צילום: קובי גדעון /לע"מ

פוטין לנתניהו: "החלטתי לתת ליששכר חנינה – הרבה בזכות המפגש עם אמה"

ראש הממשלה נפגש עם נשיא רוסיה ובירך אותו על ההחלטה לתת חנינה לנעמה יששכר: "זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל". עוד הוסיף: "היחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים, החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


פוטין ונתניהו פתח הפגישה. צילום: עומר מירון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד כעת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בקרמלין במוסקבה, והתייחס להחלטתו להעניק חנינה לנעמה יששכר: "אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". נתניהו הוסיף כי, "כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו".

פוטין אמר לנתניהו: "פניתם אלינו בבקשת חנינה לאזרחית ישראלית". הנשיא הרוסי סיפר כי פגישתו בשבוע שעבר עם יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר, סייעה בקבלת החלטתו לחון את הצעירה הישראלית. "החלטתי לתת לה חנינה וזה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה", אמר הנשיא. "אבל צריך לזכור שגם מצאו אצלה סמים בתיק. אני מאחל כל טוב לה ולבני משפחתה".

נתניהו התייחס לעסקת המאה שהוצגה השבוע על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר לפוטין: "אדוני הנשיא אתה בעצם המנהיג הראשון שאני משוחח איתו אחרי ביקורי בוושינגטון על תכנית המאה של הנשיא טראמפ. אני חושב שנוצרה פה הזדמנות חדשה ואולי ייחודית, והייתי רוצה לשוחח איתך ולשמוע כמובן את התובנות שלך ולראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען הביטחון והשלום".

לדבריו, "אנחנו שוחחנו בארץ על כמה דברים שקשורים באזור. אנחנו קיימנו כמה שיחות עם ידידינו האמריקנים בהקשר לדברים האלה ואני רוצה לעדכן אותך על התפתחות מסוימת שיש שם". עוד הוסיף כי "בכל מקרה אני חייב לומר שהיחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים, החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם. אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא על ההובלה האישית והמנהיגות שלך גם בעניין הזה כמו בעניינים אחרים".

ראש הממשלה הזכיר את ביקורו של פוטין בישראל בשבוע שעבר ואמר כי, "אני רוצה לברך אותך על הדברים ההיסטוריים שאמרת בביקור החשוב שלך בארץ. כולנו נזכור את הנאום המרגש שלך בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה של גיבורי לנינגרד. דיברת על המשפחה שלך, על הסבל האישי שלכם וגם על הקורבן העצום של העם הרוסי במלחמה נגד הנאצים. אחר כך נשאת עוד נאום מרגש רב משמעות ביד ושם בטקס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. אלה דברים שייזכרו".

נתניהו ופוטין בפתח הפגישה היום. צילום: קובי גדעון, לע"מ
נתניהו, פוטין וחברי המשלחות בפתח הפגישה היום. צילום: הקרמלין

מוקדם יותר דווח בתקשורת הרוסית כי יששכר שוחררה הבוקר מבית הכלא במדינה, לאחר 10 חודשי מאסר. זאת, לאחר שאתמול הנשיא ולדמיר פוטין חתם על בקשת החנינה שלה. לפי הסיכום, השגרירות הישראלית במוסקבה תביא את נעמה יששכר לנמל התעופה שממנו ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו – אחרי הפגישה עם פוטין בקרמלין. יפה ונעמה ימריאו במטוס ראש הממשלה לארץ.

"מחכה לחבק אותה, תודה לריבון עולם", אמרה בהתרגשות יפה יששכר, לאחר שהתבשרה מהעיתונאים על שחרור בתה מהמאסר. על כך שהדיווח על שחרור בתה הגיע מהתקשורת הרוסית ולא אליה ישירות, אמרה האם: "אכזרי לא להגיד לי, אולי אני אקבל ממנה שיחה הללויה". עוד הוסיפה: "תודה לעם ישראל, בואו נפסיק להיות ציניים ונגיד איזה כיף שהיא מגיעה הביתה, איזה כיף שזה נגמר. שמחה גדולה".

אמש נחשף מסמך החלטת החנינה עליה חתם פוטין מוקדם יותר היום, בה נכתב כי, "על בסיס עקרונות האנושיות, החלטתי לחון את נעמה יששכר ילידת 1993 שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה. אני משחרר אותה מריצוי המשך עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו". נתניהו אמר אחרי ההחלטה כי הוא "מודה לידידי הנשיא פוטין על מתן החנינה לנעמה יששכר".

גורם ישראלי בכיר הצהיר היום כי "לא הייתה עסקה עם רוסיה" לשחרורה. לדבריו, "השחרור נעשה כמחווה של הנשיא פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. המדינה פעלה בעניינה של נעמה לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכולה הייתה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה".

בביקורו בישראל, כחלק מפורום השואה העולמי בשבוע שעבר, נפגש פוטין עם יפה. בהצהרה משותפת לתקשורת אמר פוטין כי התרשם שנעמה מגיעה ממשפחה טובה, והבטיח לאמה ש"יהיה בסדר". נזכיר כי נעמה יששכר נשפטה לשבע וחצי שנות מאסר בגין החזקת כמות קטנה של סמים שנתפסה בתיקה בעת שהגיעה לשדה התעופה במוסקבה. בחודשים שעברו מאז נעצרה, נעשה מאמץ ישראלי להגיע להסכמה על שחרורה, כאשר נתניהו בעצמו עסק בנושא מול השלטון במוסקבה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture