Nati Shohat/Flash90

רובינשטיין: "אחרי שנים ארוכות של הקפאה, אנחנו בפני עידן חדש"

ר"ע ביתר: "זהו יום בשורה לעם ישראל, לאנשי ההתיישבות". ר"ע י-ם: "תוכנית אמיצה, שמחזקת את ירושלים ושומרת אותה מאוחדת לעד". ראש מועצת שומרון: "התוכנית שנחשפה, טומנת בחובה פוטנציאל להזדמנות הסטורית אולם גם סכנה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר פורום הרשויות החרדיות וראש עיריית ביתר עילית שביהודה ושומרון, מאיר רובינשטיין, בירך על עסקת המאה שפורסמה בבית הלבן: "מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת נשיא ארה״ב דונלד טראמפ על ההחלטה ההיסטורית של סיפוח יהודה ושומרון. זהו יום בשורה לעם ישראל, לאנשי ההתיישבות, ולביתר עילית. אחרי שנים ארוכות של הקפאה, אנחנו בפני עידן חדש. ברכות", מסר רובינשטיין.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון הגיב גם הוא לתוכנית האמריקנית ולהצהרה של הנשיא טראמפ כי ירושלים לא תחולק: "אני מברך את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על תוכניתו האמיצה, שמחזקת את ירושלים ושומרת אותה מאוחדת לעד. זוהי תחנה נוספת וחשובה, בדרך ארוכה, של תקומתו של העם היהודי במולדתו ובירתה ירושלים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה כי, "התוכנית שנחשפה, טומנת בחובה פוטנציאל להזדמנות הסטורית אולם גם סכנה הממשלה צריכה להחיל מיידית כבר ביום ראשון ריבונות ולא דברים שמסכנים את קיומה של המדינה. תכנית המאה שלנו היא מליון יהודים ביוש". לדבריו, "צריך להודות לנשיא ארהב על עמידתו לצד ישראל ועל שינוי החשיבה ומתן רוח גבית להתיישבות".

דגן הוסיף כי, "אני מחזק את ראש הממשלה על החלטתו להחלת ריבונות וחיזוק ההתישבות וקורא שלא להקים מדינת טרור. לא תקום מדינת טרור בלב ישראל. אנחנו מוכנים לחתוך את היד ושלא תקום מדינת טרור בלב הארץ הציבור בישראל נחוש. יש להחיל את הריבונות כבר ביום ראשון הקרוב בישיבת ממשלה. הציבור יתן גב להמשך בניה ונגד בידוד ישובים. אנחנו בתקופת מבחן האם נלך על ריבונות או על דברים שיחלישו את ישראל. אני קורא לראש הממשלה לעמוד איתן.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, אמר כי "אנו מברכים על הצעת הריבונות וקוראים לראש הממשלה להחילה עוד טרם הבחירות. יחד עם זאת דוחים באופן נחרץ הקמתה של מדינת טרור ערבית בליבה של ארץ ישראל תוך וויתור על אדמות מולדת. רעיון המובלעות הוא איוולת ואנו דוחים אותו בנחרצות. נתיחס לתכנית בהרחבה לאחר שנחשף לכל פרטיה, בקרוב יפגשו חבריי ראשי המועצות עם ראש הממשלה ועם שובו אפגש עימו להבין לעמוק את המשמעויות".

נציג דגל התורה במועצת גוש עציון ותושב מעלה עמוס, יואל סילבר, מסר כי "החלת הריבונות והחוק הישראלי על היישובים הם צעדים חשובים כדי להתקדם לנורמליזציה בשירותים והתשתיות שתושבי היישובים ביו"ש צריכים לקבל כמו כל אזרח במדינת ישראל, בד בבד חייבת להיות תכנית ממשלתית מתוקצבת שתוודא שהיישובים ב"מובלעות" כהגדרת התכנית לא ישארו יישובים קטנים ומובלעים אלא יהפכו להיות ערים גדולות בישראל, יש לנו את כל התנאים בשטח כדי לגרום לזה לקרות".

יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' אמר על התוכנית כי "כך היא גאולתם של ישראל. קמעה קמעה. אור וחושך משמשים בערבוביה. התקדמנו הערב צעד אדיר, גם אם לא מושלם. ההכרה אמריקאית בדבר הזכות התנ"כית וההיסטורית של העם היהודי על ארץ ישראל כולה היא התגשמות שלב משמעותי בדברי הנביאים. עם לא יכול להיות כובש בארצו! הלוואי ושם שמים יהיה שגור גם על לשונם של מנהיגינו כפי שהוא שגור על לשונם של הנשיא טראמפ ואנשיו".

"מפעל ההתיישבות ניצח בגדול. מוכח היום, כפי שמתרחש שוב ושוב בלמעלה ממאה שנות ציונות, שקביעת העובדות בשטח מביאה אחריה את ההכרה הבינלאומית. נממש מיידית, וכשלב ביניים, את ההכרה הזו על מרחבי ההתיישבות הקיימת ונמשיך לקבוע עובדות בשטח גם בשאר חלקי ארץ ישראל. ההכרה העולמית תגיע בעזרת השם גם אליהם".

"שיח הריבונות ניצח. אם כשהתחלנו בהתיישבות ובשדולת ארץ ישראל בכנסת לדבר על זה היו אומרים לנו שתוך כמה שנים תוחל הריבונות על כל ההתיישבות לא היינו מאמינים. פשוט היינו כחולמים. מה לא אמרו עלינו – שאנחנו הזויים, משיחיים, לא ראליים. ביום ראשון בע"ה זה יקרה. המעז מנצח. נמשיך להעיז ובעזרת השם גם לנצח עוד ועוד".

עם זאת, סמוטריץ הוסיף כי "בתכנית, כפי שהיא הוצגה היום על ידי הנשיא טראמפ, יש גם חלק רע ומסוכן, שגם אם אף אחד לא מאמין – כולל האמריקאים עצמם – שימתממש, אסור לקבל אפילו הצהרתית. הבשורה הטובה היא שממשלת ישראל לא נדרשת לקבל את התכנית. האמריקאים מסתפקים באמירת ה"כן" הכללית והאישית של נתניהו בנאומו לשאת ולתת בעתיד על בסיסה, אם וכאשר הערבים יקיימו את התנאים שהוצבו להם, ולמעשה יהפכו לסקנדינבים – מה שכמובן לא יקרה לעולם".

"החלטת הממשלה תכלול רק את החלק הטוב של התכנית – החלת ריבונות מיידית על ההתיישבות כולה. על כל השאר דיבר רק הנשיא טראמפ וזה אינו מחייב אותנו. מבחינתנו זה ריבונות עכשיו, מדינה ערבית לעולם לא. אנחנו ממשיכים להתנגד לכל סוג של ריבונות ערבית בארץ ישראל ולמסירה של סנטימטר אחד ממנה. לא היום ולא בעתיד, לא במפורש ולא במשתמע. במובן הזה אנחנו לא מקבלים את התכנית האמריקאית אלא לוקחים ממנה את החלקים הטובים. מורכב אבל אפשרי", דברי סמוטריץ'.

עוד הוא טוען, "מרשה לעצמי להעריך שגם האמריקאים יודעים שאין שום סיכוי בעולם שהערבים יבואו לתכנית בתנאים האלה, ואף בונים על זה. למעשה הם מתייצבים לצידה של ישראל ומשלמים "מס שפתיים" לערבים. במובן הזה התמונה מתהפכת – במקום מחויבות לערבים ותשלום "מס שפתיים" לביטחונה של ישראל, מחוייבות אמיתית לישראל ו"מס שפתיים" לערבים".

"בימים האחרונים אני מתלבט הרבה האם הקב"ה מציב לנו הזדמנות במהלך הזה או מעמיד אותנו בניסיון. אני נוטה לחשוב שהוא מזמן לנו הזדמנות אדירה. הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל, והוא הוכיח את זה בשורה של מעשים. הוא מוקף ביהודים אוהבי ישראל ונסמך פוליטית במידה רבה על האיוונגליסטים תומכי ישראל. "מגלגלין זכות על ידי זכאי". ניקח בשתי ידיים את המתנה שרבוש"ע נותן לנו דרך שליחו בבית הלבן, ונמשיך לפעול עם א-ל המחזיר שכינתו לציון ברחמים, ולהתאמץ להיות ראויים למתנות הבאות בשאר חלקי ארץ ישראל", דברי יו"ר האיחוד הלאומי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נראה לי שהשמחה מוקדמת מידי, כל עוד הערבים לא מסכימים לזה הכל בלה בלה. החתן- ביבי והמחותן-טראמפ שמחים אבל הכלה- הערבים לא מסכימים.

העיקר שסוף סוף תחול ריבונות!!!!!!!!!!!!!!

יהודה ושומרון לפלסטינים?
זה נשמע בגידה ביהודה הבן של יעקב אבינו.
אנחנו היהודים לא בוגדים!
אם המפלגות החרדיות יצביעו בעד יקום עם ישראל שומר תורה ומצוות שלא יסלח יותר גם למפלגות חרדיות אם יהפכו לפוליטיקאים.
הרבי אמר אסור להחזיר שום לעל ממדינת ישראל.
אין לאף אחד בעלות עליה.

ביתר עילית עוד עיר שהערבים חיים בה ללא שמירה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture