Hadas Parush/Flash90

אחרי שנתניהו משך את הבקשה: מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הכנסת

אחרי שנתניהו משך את בקשת החסינות: מליאת הכנסת אישרה את הקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים וללא מתנגדים, לאחר שהקואליציה החרימה את הדיון. ועדת הכנסת צפויה להתכנס ביום חמישי בכדי לדון בחסינות של ח"כ חיים כץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הוועדה המסדרת להקמת ועדת הכנסת ברוב של 60 תומכים ללא מתנגדים, זאת לאחר שחברי גוש מפלגות הימין חרדים בחרו להחרים את הדיון ונעדרו מהמליאה. כחול לבן בחרו להקים את הוועדה למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר כי הוא מושך את הבקשה שהגיש לכנסת לחסינות מפני העמדה לדין.

יו"ר הוועדה מסדרת ח"כ אבי ניסנקורן הציג את הבקשה ואמר כי, "המחזה שאנחנו רואים עכשיו שחברי הקואליציה מחרימים את ישיבת המליאה הוא חסר תקדים בהחרמה של קואליציה ישיבת מליאה, זה בטח לא לכבוד הכנסת וביזוי הכנסת. חבל שכך נוהגים חברי הקואליציה, מותר גם להפסיד בהצבעות".

עוד הוסיף ניסנקורן כי, "בנוסף, בחודשים האחרונים מעבר לקמפיין החסינות של נתניהו אנחנו ראינו קמפיין נגד בתי המשפט נגד המשטרה נגד המערכת שבעצם אחראית על אכיפת החוק במדינת ישראל. אני חושב שהציון דרך הזה שעברנו בחודשים האחרונים זה שפל שאליו הגיעה מדינת ישראל בהובלתו של רוה"מ. אני מאוד מקווה שאנחנו נראה שינוי גישה וכחול לבן תעמוד כחומה בצורה למען שלטון החוק".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון כי, "חמש שנים אנחנו יושבים פה, מפסידים הצבעה אחרי ההצבעה. דברים שקדושים בעיניי כמו ביטול השוויון בנטל, ביטול לימודי ליבה בחינוך החרדי, חוק המרכולים שאומר שבאים אלינו הביתה להגיד לנו מה לעשות, ביטול הגדלת הממשלה, חוק ההמלצות, חוק מימון הפריימריז. פעם אחרי פעם באנו הנה בידיעה שנפסיד הצבעה על דברים שיקרים לליבנו שבשבילם אנחנו בפוליטיקה".

"אבל באנו מתוך כבוד לבניין הזה, מתוך כבוד להליך הדמוקרטי, מתוך כבוד לצד השני ,לזה שיש אנשים שחושבים אחרת. פעם אחת בהצבעה פרוצדורלית הם האמורים להפסיד וכל הכיסאות הריקים האלה נסו מן האולם, מפני שזה כבר לא ממשלה ולא קואליציה זה גוף שמיועד רק לדבר אחד – לענייניו המשפטיים של מי שהחל מהיום בבוקר שמו בישראל הנאשם בנימין נתניהו", דברי לפיד.

לפיד בדיון היום במליאה. צילום: אלעד גוטמן

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר כי, "היום קמנו למציאות חדשה, מתברר שהדמוקרטיה נשארה ללא סלע קיומנו. זהו יום שחור, יום עצוב לדמוקרטיה, אבן יסוד הייתה ואיננה עוד. אני משתתף בצערו של אבי הדמוקרטיה המודרנית שמשכנו עבר מבלפור לבית המשפט המחוזי, והוא יהיה שם אורח מתמיד".

"איך מתנהג האיש הזה? איך הוא חושב לעשות מהליכים דמוקרטיים וחוקים וחוקתיים פלסטלינה? אבל איך משתף איתו פעולה הנשיא ההוא, ערב הדחה, ומתערב באופן בוטה בבחירות. לא רק מציג תוכנית שהיא נייר עמדה של מועצת יש"ע, אלא מתערב בתזמון הצגת התכנון את התוכנית בזמן קיום הדיון על הקמת ועדת הכנסת, דבר כזה עוד לא היה. מיזם משותף של חשודים", דברי טיבי.

יו"ר מר"צ ח"כ ניצן הורביץ אמר כי, "אני שמח היום לומר כאן מעל דוכן הכנסת שאף אחד במדינת ישראל לא נמצא מעל החוק, גם לא ראש הממשלה בנימין נתניהו. אנחנו עדיין במדינת ישראל ולא במדינת ביביסטאן. הניסיון המביש של רוה"מ לחבל בהליך המשפטי נגדו, ושכל המערכת המשפטית נמצאת תחת התקפה בגלל ההליכים הפליליים של ראש הממשלה, לפחות כאן היום זה נעצר".

"הוא משך את בקשת החסינות שלו לאחר שהתברר לו, שלא יהיה כאן רוב לחסינות ושלא נאפשר לו לדרוס את ההליך המשפטי, ועכשיו התייצב בבית המשפט לנהל את ענייניו. ברגע הזה צריך להגיד לנתניהו שחרר אותנו, שחרר את מדינת ישראל מלפיתת החנק המשפטית שלך. תן לנו לנשום לרווחה ואחרי יותר משנה של פקק פוליטי בגלל החקירות נגדך, שחרר אותנו", דברי הורביץ.

ח"כ סתיו שפיר, שהודיעה כי לא תתמודד בבחירות הקרובות, נאמה את מה שעשוי להיות נאומה האחרון במליאה ואמרה כי, "כדי למנוע את ההידרדרות העצומה של הדמוקרטיה הישראלית דרושה נחישות ואומץ מצד כל היושבים בבית הזה. את הקו האדום למי שעסוק בדרדור הדמוקרטיה היה ניתן להציב מזמן. היה ניתן להציב אותו בימין ע"י אמירה ברורה שמי שדואג לעצמו ולא לציבור לא יקבל את ההחלטות החשובות ביותר על חיינו".

"היה ניתן להציב אותו בשמאל ע"י החלטה ברורה מתאחדים ופועלים ביחד בשותפות כי הדמוקרטיה והמדינה חשובה יותר מאתנו. זה גילוי האחריות הבסיסי שנדרש מאתנו כנבחרי ציבור, כמשרתי העם, שנדרש משומרי הסף, מהתקשורת, מכל בעלי האחריות והכוח, ברגעים שבהם הדמוקרטיה הישראלית והחופש והחירות של אזרחי ישראל נמצאים בסכנה . ומהסיבה הזאת גם את ההחלטה שלי בחודש האחרון בסופו של דבר לא היה כל כך קשה לקבל משום שכשטובת המדינה נמצאת מולנו אנחנו מסוגלים לעשות הכול", דברי שפיר.

כאמור הבקשה לקמת ועדת הכנסת אושרה והיא צפויה להתכנס ביום חמישי בכדי לדון בחסינות של ח"כ חיים כץ וייתכן וגם תחליט להקים את יתר וועדות הכנסת הקבועות. יו"ר כחול לבן, בני גנץ העושה כעת את דרכו לישראל אמר הבוקר על החלטת נתניהו למשוך את בקשתו: "נתניהו הולך למשפט- חייבים להתקדם". גנץ הוסיף: "בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היום הזה בחרתם במלחמת אחים
היום הזה הינו יום שיזכר לדראון עולם בו רודפים רדיפה אישית לצורך החלפת ראש ממשלה שמסר חייו נפשו ומאודו למען חיכם שלכם
היום הזה התגלה קלונכם וחוסר הכרת הטוב שלכם על כפויי טובה אמרו חז"ל מוטב שלא נולד בכלל
היום נחלק העם הזה לשני מחנות קרע שלא יחובר לעולם
היום הזה חרצתם את גורלכם לדראון עולם
גם בגאולה אין ולא יהיה לכם חלק ונחלה
אתם כת השטן שלוחיו גרורותיו וכת דיליה
בקרוב תחזינה עינינו בשלומת רשעים
נתניהו חי וקים לנצח בדם באש ותמרות עשן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture