא מאוד ארוכה. אבל השורה התחתונה היא קצרה: הפכת את הברית בינינו לחזקה מתמיד. אני מצפה שבשנים הבאות יחסינו ילכו ויתחזקו בזכות אמנת ההגנה היסטורית שתעגן את הברית בינינו לדורות".

נתניהו התייחס גם לנושא האיראני ואמר כי, "היום הוא יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. ביום הזה, אני גאה לעמוד כאן כראש הממשלה של מדינת היהודים האחת והיחידה, ולהודות לך על כך שעמדת מול המשטר האנטישמי הגדול מכולם. כשרק נכנסת לתפקיד, איראן הייתה בצעידה קדימה. בזכות הנהגתך, איראן כעת במנוסה".

"יצאת מהסכם הגרעין המסוכן, הטלת סנקציות משמעותיות, לפני שבועיים חיסלת את המחבל המסוכן ביותר עלי אדמות. כל מי שחפץ בשלום, כל מי שהמאבק בטרור חשוב לו צריך להודות לך, אדוני הנשיא, על ההחלטות והפעולות האמיצות שלך. בשם מדינת ישראל, אני מודה לך על כל מה שעשית למען ישראל, על שעמדת מול איראן, על החלטותיך היוצאות מן הדופן, על ידידותך ועל הנהגתך", דברי נתניהו.

צילום: קובי גדעון /לע"מ

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי ביבי ירבי יומיכו ויוסיפי לכו שנויס חיים

גועל נפש באתר חרדי סרטון של שס והו מוצגת אשה תתבישו.

יש לו המון זכויות לנתניהו

לצוות jdn לא הגיע הזמן לטפל בבעית הצפיה בסרטונים שלכם? אי אפשר ככה כל שניה נתקע פשוט סיוט

ביבי נראה שמח ומבסוט .גנץ נראה חסר ניסיון וחושש נראה שלא מאמין מה קורה איתו

אחלה ביבי

אין שלום בין ביבי לגנץ .אך יהיה שלום בין ישראל לפלסטינים

אני מאמין שגנץ יודע שביבי ר"מ מצוין אף יותר מימנו בהרבה .אך מה לעשות שהקינאה והכסא מקלקלים את השורה.חבל שהמנהיגים שלנו חושבים רק על עצמם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture