Miriam Alster/Flash90

גנץ: "בשבוע הבא אביא לאישור הכנסת את תוכניתו המלאה של טראמפ" • צפו

יו"ר כחול לבן על עסקת המאה: "משקפת נאמנה את עקרונות היסוד הכתובים במצע כחול לבן, ומהווים בסיס להסדר עתידי במזרח התיכון". תקף את רה"מ: "הוא עסוק בפחד המובן להיכנס לכלא". הליכוד: "‏הטרמפיסט גנץ מנסה לתפוס טרמפ על ההישגים של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס הערב לעסקת המאה שפורסמה אמש ואמר כי "בחודשים האחרונים נפגשנו, צוותי ואני, עם צוותו של הנשיא טראמפ בראשות יועצו האישי ג'ראד קושנר, שגריר ארצות הברית דיוויד פרידמן והשליח למזרח התיכון אבי ברקוביץ', ודנו בתוכנית השלום של הממשל האמריקאי. כפטריוט ישראלי, אני אומר לכם הערב שהתוכנית משקפת נאמנה את עקרונות היסוד הכתובים במצע כחול לבן, ומהווים בסיס להסדר עתידי במזרח התיכון. לכן, כבר בשבוע הבא אביא לאישור הכנסת את תוכניתו המלאה של הנשיא טראמפ כפי שפורסמה אתמול על ידי הממשל האמריקאי".

בנאום במכון למחקרי ביטחון לאומי אמר גנץ כי, "תוכנית המאה היא האירוע ההיסטורי המשמעותי השני שהתרחש השבוע. הראשון והמצער היה, עת הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן, על שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשמעות המיידית היא שהנאשם נתניהו לא יכול לכהן אפילו יום אחד נוסף בתפקידו. הוא עסוק מעל הראש באישומים, בעורכי דין, בעדויות ובפחד המובן להיכנס לכלא. נאחל לו הצלחה בבית המשפט. כדי לממש את תוכנית טראמפ דרוש ראש ממשלה ישר, אמין ופנוי לניהול המדינה. מדובר בהזדמנות היסטורית לעיצוב גבולותיה ועתידה של מדינת ישראל. מציאת פתרון לסכסוך במקום ניהול הסכסוך. אחרי עשור של שיתוק, הגיע הזמן – וחברים, חייבים להתקדם".

"אני מבקש להודות לנשיא טראמפ, שאליו הגעתי השבוע לפגישה מיוחדת וחסרת תקדים. טראמפ הוא ידיד אמת של ישראל והעם היהודי. וכן – הוא גם מדינאי נחוש. המטרה שלנו פשוטה – אנחנו רוצים את מדינת ישראל מדינה בטוחה, יהודית ודמוקרטית. היפרדות בטוחה מהפלסטינים היא היעד שאליו יש לחתור כחלק ממימוש מטרה חשובה ואסטרטגית זו. כראש ממשלה אפעל למימושה של התוכנית, על כלל סעיפיה, תוך חתירה להסכמות עם מדינות האזור – ירדן, מצרים ומדינות נוספות – וכמובן שגם עם הפלסטינים".

"הנהגה פלסטינית אחראית, צריכה לקבל את עקרונות התוכנית ולהיכנס לדיון מיידי בהם. אני קורא להנהגה הפלסטינית – מאז הסכם חברון, עליו חתמו עראפת ונתניהו, הפכתם לסרבנים. פעם אחת תגידו "כן" ותתנו לילדים שלכם תקווה לעתיד טוב יותר. אל תפספסו עוד הזדמנות לשלום. התוכנית מכירה בצורך שלכם בעצמאות מדינית, על שבעים אחוז משטח הגדה, כמו גם על הצורך בחיבור לעזה וטיפול בסוגיית הנמל הימי ופרויקטים שיצעידו את הכלכלה שלכם קדימה בעשור הקרוב. אחרי כל כך הרבה שנות סכסוך – הגיע הזמן שתכירו במדינת ישראל כמדינה יהודית".

"ההסדר חייב ויוביל לסיום הסכסוך ההיסטורי, שגבה מחיר דמים כבד משני הצדדים. במקומו נוכל לחיות בשלום ובשכנות טובה, ולאפשר לילדינו ונכדנו מקום טוב לחיות בו. לטובת כולנו – חייבים להתקדם. תוכנית השלום דורשת פעולה רחבה, משולבת וחכמה – ביטחונית ומדינית. צעדים פזיזים וחסרי אחריות, שאינם מתואמים עם ירדן, מצרים, ומדינות ערב המתונות – מסכנים את היכולת ליישם אותה. צעדים חלקיים שייעשו ללא עבודת הכנה של המערכת המדינית-ביטחונית לא יביאו לשום שינוי בשטח".

"לצערי, במקום לדאוג לאזרחי המדינה, נתניהו דואג שוב לעצמו ומחפש רווח פוליטי. במקום לשמור על בקעת הירדן והיישובים הישראלים ביהודה ושומרון – מתוך ראייה ארוכת טווח, הוא מסכן את ביטחון המדינה ואת היכולת לממש את ההזדמנות הנדירה שניתנה בידינו, להביא הסכם טוב לישראל בחסות אמריקאית. אנחנו לא נשחק את המשחק הזה על הגב של אזרחי ישראל".

"המתווה הזה שראינו אינו עומד בחלל ריק. גם היום חשוב שנדון בהרחבה על מה שקורה לביטחונה ולחוסנה של ישראל, כפי שבא לידי ביטוי גם בהערכת המצב השנתית של ה-INSS, שאותה קראתי בעיון רב. בשנים האחרונות, נשחקו אלמנטים חשובים בתפיסת הביטחון הישראלית. הלכנו שלוש פעמים לבחירות אך ורק בגלל האינטרסים של נתניהו. בזמן הזה, כפי שנכתב בהערכת המצב: "ישראל כמעט לא יזמה מהלכים אסטרטגיים לשיפור מצבה המדיני… בסוגיות המרכזיות של ביטחון ישראל השתררו קיפאון ואולי אפילו נסיגה משמעותית".

"התוצאות מדברות בעד עצמן: חיזבאללה גדל, התחמש והתחזק. איבדנו לראשונה מאז ההתנתקות מרצועת עזה חבלי ארץ – בצופר ובנהריים, וזאת בשל רשלנות והיעדר מדיניות מול ירדן. במקום לחזק את הקשר, שאותו קיבלנו מהמלך חוסיין עליו השלום ויצחק רבין ז"ל, דרך של שלום ודיאלוג הדדי, פגענו ביחסים עם השותפה האסטרטגית החשובה שלנו מהמזרח. שברנו שיא מפוקפק מאז צוק איתן, של 1,300 רקטות שנורו על תושבי הדרום בשנת 2019. משרד החוץ שלנו מיובש, מפורר ולא ממש מתפקד. והחמור מכל – איראן קרובה מאי פעם לגרעין ואלפי לוחמים שלה פרוסים בסמיכות לגבול הצפון".

"כדי להתמודד עם הסוגיות הללו, ננקוט בשלושה צעדים מרכזיים: בזירה הצבאית-אסטרטגית נשפר את היכולת הצבאית מול איראן. נגדיל את עוצמת ההרתעה, ונמשיך להוציא לפועל מבצעים ממוקדים להרחקת האיראנים מהגבולות. בזירה המדינית, נרתום את המעצמות לצעדים נוספים נגד האיראנים ונגדיל את הלחץ עליהם. נפגשתי השבוע האחרון עם שישה נשיאים וראשי ממשלה מהעולם, והדגשתי בפניהם את הצורך בפעולה נחושה שכזו. אני חושב שיש קונצנזוס לגבי הצורך האסטרטגי הזה ברמה העולמית. בזירה הדרומית נחזיר את ההרתעה שנתניהו מחק מול חמאס בעזה ונביא להכרעה או להסדרה, כולל השבת הבנים הביתה. נעשה זאת גם אם הדבר יהיה כרוך בהפעלת עוצמה חסרת תקדים. עוצמה שיש לנו בידיים שלנו".

"אל השחיקה הביטחונית כפי שנכתב בהערכת המצב, יש גם את השחיקה המסוכנת בחוסנה הלאומי הפנימי של ישראל: אחוז המשרתים הולך וקטן ונדרש פתרון חדש, של שירות צבאי ואזרחי לכולם. הגירעון התקציבי שגדל לממדים מבהילים, והיעדר היציבות הכלכלית, לא מאפשרים בניית תר"ש שיביא ליציבות במערכת הביטחונית. לא מאפשרים יצירת תר"שים במערכות השונות בישראל. מערכת החינוך שלנו, כפי שראינו במבחני ההשוואה השונים נמצאת במצב קשה- וניצבת במקום הראשון ב-oecd בפערים. יש לנו מורים מצויינים, אך הם חסרי אמצעים מתאימים. מערכת הבריאות שלנו בקיפאון. החולים עומדים בתור או שוכבים במסדרון והרופאים המצוינים לא עומדים בעומס. הלב נקרע מהדיווחים המתרבים על התאבדויות של רופאים ואנשי צוות.

"השסע הפוליטי מפורר אותנו מבפנים והופך אותנו לחלשים כלפי חוץ. ראינו במחקר שהוצג כאן שלמרות הניסיונות להפריד כדי למשול, אזרחי ישראל ככלל מאוחדים. רמת האמון במערכות הביטחון גבוהה מאוד. צה"ל, המוסד והשב"כ זוכים בצדק לאמון גבוה מכל אזרחי ישראל. אבל אזרחי ישראל מאבדים את מעט האמון שלהם במערכת השלטון. זה קורה ביד מכוון".

"מי שנפגש יותר עורכי דין מאשר עם אזרחי ישראל, לא יהיה מסוגל לרפא את מערכת הבריאות. מי שאמות המידה המוסריות שלו יעמדו כעת למבחן יומיומי בבית המשפט, לא יכול לקדם את מערכת החינוך. מי שמנסה להפריד בכדי למשול – לא יוכל לאחד אותנו בכדי שנחיה בכבוד הדדי. כראש ממשלה אם וכשאבחר, אשנה את סדר העדיפויות הלאומי. בעוד חודש ושבוע אקים ממשלה שתפעל להחזרת האמון במוסדות השלטון. שתפעל לאחות את הקרעים. שתקרב בין המחנות. שתגביר את הסולידריות. שתעצים את מנגנוני החוסן הקיימים ותבנה חדשים כי רק כך נוכל להיערך ולהתמקד באתגרים הפנימיים ובאיומים החיצוניים על ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל".

"מדינת ישראל זקוקה ליד יציבה על ההגה, כדי לקדם את ביטחונה. מדינת ישראל זקוקה להנהגה ישרה ואחראית – כדי לקדם את תוכנית השלום. נתניהו עצמו אמר רק לפני כשנה: "אתה לא יכול להביא תוכנית מדינית ערב הבחירות מבלי שקיבלת לכך מנדט". היה זה ציטוט של נתניהו שצריך ללכת לעסוק בענייניו המשפטיים, שהם אלו שמניעים אותו. נגיד לו תודה על כל הדברים הטובים שעשה למען המדינה כי אנחנו חייבים להתקדם", חתם גנץ את נאומו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "‏הטרמפיסט גנץ מנסה לתפוס טרמפ על ההישגים האדירים שראש הממשלה נתניהו הביא לאחר שלוש שנות עבודה מאומצת מול ממשל טראמפ. בדיחה". יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר כי, "‏גנץ מביך את עצמו בכך שהוא מנסה לקחת את הקרדיט שמגיע לרה״מ נתניהו. למי שתוהה, הוא לא יכול להביא את התוכנית להצבעה בכנסת אלא אך ורק הממשלה יכולה בהתאם לתקנון הכנסת. הם מנסים שוב לשנות את הכללים, בע״ה הפעם זה לא יילך להם. מי שמתיימר להיות ראש הממשלה חייב ללמוד איך הכנסת עובדת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
31 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל כך מגוחך ומביך .
תחושה של בושה ורחמנות על הנבך ….

חבל שהליכוד מגיבים לו, לא צריך להגיב לתינוק

תשימו לב לתגובות של גנץ ותווי פניו . יש לו בעייה פסיכייטרית . הוא מסכן את מדינת ישראל הוא השתתף בכנסי אזכרה לשהידים שאשתו מנהלת . זה אמור להדיר דינה מעיניכם עם ישראל ועוד עם הלוחם האגדי שנפצע מחבילת עיתונים . הדררן ההזוי ושונא נתנייהו ללא סיבנ עוכר ישראל עמלקי טוב מימנו ומאיווט שכמעט מתפווץ מוחו ופרצופו הטמא משנאת נתנייהו והחרדים . בקיצור ימח שמם

גנץ משחק ראש ממשלה בכאילו, הוא פשוט נשמע מגוחך, נפגש ל45 דקות עם טראמפ וכאילו הוא היוזם של העסקה. גנץ לא שוכח בכל מילה שניה להשמיץ את נתניהו כי זה מה שבטמת בראש שלו ולא שום תוכנית מדינית כזו או אחרת. הוא משתמש בתכנית של טראמפ בשביל פוליטחקה עלובה וצרה בצורה כזו שקופה ובוטה. מה שנותר לומר עליו הוא ט-מ-ב-ל !!!

בדיחה עלובה להתגאות בהשגים של מישהו אחר.
יש מצוה לאמר דבר בשם אומרו.

בלה בלה בלה…..

איזה מסכן, גנבו לו את כל תשומת הלב בכך שהסיטו את השיח למדיני, שבתחום זה (כמו כל התחומים האחרים) עדיין צריכים יועציו להכשיר אותו ולתת לו להבין בנושא הזה, ולכן הוא מנסה לעשות טריק, אבל סתם ככה אני רוצה להבין למה להצביע לכחול לבן אם התוכנית הוא המצע שלהם וגם של הליכוד, אז שניהם אותו דבר, אז למה ללכת לחיקוי כשאפשר לקנות את המקור, הרי שניהם מושחתים!!!!!!

גנץ אלוף בדיבורים
נתניהו אלוף במעשים
כל הכבוד לראש הממשלה ביבי נתניהו על עסקת המאה ועל שחרור נעמה יששכר
שתי הישגים הנרשמים אך ורק לזכותו

מטומטם.
הוא עוד לא מכיר את כל פרטי התכנית.

יאה מנוול!!
יאה גאוותן!!!
יאה צבוע!!!!

הסיבה היחידה שבגללה אני כועס לביבי.
איך הוא מינה כזה אינפנטיל לרמטכ"ל?

מצידו שנעמה יששכר תשאר בכלא. רק שלא יהיה לנתניהו את ההישג הזה…

אנגלית ברמה מספקת?? נראה הקבצה ג`..

כנראה שגנץ הנבל יודע בבירור
כי עד שבוע הבא בית המשפט יוציא את נתניהו לנבצרות
ממילא היחיד הנוסף שקיבל מטראמפ את הסכם המאה זה גנץ בלבד
וממילא הוא זה שיגיש לכנסת את התוכנית
אינטשאללה תעוף לאלף עזה ועזאל

הזוי, לא מעניין את גנץ כלום מלבד לתקוף את נתניהו.
מה הוא יעשה אם נתניהו לא יהיה?

חמור נוער נואם יותר טוב ממנו

ממש ילדים קטנים שמשחקים מי יתפוס את הנדנדה קודם…

בובה על חוטים.

כוונתו של גנץ ברורה: אני שבוע הבא אתנהג בצורה יותר מטומטמת

סוג של שמעון פרס. מתי תבין שלא נבחרת לראשות הממשלה.
לא אתפלא אם גם במערכה הבאה תכשל. כי לוזריות זה לכל החיים.

רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני – איש חרב ברעהו בלי טיפת התחשבות או רחמנות. ברוך ה' שהבדילנו מן התועים

רחמנות. נאלץ לוותר על המילה הכי פופולרית ב"כחול – לבן"; "חסינות".

"לרתום את המעצמות להגביר את הלחץ על איראן" רעיון מבריק!! איך חשבת על זה?…

האנגלית שלו נוראית עושה הרבה זמן בושות בעברית ועכשיו גם באנגלית

מה עם חקירת החברה של גנץ שפשטה את הרגל בניהולו מימד החמישי ? וחקירת פגישותיו המיסתוריות של לפיד עם נוני מוזס

יהי רצון שתמיד ישאר ""מוצלח"" כפי שהוא היום

גאנץ מה בדיוק תביא אתה מתהדר הנוצות של אחר היית ברשימת בוקר בניו יורק וחזרת בטיסה לחסינות אז מה בדיוק תביא איך אתה רץ ברח ובות איזה טמטום אני ואני ואני דיבורים כמו חול ואין מה לאכול יאאאללה תתקדם

הנה שלמזילתו של גנץ שישים חלשים סביב לו מחלשי כחול לבן כולם אחוזי טרף מלומדי טיפשות מפחד נתניהו

הנה שלמזילתו של גנץ שישים חלשים סביב לו מחלשי כחול לבן כולם אחוזי טרף מלומדי טיפשות איש חרבו על לשונו מפחד נתניהו

נתניהו מנהיגות מוכחת

ישר כח ל"אזרח" לא נותר אלא לענות אמן. אבל מה לעשות ש40 אחוז מתושבי המדינה הזו חושבים שכדאי לשים לו פתק בקלפי כי הוא פתרון ל"לא ביבי". כיהודים מאמינים מה שצריך הכי הרבה זה להתפלל ולעשות את כל הסגולות האפשריות כדי ש"יעלו מושיעחם בהר ד"… מה שיותר מהר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture