צילום: הבית הלבן

גנץ: "התוכנית היא אבן דרך היסטורית – מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה"

יו"ר כחול לבן בתום הפגישה עם הנשיא טראמפ: "פגישה חשובה ויוצאת דופן עם נשיא אמריקאי אמיץ וידיד אמת של ישראל". עוד הוסיף: "העליתי את סוגיית השבויים והנעדרים הנמצאים בשבי חמאס והדגשתי כי בכל הסדר חייבים לכלול את השבתם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס הערב (שני, שעון ישראל) לפגישתו מוקדם יותר היום עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי, "סיימתי לפני שעתיים פגישה חשובה ויוצאת דופן עם נשיא אמריקאי אמיץ וידיד אמת של ישראל. השיחה עסקה בנושאים החשובים ביותר לעתידה ולביטחונה של מדינת ישראל- רוב אלו ישארו כמובן חסויים לעת הזו".

גנץ התייחס לתוכן הפגישה ואמר כי, "הודיתי לנשיא על התמיכה העמוקה באזרחי ישראל וביטחון ישראל בדגש הסיוע מול איומי איראן, ושלוחותיה שנפרסו בשנים האחרונות סביב גבולות המדינה וכן על ההכרה שלו ברמת הגולן והעברת השגרירות לירושלים. בפגישה העליתי גם את סוגיית חיזבאללה והגזרה המתחממת בסוריה ואפשר שבלבנון".

"אני מבהיר שוב, תוכנית השלום של הנשיא, היא אבן דרך משמעותית והיסטורית. מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה בממשלת קבע ותוך תיאום עם מדינות האזור. בשיחה דיברנו גם על חשיבות השיח מול הפלסטינים, מדינות האזור ומלך ירדן. העליתי בפני הנשיא גם את סוגיית השבויים והנעדרים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס והדגשתי כי בכל הסדר חייבים לכלול את השבתם הביתה".

גנץ תקף את ראש הממשלה נתניהו ואמר כי, "מכאן אני ממריא מיד לישראל, בשאיפה להגיע ישירות לדיוני החסינות בכנסת, דיונים החשובים לעתידנו הדמוקרטי. אין לאף לאדם זכות להוביל מדינה שלמה בתזמון ביטחוני ומדיני כל כך מורכב, כשכל עיסוקיו ומחשבותיו נתונים לאינטרסים שלו. כך אמר נתניהו ביחס לאולמרט, וכך אני אומר ביחס לנתניהו. זו אמירה ערכית ומהותית והיא קריטית ליכולת התפקוד של ראש ממשלה. נתניהו לא יוכל גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט".

לסיום הוסיף יו"ר כחול לבן כי, "אני מבקש שוב להודות לנשיא טראמפ, לסגן הנשיא פנס, למזכיר המדינה פומפיאו, ליועץ המיוחד קושנר ולשגריר פרידמן על האירוח, ההזמנה החשובה ויוצאת הדופן שהיא לחלוטין מחוץ לפרוטוקול ועל מחויבתם האמיתית והכנה למדינת ישראל".

גורם בפמיילת גנץ אמר לאחר הפגישה כי יו"ר כחול לבן "הדגיש לטראמפ שלטעמו התכנית צריכה להיות מיושמת אחרי הבחירות תוך הסכמה עם מדינות האזור וירדן בראשן. גנץ גם העלה את חשיבות סוגיית השבויים והנעדרים כחלק מכל הסדר". חלק גדול מהשיחה עסקה באיראן, גנץ החמיא לנשיא האמריקני על המנהיגות האמיצה שלו שבאה לידי ביטוי בחיסול קאסם סולימאני וחיסול מנהיגי דאעש ש"הופכים את המזרח התיכון והעולם למקום בטוח יותר בלעדיהם".

גנץ בהצהרה לתקשורת. צילום: אלקסי רוזנפלד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש מוקדם יותר בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעניין תוכנית המאה האמריקנית שצפויה להתפרסם מחר בשעה 19:00: "מחר ב-12:00 (שעון ארה"ב) נציג תכנית שעבדו עליו על ידי כולם ונראה אם זה יקבל כן, אם כן אז זה יהיה מעולה, אם לא נתמודד גם", אמר טראמפ. לדבריו, "נכריז על תוכנית מאוד גדולה שתהיה המלצה לישראלים והפלסטינים, הכי קרובה אי פעם".

"זה תכנית מאוד חשובה לשלום במזרח התיכון, לא משנה איפה הלכתי אמרו לי שהישראלים והפלסטינים צריכים לעשות שלום לפני שיהיה שלום במזרח התיכון. אנשים עבדו על זה במשך שנים רבות, אני חושב שאנחנו יחסית קרובים. אבל אנחנו צריכים להביא אנשים אחרים להסכים גם, הרבה ממדיניות ערב הסכימו לזה, הם אוהבים את, הם חושבים שזה נהדר, הם חושבים שזה התחלה גדולה, אני גם חושב שזה התחלה גדולה, זה יהיה נפלא עם נוכל לבצע את זה".

טראמפ נשאל האם בכוונתו שתצא לפועל לפני הבחירות והשיב כי, "אני חושב שהוא (נתניהו) פה בשביל סיבה, אני מקווה שזה יהיה כן, הסכסוך במזרח התיכון נמשך המון זמן, שנים ודורות, זה הזדמנות ונראה מה יקרה מה שיהיה יהיה, הוא פה בשביל סיבה". לדבריו, "יש לנו את התמיכה של ראש הממשלה, יש לנו את התמיכה של יתר המפלגות ואני חושב שיהיה לנו גם את התמיכה של הפלסטינים, אבל נראה, אם יהיה לנו זה יהיה מעולה לכולם, אם לא החיים ממשיכים".

על עמדת הפלסטינים אמר כי, "נדבר על זה מחר, זה משהו שהם צריכים לרצות, הם כנראה לא ירצו את אבל הם צריכים לרצות את זה, אני חושב שבסוף הם כן ירצו את זה, זה מאוד טוב להם, בפועל זה הרבה מעבר לטוב להם, אז נראה מה יקרה. בלעדיהם אנחנו לא עושים את העסקה וזה בסדר, הם לא חיים טוב, כפי כשאתם יודעים קיצצנו לפלסטינים, זה משהו שאני לא אוהב לעשות אבל עשינו את זה ואנחנו חושבים שיש סיכוי טוב שהם ירצו את זה, והם אנשי משא ומתן מעולים, אין לי מושג מה הם יגידו, הם בטח יגידו שהם לא רוצים ותוך כדי ינהלו משא ומתן".

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה על תוכנית המאה של ידידו האמריקני: "אדוני הנשיא, אני רוצה לומר שני דברים. ראשית, עסקת המאה היא הזדמנות המאה ולא נוותר עליה. נדבר על זה מחר. היום, אני חוזר ואומר תודה רבה על כל מה שעשית למען מדינת ישראל. אתה הידיד הטוב ביותר שהיה לישראל בבית הלבן מאז ומעולם, ואני מאמין שמחר נוכל להמשיך ולעשות היסטוריה. תודה, אדוני הנשיא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ג ג ג גנ גנ גנץ

דיוני החסינות החשובים…

כנסת של 65 אנשים שפועלים מתוך אינטרס אחד ויחיד "רק לא ביבי" בושה וחרפה והוא עוד מספר את זה לכל העולם שהוא ממהר לכנסת מחר כי הדמוקרטיה חשובה לו.
זה דמוקרטיה לדון בחסינות לפני הבחירות?
כל החיים הוא התקדם כי הגיע בזמן שלא היה מישהו אחר עיין ערך רמטכ"ל וכו ואכהמ"ל….

חתיכת דביל בפגישה עם טראמפ חוזר מילה במילה על מה ששוחח נתניהו. כנראה חשש שישטה החליט לחכות את נתניהו השנון.
מה שהכי מעצבן זה שגם כשעולה להצהרה תוך כדי סיכום והודיה לצוות האמריקני חייב לתחוף את מסכת ההתקםות הישנה שלו על נתניהו והחסינות
מררר גנץ לא יכלת להתאפק עד סוף ההצהרה ואח"כ לחזור לדברי הבלע המאופשים על החסינות וכו'??!?!?
אני מאוד נוטה לחשוד שפשוט התבלבל ועקף שורה ממסך ההקראה שהכינו לו להצהרה וחזר והשלים אותו. חחחחחח

גנץ מדומיין גדול he's really crazy

גנץ
חיבור המשפט בין פגישה עם טראמפ ודיוני החסינות היא כה מגוכחת
כי הרי ללא נתניהו כל זה לא היה
אתה שפוט של השמאל הרדיקלי
ואדרבה אם נתניהו מסוגל היה להביא לכל זה על אף הרדיפות נגדו
הוא ראש הממשלה שלנו עד ביאת גואל צדק
חחח
אתה נתת יד רועדת לטראמפ
ישבת מתוח כקפיץ
גינוני כבוד ואצילות עדין לא למדת
בטחון שדה אולי בטחון עצמי אין לך
חחחח
ואתה רוצה להנהיג הצחקת

גנץ הגנב מחייך כמו מפגר על כדורים . שמאלן רדיקאלי מתחזה בתמיכת הרשימה המתועבת ואיווט עוכר ישראל הנוקם מה קי גי בי . שיכור מפגר פרצוף של בלעם הרשע . ויהיר שירד למחתרת הארור חולה הנפש חבר כנסת עבריין ששיקר לכל האומה שהוא לוחם ונפצע . שיכור שקרן ומסטול מחלק עיתוני במחנה סטרא אחרא במדוייק . יחד עם בוגי שהעיד ובגד בליאור אזרייה ובצה"ל . אשכנזי אני לא מבין מה הוא עושה שם . לדעתי הוא גם התמסטל עם מאכלי טומאה . גנץ הגנב לכלא גנץ הגנב לכלא יחד עם אלשיך ויהיר ואיווט השיכורים

להעיף את האימפוט.. הזה מהפוליטיקה ויפה שעה אחת קודם

אדון מימד חמישי
מדוע לך ולמר לפיד יש חסינות אוטומטית מפרשיות שוחד כספיות ותקשורתיות חמורות בהרבה?

חחחחחחחח
הדמוקרטיה הפרטית של אהרון ברק. ומנדלבלאיכס עושה דברו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture